Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Autokroso varžybose Ramygaloje lietuviai parodė, kad svečiams lengva ranka titulų neatiduos

Praėjusį sekmadienį Ramygalos autokroso trasoje surengtas priešpaskutinis, trečiasis iš keturių šiemet numatytų Aukštaitijos-Žiemgalos regionų autokroso taurės etapų. Jame prie starto stojo daugiau nei trys dešimtys dalyvių, pasiskirsčiusių į keturias klases. Varžybose žiūrovai išvydo visą autokroso grožį – nuo profesionalių lenkimų iki virtimų.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Rūtos Nedzelskienės nuotr.

Trečiasis etapas į Ramygalą sutraukė ne tik Lietuvos ir Latvijos sportininkus, bet ir priviliojo vieną Baltarusijos atstovą, tad greta trasos plazdėjo trijų šalių vėliavos. Veiksmas Ramygalos trasoje prasidėjo jau nuo ankstyvo ryto, kai dalyviai prie starto stojo laisvosioms treniruotėms ir chronometruojamiems važiavimams.

Nors žiūrovų didžiausias veiksmas laukė nuo vidurdienio, tačiau nepralošė tie, kurie į trasą atvyko anksčiau. Jau per laisvąsias treniruotes ir chronometruojamus važiavimus buvo galima išvysti ir porą virtimų – toje pačioje trasos vietoje vienas po kito virto Eividas Braška ir Lukas Kovera. Tiesa, abu sportininkai lenktynes tęsti galėjo.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

Šiame etape buvo planuojama ir daugiau automobilių klasių, tačiau D 1600 J, RWD ir BUGGY RWD įskaitos nesusidarė dar per mažo dalyvių skaičiaus. Šių įskaitų dalyviai buvo prijungti prie aukštesniųjų klasių.

Itin gausi čia buvo klasė D 1600, kurioje iš viso užsiregistravo net 13 dalyvių. Pagal galiojančias taisykles, juos prireikė skirti į du pogrupius, tad šios klasės finale susitiko visą dieną atskirose grupėse važiavę lenktynininkai. Tai įnešė nemažai intrigos, o prognozuoti nugalėtoją čia buvo itin sunku. Šios klasės finalas susiklostė išties dramatiškai ir jo lyderis paaiškėjo tik pačiuose paskutiniuose metruose.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

Finale į pirmąją vietą išsiveržė Sigitas Augustinas, o jam ant kulnų mynė Gražvydas Kiela. Kai jau atrodė, kad visą dieną tiksliai važiavusiam ir tobulus lenkimus išorine trasos dalimi ne kartą atlikusiam Gražvydui Kielai Sigito Augustino pavyti jau nebepavyks, situacija pasikeitė.

Abu lenktynininkai trasoje ratu pavijo techninių problemų turėjusį Egidijų Nevulį. Pastarąjį Sigitas Augustinas nusprendė lenkti išorine trasos dalimi, o štai Gražvydas Kiela surizikavo lenkimą atlikti trasos vidumi. Jo strategija pasiteisino ir „Honda Civic“ vairuotojas prieš pat finišą iškopė į pirmąją vietą.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

Ne ką mažiau aistrų čia virė ir dėl trečiosios vietos. Šioje pozicijoje važiavusį Luką Koverą įnirtingai spaudė Vytautas Tumasas. Šių dalyvių dvikovą žiūrovai taip pat stebėjo sulaikę kvėpavimą ir tuomet Vytautas Tumasas vertėsi. Automobiliu užkabinęs vidinę trasos dalį sportininkas patyrė avariją ir liko gulėti ratais aukštyn ten pat, kur anksčiau buvo „prigulę“ Eividas Braška ir Lukas Kovera.

Po Vytauto Tumaso pasitraukimo finale Lukas Kovera iš kitų oponentų rimtesnio pasipriešinimo nesulaukė ir ramiai finišavo trečioje vietoje. Pagyrimo verta iš šioje klasėje lenktyniavusi mergina Indrė Zatorskytė. Nors iš pradžių sportininkė laikėsi savo pogrupio rikiuotės viršuje, tačiau pavarų dėžės gedimas neleido lenktynininkei tokio tempo demonstruoti iki pat finalinio šachmatinės vėliavos mosto.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

Klasėje D 2000 veiksmas virė ne tik trasoje, bet ir už jos ribų. Šįkart organizatoriai nusprendė atidžiau panagrinėti dalyvių automobilių paruošimą, o didžiausias dėmesys buvo skirtas blokiruočių tikrinimui. Šioje klasėje pavarų dėžių blokiruotes naudoti draudžiama, tad į papildomą patikrą teko atvykti keliems sportininkams.

