Renginys sulaukė išties didelio dėmesio – ant trasos šlaitų susirinko minios autokroso pasiilgusių žiūrovų, o dalyvių parke pozicijas užsiėmė daugiau nei 50 sportininkų. Sekmadienį lenktynininkų laukė išties puikios sąlygos varžytis – kokybiškai paruošta ir renginio metu prižiūrima trasa, patogi dalyvių parko infrastruktūra bei palankios oro sąlygos.
Kadangi šios varžybos buvo ir Lietuvos automobilių Mini kroso čempionato, ir Aukštaitijos kroso taurės sezono kalendoriuje, į jas atvyko tiek kitų regionų sportininkai, tiek gausus būrys lenktynininkų iš Latvijos. Žiūrovai per dieną čia išvydo gausybę veiksmo, įvykusio per tris kvalifikacinius ir galiausiai finalinius važiavimus. Pastarieji buvo itin dramatiški ir pasižymėjo netikėtumais.
Gana gausiai dalyvių šįkart susirinko „Mini Buggy“ klasėje, kurioje varžosi patys jauniausi autokroso lenktynininkai. Šiemet ši klasė pasipildė ir keliais naujais veidais. Prie starto pirmą sykį stojo Dominykas Petraška, Matas Meilūnas, Vincentas Matuolis. Čia taip pat startavo jauniausias autokroso disciplinos dalyvis Lietuvoje Majus Gruzinskas. Sportininkas yra ketverių metų amžiaus, tačiau turi jau vienerių metų patirtį autokrose ir šiemet startavo naujuoju savo bagiu.
Tačiau lietuviams šįkart nepavyko rimčiau pasipriešinti varžovams iš Latvijos. Pastarieji visą dieną šmėžavo prizinėse pozicijose, kartais pasikeisdami vietomis. Galiausiai finale kova užvirė tarp Martos Skustos ir Adriano Ščerbinskio, tačiau galiausiai pergalę pelnė vienintelė šioje klasėje startavusi mergaitė. Trečiąją vietą išplėšė Alvis Pinkulis, kuris tik finale sugebėjo pranokti iki tol stabiliai trejetuke važiavusį Ivo Ošsą.
„1600 Junior“ kategorijoje startavo keturi dalyviai, tačiau dienai bėgant iš lenktynių pasitraukė autokroso debiutantas Erikas Brazdžionis. Varžytis liko trys sportininkai – Lėja Vareikaitė, Antanas Liubinas ir Domantas Stapulionis.
Pastarasis autokrose irgi žengia pirmuosius žingsnius, tad kol kas pasipriešinti oponentams nesugebėjo ir finišavo trečias. Šioje klasėje triumfavo Lėja Vareikaitė, vairavusi „Honda CRX“. Ji visą dieną dominavo prieš pagrindinį persekiotoją Antaną Liubiną, kuris su „Volkswagen Golf“ žengė ant antrojo prizininkų pakylos laiptelio.
Klasės „1600“ finalas pateikė staigmenų, kadangi visą dieną kvalifikaciniuose važiavimuose tempą diktavęs Vytautas Laužikas lemiamoje kovoje sustojo dėl jo „Honda Civic“ gedimo. Tuo pasinaudojo Gytis Zabiela, kuris visa dieną balansavo ties trejetuko riba.
Visgi finale Vytauto Laužiko „dovanėlės“ Gytis Zabiela iš rankų nebepaleido ir, remdamasis į žvyrą naujomis, minkšto mišinio „Zestino“ padangomis bei laikydamas už savęs atitinkamai Matą Rimkų ir Edviną Svirplį, pro finišo vėliavą praskriejo pirmasis.
Pagal klasės „2000“ finalo įvykius apskritai galima būtų statyti veiksmo filmą, kadangi čia scenarijus buvo toks permainingas, kad tokio prognozuoti negalėjo nei patys dalyviai, nei žiūrovai. Jau nuo dienos pradžios lyderio poziciją užėmė Modestas Banelis, tačiau trečioje kvalifikacijoje jis susidūrė su pavarų dėžės problemomis ir tąkart buvo priverstas pripažinti varžovų Manto Belskio ir Ričardo Jakimavičiaus pranašumą.
Tačiau į finalą šio pasvaliečio „Opel Astra“ vėl išvažiavo kovinės parengties ir oponentams vėl teliko žiūrėti į galinį Modesto Banelio buferį. Kai jau atrodė, kad antroje vietoje važiavęs Mantas Belskis ir trečioje įsitvirtinęs Deividas Cholopovas taip pat susitaikė su turimomis prizinėmis pozicijomis ant podiumo greta nepavejamo Modesto Banelio, kortos sukrito visiškai netikėtai.
Viename iš posūkių susidūrė du latviai – Raimonds Abolinš ir Ingus Lazdans. Pastarajam į galą rėžėsi ir taip pat trasoje liko stovėti Nerijus Baikauskas. Po susidūrimo Raimonds Abolinš nuvažiavo toliau, o likusieji du dalyviai pasirodymo tęsti nebegalėjo.
Kadangi stovintys Ingaus Lazdanso ir Nerijaus Baikausko automobiliai atsidūrė vidinėje trasos dalyje ir suformavo vadinamąją „dėžutę“, į šią aklame kairiame posūkyje esančią gaudyklę papuolė netrukus atvažiavęs Mantas Belskis ir už jo laikęsis Deividas Cholopovas.
