Lenktynės ant ledo daugeliui asocijuojasi su važinėjimu ant užšalusio ežero, tvenkinio ar užtvankos, tačiau krekenaviečiai į tokią discipliną pažiūrėjo kitu kampu. Gavę savininko leidimą naudoti jo žemę, organizatoriai čia suformavo trasą ir ją padengė vandeniu.
Praėjusios savaitės buvo dėkingos ir vanduo kaip mat virto ledu. Tiesa, likus kelioms dienoms iki varžybų ledas kiek aptirpo, tačiau, kaip vėliau paaiškėjo, dėl to buvo tik įdomiau.
Į varžybas užsiregistravo net 75 dalyviai. Visi jie privalėjo važiuoti nedygliuotomis padangomis, kadangi buvo siekiama tausoti minkštėjantį ledą. Vairuotojai į klases pasiskirstė pagal varančias ašis, atskiroje klasėje varžėsi moterys, laisvojoje įskaitoje – dalyviai, kurių automobiliams čia netaikomi varančiųjų ašių apribojimai.
Pirmieji dalyvių ratai ledo trasoje žadėjo slidų važiavimą, tačiau su kiekvienu automobiliu trasoje vis labiau atsidenginėjo gruntas. Tai gerino sukibimą su padangomis. Tačiau tai tik viena medalio pusė. Kai sukibimas netolygus – automobilio kontrolė tampa mažiau prognozuojama. Tačiau kas nerizikuoja, tas nelaisto ant savo bolido šampano.
Dalyviai aktyviai trasoje ieškojo mažiau slidžių vietų ir kovojo su fizika, kuomet kurie nors automobilio ratai reikiamo sukibimo ant ledo nerasdavo. Ir kas nors išdrįskite man pasakyti, kad tokias varžybas reikia uždrausti. Tai jus pačius reikia uždrausti.
Tokie saugūs ir gerai organizuoti pasivažinėjimai yra pats geriausias kelias siekiant suprasti automobilio valdymą kaip mokslą ir meną.
Visi išpurvinome automobilius, pats asmeniškai išlėkiau iš trasos ir nuomontavau padangą, kurią vėliau atgal užmontavome, panaudoję laiko patikrintą mechanikų metodą – aerozolį ir ugnį. Dar buvo „Ford Fiesta“ vairuotojas, kuris aplamdė savo automobilio priekį į šieno rulonus. Jokio kriminalo – pora žibintų ir variklio gaubtas. Jokių traumų ar avarijų.
Krekenavos auto moto sporto klubui dar vieną medalį kabinti reikia ne tik už neįprastą trasą, bet ir už itin kokybiškai surengtas varžybas. Vokiška tvarka dalyvių parke ir „Pre-start“ aikštelėje, šveicariškas Kęstučio Špokausko laiko matavimo tikslumas be jokių sumaišytų ar sugalvotų rezultatų.
O kur dar krekenaviečių vaišingumas – visiems dalyviams šašlykų iki soties, o absoliučiai visiems norintiems – karšta sriuba tiesiog už „ačiū“.
Ir šį AČIŪ privalu ištarti krekenaviečiams Editai ir Antanui Ramanauskams kurie savo laiką ir išteklius skyrė tam, kad visi – dalyviai, žiūrovai, mechanikai ar net šiaip prašalaičiai būtų sotūs.
Taigi, kiek dalyviams kainuoja tikslios, įdomios, sočios ir iki vakaro neištęstos varžybos, paklausite jūs. 10 eurų vienam vairuotojui.
Parodykite man, kur ledo lenktynės kainuoja pigiau ir yra tokios kokybiškos, su tiek privalumų ir patogumų. Kai surasite – praneškite, bet nenustebčiau, jei paieškos užtruktų.
O dabar trumpai apie rezultatus, kurie ir vainikavo gražią auto šventę Krekenavoje. Moterų gretose greičiausiai važiavo Rima Aleknienė su „Subaru Impreza“. Ji keturis trasos ratus įveikė per 6 min. 3 sek. ir net 17 sek. aplenkė artimiausią varžovę.
Žinoma, tokia persvara atsirado ir dėl to, jog moterų įskaitoje buvo galima važiuoti bet kuria ašimi ar abiem ašimis varomais automobiliais, tad antrą vietą laimėjusiai Gintarei Giegeckaitei nėra ko nusiminti, kad „Polo“ nebuvo lygiavertis varžovas su „Impreza STI“. Trečią poziciją iš septynių dalyvių užėmė Greta Sausytė, nuo antros vietos prizininkės atsilikusi vos 3 sek.
