Sportinius automobilius gaminantys profesionalai sako, jog mielai prisidėtų prie švietimo įstaigų organizuojamų projektų, tačiau labai dažnai apie juos paprasčiausiai nieko nežino. „Mokymo įstaigų prioritetas – švietimo veikla, mūsų įmonės – komercinė. Tad didžiausias klausimas – kaip sujungti mokslą ir verslą taip, kad abi pusės jaustų bendro darbo naudą“, – svarsto E. Lucevičius.
Jau antrą kartą „EAMV“ specialistas dalyvavo bendrovės „Inter Cars Lietuva“ organizuojamame „Geriausio jaunojo mechaniko“ konkurse, mat šiame netrūksta progų susitikti ir apie bendrus projektus pasikalbėti visų sričių atstovams.
Mums tikrai trūksta žmonių, kurie galėtų konstruoti ir prižiūrėti sportinius automobilius
Švietimo įstaigoms, ruošiančioms būsimus automobilių remonto specialistus, ir specializuotoms automobilų sporto bendrovėms surasti vieniems kitus būtų nesudėtinga, galbūt netgi pavyktų sukurti bendrą duomenų bazę, tačiau sunku suderinti interesus.
„Mums tikrai trūksta žmonių, kurie galėtų konstruoti ir prižiūrėti sportinius automobilius. Mano žiniomis, net visose Baltijos šalyse nėra įstaigos, kurios ruoštų šios srities profesionalus, – sako E.Lucevičius,. – Tai viena priežasčių, kodėl mūsų šalyse sportinių automobilių konstruktoriai yra dažniausiai savamoksliai.“
Pašnekovas neslėpė, kad daugeliui mechanikų automobilių sportas yra auksčiausia pakopa automobilių pramonės srityje. Ten veiklą tęsia tik patys geriausi ir gabiausi savo srities specialistai, kurie yra labai paklausūs visame pasaulyje. Aukštame lygyje karjeros galimybės – neribotos.
Vienas labiausiai patyrusių šalies meistrų pasidžiaugė, kad ir Lietuvoje kasmet vyksta renginys, skirtas tobulinti ir skatinti jauniesiems specialistams. „Tokiame konkurse norisi dalyvauti, nes tai švietimas ir kartu – mūsų ateitis. Pavyzdžiui, mano kolega, užsiimantis variklių ruošimu sportiniams automobiliams, neturi jokių pasekėjų, galinčių perimti jo darbus. Paprasčiausiai tarp jo mokinių neišauga reikiamo lygmens specialistai“, – kalba „EAMV Motorsport“ dirbtuvių atstovas. Specialistas tikisi, kad augant konkursui ateityje viena iš užduočių bus ir sportinių mazgų remontas, arba sportui skirto automobilio priežiūros darbai per numatytą laiką.
Geriausi specialistai tie, kurie mokosi ir dirba su begaliniu užsidegimu ir susidomėjimu, be to, čia svarbu nestovėti vietoje, nuolatos tobulėti. Tad projektai, kai mokyklose gimsta sportiniai automobiliai, studentiškos „Formulės“ bolidai - vieni tokio užsidegimo pavyzdžių. E. Lucevičius neslepia, kad jo atstovaujamai bendrovei panašios iniciatyvos labai įdomios, mat dažniausiai jose aktyviausiai dalyvauja būtent sportiniais automobiliais besidomintys ir itin noriai besimokantys jaunuoliai.
„Būtų puiku, jeigu į tokius projektus būtų įtrauktos ir verslo įmonės, tačiau dažniausiai mes negauname apie juos informacijos, – pastebi E. Lucevičius. – Švietimo įstaigoms, rengiančioms tokius projektus, reikėtų į juos įtraukti automobilių sporto atstovus, mat šie dažniausiai turi geras dirbtuves, gamybines patalpas, žinių ir viešumą.“
Pasak „EAMV Motorsport“ atstovo, ėmus drauge dirbti verslo bendrovėms ir mokymo įstaigoms, nauda būtų abipusė: vieniems pavyktų ruošti gerus specialistus, kitiems – kurti jiems darbo vietas.
Bendrovės „Inter Cars Lietuva“ trečius metus organizuotame konkurse „Geriausias jaunasis automechanikas“ šiemet dalyvavo 400 mokinių iš 32 mokyklų. Būsimiems automobilių mechanikams iš Klaipėdos, Vilniaus, Panevėžio, Kauno, Tauragės, Smalininkų, Alytaus teko keisti paskirstymo diržą, patikrinti ir suremontuoti stabdžių sistemą, atlikti apšvietimo ir signalizacijos sistemų techninės priežiūros bei remonto darbus bei patikrinti automobilio techninę būklę prieš kelionę. Konkurso laurus trečius metus iš eilės nuskynė Vilniaus automechanikos ir verslo mokyklos mokinys Martynas Mažvila.