Dešimtus metus skaičiuojanti „Autoplius.lt Fast Lap“ lenktynių serija ir prasidėjo nuo šios rungties. Kai daugumai varžytis tarpusavyje dar neatrodė nei itin saugu, nei ekonomiškai naudinga, visi varžėsi tik su chronometrais.
Vėliau, atsirandant vis daugiau greitų dalyvių, gimė PRO klasė, kurioje automobiliai varžosi su visa saugumo įranga, pradedant saugos lankais, baigiant specialia lenktynių apranga. Tačiau niekur nedingo ir standartiniams automobiliams skirta „Street“ klasė, kurioje organizatoriai kviečia varžytis, kad ir su mamos „Mazda“.
PRO klasė: D.Matijošaičio rezultatas nepagerintas
Kaip „Time Attack“ madas Lietuvoje sekantys ekspertai ir prognozavo, pats greičiausias šiandien buvo Arūnas Gečiauskas su aštuntos kartos „Mitsubishi Lancer Evo“ automobiliu. Geriausias jo laikas – 1:12.768. Iki praėjusiais metais įtvirtinto Dainiaus Matijošaičio trasos rekordo liko 1,6 sekundės.
Kaip yra sakęs pats A. Gečiauskas, jo automobilis rekordą pagerinti galėtų ir šiandien, bet jam kaip lenktynininkui dar yra ko pasimokyti. Tikimasi, jog trečiam šių metų etapui įspūdingą laiką parodęs lenktynininkas pradės ruoštis jau rytoj.
BMW su „Audi“ varikliu
Antrą laiką trasoje užfiksavo lenktynininkas Paulius Reisas. Iš kiek silpnesnės klasės, kur pernai tapo Lietuvos čempionu, į „bombas“ persikėlęs vyras puikiai pradėjo sezoną su šiaip jau labai kontraversišku trečiosios serijos BMW automobiliu. Mat po variklio dangčiu dirba ne keturių, ne šešių cilindrų BMW variklis, o 2,2 litro darbinio tūrio „Audi“ variklis. Pasirodo, ir tokie fokusai yra įmanomi labai norint. P. Reiso laikas – 1:14.562.
Trečias klasėje – daugkartinis Lietuvos įvairiausių lenktynių nugalėtojas Ramūnas Čapkauskas su, kaip jis pats yra pavadinęs, BMW GTR 2000. Tai trečios serijos BMW automobilis, kuris „Autoplius.lt Fast Lap“ renginyje pakeitė vos prieš savaitę „Bikernieki“ trasoje dužusį kitą tokio paties modelio automobilį. Panašu, jog bet koks BMW automobilis ir Ramūnas Čapkauskas yra geras derinys aukštam rezultatui pasiekti. Jo laikas – 1:16.838.
Beje, visi šie dalyviai priklauso PRO3000+ klasei, kuri ir dominavo visoje bendroje PRO grupėje. Išskirti reikėtų ir kitų klasių nugalėtojus. PRO3000 greičiausias – Mantas Matukaitis su 3 serijos BMW, PRO2000 – Julius Skirmantas su „Honda Civic“, silpniausioje PRO1600 – Tomas Buškevičius su „Honda Civic“.
„Street“ klasė
Rodos, su mamos „Mazda“ į standartinių automobilių „Street“ grupę šiais metais niekas neatvažiavo. Nes dalyvių tempas sufleruoja, jog šie automobiliai tik apvilkti avelės kailiu, o po standartiniais kėbulais slepiasi tikri vilkai. Organizatoriai primena, jog „Street“ grupė varžosi kiek lėtesnėje trasoje – dėl dalyvių saugumo sudėtingiausios trasos vietos sulėtintos specialiomis stabdymo zonomis.
Greičiausias grupėje šeštadienį „Nemuno žiede“ buvo Simonas Urbonas su 1999 metais pagaminta „Subaru Impreza“. Beveik dvidešimties metų amžiaus automobilis dar skina pergales – pavydėtina karjera. Laikas – 1:21.960.
Vos dvejomis dešimtosiomis nuo „Subaru“ vairuotojo atsiliko Dainius Kablys su didžiausiu „Impreza“ konkurentu – „Lancer Evo X“. D. Kablys yra pratęs prie pirmojo nugalėtojų pakylos laiptelio, tad likusiam sezonui šį „sidabro medalį“ jis turėtų priimti kaip rimtą iššūkį. Jo laikas – 1:22.181.
Trečias čia – etatinis podiumo dalyvis Algirdas Gelžinis. Jis vairuoja simpatišką „Audi TTRS“ automobilį. Trasoje šeštadienį jis fiksavo 1:23.976 laiką.
Kaip ir PRO, taip ir „Street“ įskaitoje dominavo galingiausios klasės dalyviai. Tad privalu išskirti ir silpnesnes klases, kuriose irgi vyko įtempta kova. STR3000 klasėje pirmas buvo Šarūnas Visockas su „BMW 323“, STR2000 klasėje nugalėjo Tomas Buškevičius su „Honda Integra“, STR1600 – Julius Ašmontas, su „Civic“ modelio „Honda“.
Tik pirmas etapas iš keturių
Dauguma PRO įskaitos dalyvių „Time Attack“ važiavimus rinkosi tiek siekdami rezultato, tiek rinkdami patirtį „Race“ lenktynėms, kuriose dauguma jų startavo. Tačiau lenktynės su savimi ir lenktynės su konkurentais trasoje yra du skirtingi dalykai. Dienos pabaigoje žinosime kiek šių dviejų skirtingų disciplinų rezultatai koreliuoja vienas su kitu.
Apibendrinant, dalyvių pasiekti rezultatai įnešė 25 proc. į jų sezono rezultatų suvestines. Liko dar trys etapai – Latvijoje, tame pačiame „Nemuno žiede“ ir sezono finišas Pernu miesto trasoje Estijoje.