Visos Dakaro ralio naujienos – specialioje rubrikoje.
2024 metų Dakaras prasideda kiek vėliau nei įprastai, tad lietuvių komandos galėjo ramiau sutikti Kalėdas. Vis dėlto Naujieji daugumai jų jau siejasi ne su šventimu, o su sausio 5 dieną prasidedančiomis sunkiausiomis pasaulio lenktynėmis.
Sausio 31-osios pavakarę Vilniaus oro uoste prieš skrydį B.Vanagas sakė, kad iki starto teks dar daug ką nuveikti.
„Dakaro startas sausio 5 dieną, o iki to dar turėsime ne tik įsikurti, bet ir atliksime nuodugnius „Hilux“ bandymus. Lietuvoje jais pravažiavome vos po 50 kilometrų, tad bolidus reikės išbandyti tikromis Dakaro klimato ir trasos sąlygomis“, – pasakojo B.Vanagas.
Su B.Vanagu, kaip ir pernai, šturmano kėdėje važiuos Kuldaras Sikas. Estų sportininkas per komandos pristatymą buvo atskleidęs, kad ekipažo tikslas vienas – finišas.
„Komandos tikslai nesikeičia, o sau taip pat turiu paprastą norą – daryti kuo mažiau klaidų, kas leistų pasiekti geresnių rezultatų“ – pasakojo K.Sikas.
B.Vanagas, paklaustas, ar Naujųjų metų sutikimas lėktuve, skrendant, jam nekelia liūdesio (šįkart lietuviai nusileis Stambule jau po vidurnakčio), pašmaikštavo: „Man atrodo, kad šventės yra sugalvotos alkoholikams. Laisvas žmogus gali švęsti, kada nori, jam nereikia pasakyti – švenčia visi dabar.“
Nusileidę Džedoje lietuviai keliaus į Jambu uostą (dar 300 km), kur atsiėmę techniką komandos nariai keliaus į Alulą, kur bus pirmasis bivakas ir lenktynių startas.
„Turėsime ilgą dieną. Dabar mes kalbame apie pusę septynių vakaro, tai kažkur po 24 valandų būsime Aluloje. Maždaug taip“, – šyptelėjo B.Vanagas.
Jis teigė, kad skristi vėliau nesvarstė – kadangi komanda pati rūpinasi savo technika, tad išskristi gruodžio 31-osios vakarą buvęs paskutinis laikas.
Dalis Saudo Arabijos jau skęsta potvyniuose. Vis dėlto, anot B.Vanago, Aluloje kol kas viskas gerai, o tai ir yra svarbiausia. Be to, „kadangi ganėtinai stabili psichika, tu tiesiog žinai, ką daryti“, šmaikštavo lenktynininkas.
„Jeigu ir lis – turėsime važiuoti per balas. Nieko tokio, mokame ir taip“, – juokėsi B.Vanagas.
Jis taip pat atskleidė, kad jau po to, kai technika buvo išsiųsta, teko rūpintis kai kuriomis logistikos detalėmis: „Mes dabar skraidinamės sėdynę, kurioje Vladas startuos Dakare. Ji tiesiog buvo nespėjusi atkeliauti, kurjeriai truputį susipainiojo valstybėse ir neatsiuntė.
Vienaip ar kitaip buvo visokiausių darbų, kuriuos turėjome pasidaryti.“
Daugiausia Dakarų vairuotojo pozicijoje startavęs lietuvių pilotas – Benediktas Vanagas su Kuldaru Sikku startuos 223-iuoju numeriu pažymėtu „Toyota GR DKR Hilux“ bolidu.
Kartu komandoje važiuoja šiemet ir dar vienas lietuvių ekipažas – Vladas Jurkevičius ir Aisvydas Paliukėnas Dakare startuos 240-uoju numeriu.
Šiemet lietuviai bendro skrydžio į Saudo Arabiją neorganizavo, kiekvienas kelione rūpinosi patys.
Saudo Arabijoje jau yra Modestas Siliūnas, Emilija ir Arūnas Gelažninkai. Tiesiai ten iš Jungtinių Arabų Emyratų išvyko ir Vaidotas Žala.
Kiek vėliau iš Lietuvos vykti žada Rokas Baciuška ir Gintas Petrus.
2024 metų didžiajame automobilių sporto pasaulio iššūkyje po metų pertraukos ir vėl dalyvaus rekordinis lietuvių ekipažų skaičius – 10. Benediktas Vanagas su šturmanu iš Estijos Kuldaru Sikku startuos 223-iuoju numeriu pažymėtu automobiliu.
Penktą kartą Saudo Arabijoje vyksiančios lenktynės prasidės sausio 5-ą dieną, o finišas numatytas sausio 19-ą.
Iš viso sportininkai turės įveikti beveik 8000 kilometrų, iš kurių apie 5000 kilometrų sudarys greičio ruožai.