FWD įskaitoje prie starto stojo net 21 vairuotojas. Visi jie apsiginklavo priekine ašimi varomais automobiliais. Geriausią laiką čia pademonstravo Simonas Adamkevičius, kuris penkiomis sekundėmis buvo greitesnis už Tomą Jankų. Trečias – slalomo ir panašių lenktynių vilkas Dalius Draugelis.
Dar vieną taurę, tik šįkart pirmosios vietos, vėl iškovojo Dalius Draugelis, kuris nugalėjo galine ašimi varomų automobilių įskaitoje. Beje, BMW klase tituluojamoje grupėje jis triumfavo prie ZAZ automobilio vairo, į kurį sumontuotas „Audi“ variklis. Eksperimentinis modelis ir Daliaus Draugelio patirtis buvo reikiamas įrankis pergalei pasiekti.
AWD įskaitoje nugalėtoju tapo Egidijus Nevulis. Šis nuolatinis autokroso ir slalomo varžybų dalyvis yra puikus pavyzdys, kuo skiriasi efektingas ir efektyvus važiavimas. Jei žiūrovai ovacijomis palydėdavo šonu slystančius ir pievas šienaujančius kitų dalyvių automobilius, tai važiuojant Egidijui Nevuliui ne retas eidavo pasiimti sriubos. Todėl, kad čia važiavimas būna tylus, ramus, kaip sakoma, be jokio „sekso“.
Tačiau Egidijus Nevulis yra tas žmogus, kurio taikiklyje visada yra rezultatas. Juk aplodismentų daugiau gauna tas, kas lipa ant nugalėtojo pakylos, o ne tas, kas skersas „praeina“ posūkiu ir ten palieka savo sekundes.
Tikslumas, stabilumas, supratimas apie vairavimą, dinamiškas penktosios kartos „Volkswagen Golf“ ir tarsi azotas šalti piloto nervai. Tai žmogus, kuriam sutikčiau mokėti už patarimus, kuriais jis dabar su visais dalyviais dalijasi dykai.
Grįžkime prie rezultatų. Antrąją vietą šioje klasėje laimėjo Mantas Palionis, lyderiui pralaimėjęs 10 sek., o trečios vietos taurę į viršų kėlė Vygantas Rutkauskas.
Gausiausia klase tapo Laisvoji, dar kartais vadinama tiesiog „Open“. Čia netaikomi jokie apribojimai automobilių varančioms ašims, tad dėl tų pačių taurių kovoti gali ir senas „Colt“, ir apynaujis „Subaru“. Šioje klasėje, kurioje startavo 26 dalyviai, vėl nugalėjo Egidijus Nevulis, išlaikęs stabilumą iki pat paskutinių metrų, ko negalima pasakyti apie antrą vietą laimėjusį šių eilučių autorių.
Nors po pirmo važiavimo Egidijų aplenkiau 0,37 sek. ir net pats nustebau, tačiau antrąsyk buvau net keliomis sekundėmis lėtesnis, o Egidijus tempą išlaikė. Bravo Egidijui, o man su „bulka“ dar reikia prasukti nemažai sportinių kilometrų.
Dėl trečiosios vietos taip pat virė įnirtinga kova. Čia sekundžių mūšis užvirė tarp Giedriaus Rutkausko ir Sergejaus Šeniausko ir galutinėje rikiuotėje mažiau nei sekunde į priekį išsiveržė pastarasis dalyvis.
Kas tapo absoliučiai greičiausiu dalyviu šiose varžybose? Taip, jūs teisūs. Egidijus Nevulis. Jam organizatoriai įteikė dar vieną taurę-gražuolę.
Nors aš manau, kad greta šio prizo dar reikėjo įteikti ir medienos bei varžtų naujai lentynai namuose, kadangi su viena taure šis sportininkas namo grįžta labai retai.
Tačiau tądien laimėjo visi, nes trasos kondicijos kiekvienam leido išbandyti save ir pasisemti patirties.
Džiugu, kad greta veiklaus ir iniciatyvaus automobilių sporto klubo „Ladasport“ su Daliumi Draugeliu priešakyje, dabar Panevėžio regiono autosporto gerbėjai turi dar vienus pajėgius organizatorius – nepailstantį krekenavietį Andrių Antanaitį ir jo kompaniją.