B.Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio ekipažas, startavęs iš 30-os vietos, po šešių kontrolės punktų (iš 9), užėmė 25-ą vietą ir demonstravo stabilų greitį. Septintame kontrolės punkte ekipažas pakilo iki 23-ios pozicijos, aštuntame – iki 20-os, tačiau šios pozicijos iki finišo neišlaikė – nukrito iki 21-os. Ekipažas trasoje užtruko 3 val. 57 min. 51 sek. ir nugalėtojui S.Loebui pralaimėjo kiek daugiau nei 25 minutes.
Be problemų neapsiėjo ir jie – B.Vanagas sakė, kad jo „Toyota Hilux“ sulūžo priekinis reduktorius, tad automobilis visą greičio ruožą buvo užpakaliniais varomais ratais.
„Kaip žinia, šiandien buvo antra maratono diena. Mums būtinai reikėjo susitvarkyti vairo stiprintuvą. Kitaip nebūtume finišavę. Sutvarkėm pakeliui į greičio ruožą. Pajudėjus link Bolivijos subyrėjo priekinis reduktorius. Mistika. Antra nauja detalė per 2 dienas. Iki greičio ruožo buvo likę 300 km. Dar 300 km trasoje. Netikėjau, kad nuvažiuosim. Padarėme sprendimą startuoti tik galine varoma ašimi. Rizikavom, kad iš rikiuotės išėjęs reduktorius su savimi pasiims ir greičių dėžę. Bet nebuvo laiko atjungti kardaną.
Seniai norėjau įsigyti galiniais ratais varomą klasikinį sportinį automobilį. Tai va, išsipildė svajonė. Tik labai jau nelaiku
Ruožas laikui buvo labai techniškas, greitas. Kalnai, serpantinai, upių vagos, fesh fesh. Seniai norėjau įsigyti galiniais ratais varomą klasikinį sportinį automobilį. Tai va, išsipildė svajonė. Tik labai jau nelaiku...
„Toyota“ yra geras 4x4 automobilis, bet tikrai nesubalansuotas būti bagiu. Teko perprast valdymą.
Bolivijoje mus pasitiko ir karštis, ir liūtys, ir kruša, ir sniegas. Kalnai, matot. Lenktyniavom 4,6 km aukštyje. Ten būni kaip kontuzytas. Po finišo, važiuojant per podiumą, dar su Bolivijos prezidentu susitikau. Pakviečiau į Lietuvą.
Trumpa reziumė: blogiausia įmanoma diena išėjo visai pusėtina. Ir tai tik todėl, kad ėjom į priekį net ir beviltiškoje situacijoje“, – įspūdžiais po penkto greičio ruožo dalijosi B.Vanagas.
Aukštyn kilo ir 40-as startavęs Antano Juknevičiaus bei Mindaugo Slapšio ekipažas, tačiau prieš ketvirtą kontrolės punktą patyrė keletą minučių kainavusią nesėkmę. Kas jiems nutiko, nėra žinoma, tačiau lietuviai prarado maždaug 7 minutes. Rato keitimas paprastai trunka mažiau, apie 2-3 minutes.
Po trijų kontrolės punktų šis ekipažas buvo 37-oje vietoje, o po keturių nukrito į 48-ą. Penktame kontrolės punkte A.Juknevičiaus ekipažas pasirodė tik 85-oje vietoje – dėl užklupusių problemų prarado dar apie valandą laiko ir važiavo lenktynininkų rikiuotės uodegoje.
Po truputį stumdamasis į priekį, A.Juknevičius finiše nusikapstė iki 72-os pozicijos. Etapo nugalėtojui jis pralaimėjo 1 val. 54 min. 17 sek.
Grįžęs į bivaką lenktynininkas teigė, kad jų „Toyota Hilux“ užklupusi problema – dingęs vairo stiprintuvas. Ekipažas iki pat finišo savo jėgomis bandė jį susitvarkyti, tačiau sugaišo beveik valandą laiko.