Tuo metu Deividui Cholopovui iš paskos važiavęs Ričardas Jakimavičius pasirinko išorinę trajektoriją ir sėkmingai apvažiavo tiek stovinčius Ingaus Lazdanso ir Nerijaus Baikausko automobilius, tiek tarp jų įstrigusius dar du varžovus ir iškart pakilo iš ketvirtos vietos į antrą. Sąmyšiu trasoje taip pat pasinaudojo ir į trečiąją vietą pakilo Andrius Jasikonis.
Itin daug dramos buvo ir klasės „RWD 3000“ finale, kuriame startavo šeši BMW ir vienas „Lada“ vairuotojas. Dieną čia labai sėkmingai pradėjo Rokas Vaitekūnas, parodęs geriausią laiką per chronometruojamus važiavimus ir laimėjęs pirmąją kvalifikaciją.
Tačiau antroje kvalifikacijoje jo BMW sustojo dėl pavarų dėžės gedimo. Komanda nenuleido rankų ir nusprendė keisti pavarų dėžę bei praleisti trečiąją kvalifikaciją ir ruoštis finalui. Beje, paaiškėjo, kad Rokas Vaitekūnas į finalą pateko tik per plauką, nes norint gauti teisę važiuoti finale dalyvis privalo įveikti pusę visų kvalifikacinių ratų. Antroje kvalifikacijoje, kurioje jis ir sustojo, Rokas Vaitekūnas įveikė du trasos ratus ir sustojo vos už kelių metrų po to, kai pravažiavo pro finišo postą. To pakako, kad jam atsivertų kelias į finalą.
Starto pozicijomis nusiritęs žemyn Rokas Vaitekūnas finalą turėjo pradėti iš paskutinės eilės rikiuotėje. Ir čia kovingą charakterį pademonstravęs sportininkas vieną po kito lenkė varžovus, kol galiausiai pakilo iki antrosios vietos ir joje sėkmingai finišavo, pasidovanodamas sau ir komandai itin sunkiai iškovotą taurę. Klasės nugalėtoju čia tapo Donatas Barškietis, kuris finale klaidų nepadarė ir už savęs išlaikė tiek grėsmingai artėjusį Roką Vaitekūną, tiek kitus oponentus.
Dar vieną staigmeną pademonstravo Mindaugas Valaitis su „Lada“. BMW klase vadinamoje „RWD 3000“ įskaitoje jis sugebėjo finale pasinaudoti varžovų klaidomis ir techninėmis problemomis bei paskutinėmis akimirkomis prasibrovė į trečiąją poziciją.
Klasėje „Super 2000“ publiką žavėjo Erikas Narbutas. Finale jis pademonstravo čempiono mentalitetą ir agresyvų, tačiau labai tikslų važiavimą. Biržiečio atakos, į stabdymą skersai statant savo „Honda Civic“, paliko be žado visus į Uoginius susirinkusius žiūrovus.
Kurį laiką finale trečias važiavęs Erikas Narbutas netrukus už savęs paliko priekyje buvusį Gediminą Ašakėną ir Simą Gudavičių bei iškovojo tiek nugalėtojo taurę, tiek publikos simpatijas. Antroje vietoje išsilaikyti pavyko Gediminui Ašakėnui, o padangą pramušęs Simas Gudavičius trečiąją vietą buvo priverstas užleisti Arnui Kanapeckui.
„OPEN 3500“ klasėje startavo patys galingiausi automobiliai, tačiau didelių intrigų čia nebuvo. Visą dieną pirmavęs Audrius Stanis su „Volkswagen Polo“ užsitikrino pirmąją vietą. Kiek daugiau vaizdų publikai padovanojo artimesnėje distancijoje visą dieną besivaržę Donatas Stašiūnas-Žvėris ir Ramūnas Zabiela, kurie atitinkamai pasidalijo antrą ir trečią pozicijas.
Visų klasių nugalėtojai sulaukė ne tik taurių bei išlaistymui skirto šampano, bet džiaugėsi ir papildomais, vertingais prizais, tokiais kaip rankinio stabdžio sistemos, sportiniai vairai ar žvyrinės padangos. Šiuos prizus įsteigė varžybų organizatoriai Kupiškio „Auto-moto sportas“.
Komandinėje Lietuvos automobilių Mini kroso įskaitoje triumfavo „Ekroso“ komanda. Antroje vietoje įsitvirtino Kupiškio „Auto-moto sporto“ ekipa, o trečiosios vietos laiptelį užėmė Skaudvilės „AMSK Karšuva“ komanda. Aukštaitijos kroso taurės komandinėje įskaitoje dar vieną nugalėtojų taurę į viršų kėlė „Ekroso“ rinktinė, dar vieną antrosios pozicijos taurę laimėjo kupiškėnai, o trečioje pozicijoje klasifikuoti Biržų ASK nariai.
Kitas, trečiasis Lietuvos automobilių Mini kroso čempionato etapas ir antrasis Aukštaitijos kroso taurės etapas įvyks jau gegužės 25-ą dieną. Lenktynininkai kėbulus surems Ramygalos autokroso trasoje. Varžybas čia rengs VšĮ „Ekrosas“.