Galiausiai veiksmas persikėlė į trasą, kur visą dieną lygių nebuvo svečiui iš Latvijos Dairiui Platovui. „Nissan 100NX“ modelį vairuojantis lenktynininkas laimėjo jau trečią etapą iš eilės ir yra per žingsnį nuo sezono nugalėtojo titulo.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

Kova dėl antrosios vietos buvo žymiai įdomesnė ir čia žibalo į ugnį įpylė Rytis Rutkauskas ir Valerijs Tolopilo. Beje, pastarasis sportininkas šioje varžybų serijoje anksčiau nėra dalyvavęs, tad jo debiutą galima laikyti pavykusiu.

Valerijui Tolopilo visgi nepavyko aplenkti gerai besigynusio Ryčio Rutkausko, kuris užėmė antrąją vietą. Tačiau Valerijs Tolopilo įnešė nemažai intrigos. Galbūt šio sezono metinėje įskaitoje jis į prizininkų gretas patekti jau nebesugebės, tačiau svarbius taškus iš šios serijos dalyvių atimti tikrai gali. Ir tai jis jau įrodė Ramygaloje.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

Klasėje D 2000 Super nugalėtoju tapo Justinas Mikalauskas. Antroje vietoje finišavusiam ir pirmus du etapus laimėjusiam baltarusiui Aleksandrui Stefanovičiui lietuvis įrodė, kad šiame sezone svečiui taip lengva nebus, kaip iš pradžių galėjo pasirodyti.

Finale Justinas Mikalauskas demonstravo raumenis ir neleido savo oponentui net pagalvoti apie galimybę jį aplenkti. Dar prieš šį etapą Justinas Mikalauskas pažadėjo nusikirpti barzdą jei pavyks laimėti pirmą vietą. Ir pažadas buvo išpildytas. Justinas Mikalauskas prie visų žiūrovų buvo padailintas žirklėmis. Taigi, intriga į šią klasę grįžta ir sezono nugalėtojas dabar spręsis paskutiniame etape.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

Trečiąją vietą šioje klasėje išplėšė Ramūnas Zabiela. Per dvi klases skirtingais automobiliais važiavusiam dalyviui ši diena gimtosios Ramygalos trasoje nebuvo labai sėkminga.

Galiausiai finale jam pavyko atimti trečiąją vietą iš autokroso naujoko Eivido Braškos. Tai padaryti ramygalietis sugebėjo tik paskutiniuose ratuose. Varžybos nesusiklostė iš Žagarės atvykusiam Edvinui Skripkui. Nors sportininkas nuolat šmėžavo greičiausiųjų trejetuke, tačiau finaliniame važiavime sugedo jo „Volkswagen Corrado“.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

OPEN įskaitos nugalėtoju tapo Modestas Banelis, kuriam tądien taip pat teko pagulėti ant stogo. Tačiau finale sportininkas pademonstravo susikaupimą bei profesionalumą ir laimėjo pirmąją vietą, už savęs palikdamas autokroso grandą iš Latvijos Andrejų Lajevskį.

Pastarasis laimėjo pirmuosius du šios serijos etapus Aknystoje ir Biržuose, tačiau Modestas Banelis dabar rezultatą sušvelnino.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

Į trečiąją vietą finale prasibrovė Maris Riekstinš iš Latvijos, tačiau užimta pozicija šįkart jį mažai džiugino. Sportininkas įprastai važiuoja klasėje 2000 RWD, tad dabar, nesusidarius įskaitai, jam ši pozicija OPEN klasėje nereiškia nieko. Apart dar vienos taurės į jo trofėjų lentyną.

Apmaudžiai čia diena susiklostė rokiškėnui Arnui Grabauskui. Sportininkas turėjo galimybę lipti ant trečiosios vietos laiptelio, tačiau finale jo „Opel“ nustojo veikti du cilindrai ir bet koks priešinimasis varžovams jau tapo nebeįmanomas.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

Komandinėje įskaitoje iki šio etapo vyravo visiška lygybė – „Ekrosas“, Kupiškio „Auto-moto sportas“ ir Latvijos rinktinė turėjo po 97 taškus.

Dabar pergalę šventė „Ekroso“ ekipos nariai, kurie ir išvedė savo komandą į priekį skaičiuojant balus po trijų etapų. Be to, varžybų partneris UAB „Melga“ apdovanojo daugiausiai taškų nugalėtojų komandai uždirbusį sportininką Modestą Banelį. Jam įteiktas padangų komplektas.

Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka
Rūtos Nedzelskienės nuotr./Varžybų akimirka

„Melga“ apdovanojo ir visų klasių nugalėtojus – jiems nemokamai bus suteikta ratų montavimo ir balansavimo paslauga. Antrąją komandinės įskaitos vietą Ramygaloje užėmė Kupiškio „Auto-moto sportas“, o Pakruojo ASK žengė ant trečiosios vietos laiptelio.

Ketvirtasis, finalinis Aukštaitijos-Žiemgalos regionų autokroso taurės etapas įvyks jau rugsėjo 22-ą dieną. Dalyviai rinksis naują puslapį verčiančiame ir artimiausiu metu įspūdingai atgimsiančiame Uoginių autosporto komplekse, Kupiškio rajone.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai