Brangiausia lenktynių trasa Baltijos šalyse
„Jau septintus metus šioje trasoje organizuojame „Autoplius Fast Lap“ lenktynes. Po dvi varžybas metuose, vadinasi – tai jau keturioliktas kartas. Po kiekvienų varžybų mus aplanko dvejopi jausmai. Viena vertus, organizuoti varžybas mums čia labai patinka – susirenka labai daug dalyvių, daug žiūrovų, renginys būna labai smagus. Kita vertus, visuomet susiduriame su nesuprantamais „Nemuno žiedas“ vadovybės veiksmais“, – pasakoja „Autoplius Fast Lap“ organizatorius Giedrius Čenkus.
Pasak G.Čenkaus, varžybų organizatoriams „Nemuno žiedas“ yra pati brangiausia trasa Baltijos šalyse. Nors kainorašiuose nurodoma bazinė trasos nuomos kaina yra protinga, šiam renginiui taikoma kainodara už trasos nuomą, papildomas paslaugas ir baudas kelis sykius viršija kainoraštyje nurodomą skaičių.
„Reikia suprasti, kad, tarkime, Latvijos „Bikernieki“ trasos bazinės nuomos kainos yra panašios, tačiau norint čia organizuoti varžybas, jokių papildomų paslaugų pirkti nereikia – trasos yra visiškai paruoštos lenktynėms. Tuo tarpu „Nemuno žiedo“ trasoje prieš kiekvienas varžybas reikia ieškoti papildomos įrangos, nuomotis tvorą, dažyti linijas, derėtis su trasos vadovais dėl dalykų, kuriuos mes laikome trasos dalimi. Mūsų organizatorių komanda šį kelių savaičių periodą prieš kiekvienas varžybas vadina „statome trasą“ dienomis“, – pasakoja „Autoplius Fast Lap“ organizatorius.
Pagaliau gavo leidimą prisidėti
„Kiekvienais metais „Nemuno žiedo“ direktoriui siūlome savo pagalbą – vietoje mums taikomų padidintų trasos nuomos tarifų, siūlome savo pagalbą didinant trasos saugumą – investicijas trasai. Šie mūsų pasiūlymai nebuvo išgirsti. Bet šiais metais pagaliau pasiekėme savo – po bendro susitikimo su trasą valdančio Kūno kultūros ir sporto departamento direktoriumi Edžiu Urbanavičiumi, naujuoju LASF prezidentu Romu Austinsku ir VŠĮ „Nemuno žiedas“ direktoriumi Arūnu Samochinu radome sprendimą ir mums buvo leista prisidėti prie trasos saugumo“, – sako G.Čenkus.
Populiarių „Autoplius Fast Lap“ varžybų organizatorių indėlis – pavojingoje trasos vietoje žiūrovus ir dalyvius nuo rimtų incidentų saugantis 92 metrų ilgio dviejų sijų aukščio atitvaras. Po, vadinamo „Makūškės“ posūkio, itin greitoje atkarpoje kadaise atitvaras buvo, bet dėl kažkokių priežasčių vėliau jis buvo panaikintas. Šioje vietoje pasiekiamas apie 180 km/val. greitis.
„Ši vieta, mūsų ir LASF SVO komiteto pirmininko Remigijaus Antanavičiaus nuomone, yra labai pavojinga žiūrovams. Vos už 20 metrų yra kelias, kuriuo vaikšto žiūrovai ir stato automobilius. Mūsų statomas atitvaras visų pirma apsaugos juos, o tuo pačiu ir lenktynininkus nuo rimtų incidentų“, – sako Giedrius Čenkus.
Stato patyrę specialistai
Statybos darbams „Autoplius Fast Lap“ organizatoriai pasitelkė VĮ „Automagistralė“ komandą. Šios įmonės vadovas Vladislovas Molis teigiamai įvertino norą padidinti saugumą vienintelėje žiedinių lenktynių trasoje Lietuvoje ir suteikė visą reikalingą pagalbą.
Tai tėra tik 92 metrai atitvaro, bet tegul jie tampa simboliu, kad labai norint – galima pasiekti rezultatą.
„Tai tėra tik 92 metrai atitvaro, bet tegul jie tampa simboliu, kad labai norint – galima pasiekti rezultatą. Dirbdami kartu su LASF prezidentu, žiedo komiteto pirmininku Rimvydu Agurkiu ir kitais žmonėmis, pasiekėme, kad tie 92 metrai tapo saugesniais. Ačiū jiems.
Jei mums bus leidžiama, ketiname ir toliau prisidėti prie trasos tobulinimo darbų“, – sako „Autoplius Fast Lap“ organizatorius.
Kaip 1973-aisiais, taip ir dabar
Šie atitvarai lenktynių trasoje buvo įrengti vos per tris dienas. Būrys patyrusių darbuotojų greitai perprato lenktynių trasos specifiką ir įrengė dviejų juostų ir beveik šimto metrų atitvarus, kurie apsaugos ir žiūrovus, ir automobiliais lenktyniaujančius varžybų dalyvius, ir motociklininkus.
Beje, šiems darbams vadovaujantis VĮ „Automagistralė“ meistrijos vadovas Klemensas Mereckas pasakoja, kad tai ne pirmas kartas, kai jis dirba „Nemuno žiedo“ trasoje.
„Man smagu čia sugrįžti po daug metų. Dar būdamas studentas 1973 metais prisidėjau prie senosios trasos statymo darbų. Buvau praktikantas, tais metais nuo gegužės iki spalio dirbome čia – statėme tuo metu pirmą trasą Lietuvoje. Mačiau kaip vyksta pirmosios lenktynės“, – pasakoja K.Mereckas.
Specialistas priduria, kad ir plika akimi matosi, jog trasai reikalingos investicijos, modernesni saugumo sprendimai bei didesnis dėmesys.