57-oje vietoje startavusiam Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažui turbūt išsipildė visos blogiausios pranašystės. Dar trečiadienį vykusiame ketvirtame greičio ruože jie pastebėjo, kad „SEAT Leon Dakar“ automobiliui streikuoja turbina bei vienas pusašis ir, pasak V.Žalos, „važiavo kaip turistai“.
Penkto greičio ruožo pirmoje pusėje automobilis susidūrė su didesnėmis problemomis: po dviejų kontrolės punktų buvę 50-oje vietoje, į trečią tautiečiai neatvažiavo, nors jo ribą kirto daugiau nei 90 dalyvių. V.Žala komandos mechanikams pranešė, kad automobilis sugedo ir kad bandys savo jėgomis jį sutvarkyti.
TV3 žinios gavo informaciją ir ketvirtadienio vakarą paskelbė, kad į „SEAT Leon Dakar“ variklį pateko vandens bei Dakaras „Agrorodeo“ komandai gali būti baigtas. Jeigu pasitvirtins gandai, kad variklis sugadintas nepataisomai, varžybos lenktynininkams bus baigtos – būtent variklio Dakare keisti negalima.
Greitu metu komandos vadovė Modesta Vaitonytė patvirtino informaciją, kad automobilio variklis neužsikuria, tačiau kokia to priežastis, nežinoma.
„Naujausiomis žiniomis, gedimo priežastis dar nėra atrasta. Variklis neužsikuria, bet kodėl – neaišku. Komanda tikrino oro padavimą – sausa. Lenktynininkai konsultuojasi su mechanikais telefonu ir dar nepasiduoda“, – rašė M.Vaitonytė.
3 valandą ryto Lietuvos laiku (22 val. Bolivijos laiku) komandos atstovai pranešė, kad automobilį pavyko užkurti, jis juda finišo link. Apie 8 val. Lietuvos laiku (3 val. Bolivijos laiku) V.Žala su S.Jurgelėnu pasiekė finišą.
„Nuvažiavus apie 100 km nuo starto, užgeso ir nebeužsikūrė mašina. Galvojo, kad dėl važiavimo per balą galėjo kažkas atsitikti. Galiausiai paaiškėjo, kad sugedo degalų siurblys, tai patys pasijungė atsarginį ir išvažiavo toliau. Finišavo paskutiniai. Penktadienį startuoja paskutiniai, mechanikai turi kelias valandas paruošti mašinai“, – naujienas iš komandos stovyklos pranešė su ja keliaujantis 15min žurnalistas Tomas Markelevičius. Plačiau apie automobilio gedimą skaitykite paspaudę čia.
Penktą Dakaro ralio dieną sportininkai turėjo įveikti 321 km ilgio greičio ruožą aukštikalnėse – vienu metu jie turi pakilti net į 4600 m aukštį.
Dakaro penkto etapo rezultatus galite pamatyti žemiau esančioje lentelėje.
Rezultatų šaltinis: rally-video.eu
Automobiliai
Dar vienas „Peugeot“ „hat-trick“ automobilių įskaitoje. Tris pirmas vietas penktame etape užėmę lenktynininkai vairavo „Peugeot 2008 DKR“ automobilius: Sebastienas Loebas, Carlosas Sainzas ir Stephane'as Peterhanselis. Ketvirtas liko MINI vairuojantis Nasseras Al-Attiyah.
Bendroje automobilių įskaitoje taip pat dominuoja tie patys „Peugeot“ vairuotojai, tik C.Sainzas su S.Peterhanseliu apsikeitę vietomis – prancūzas yra antras, o ispanas – trečias.
Automobilių ir sunkvežimių įskaitų dalyviams buvo 7 km sutrumpinta greičio ruožo trasa – dėl liūties numatytas finišas tapo tragiškos būklės ir ne visos transporto priemonės jį gali pervažiuoti.
Motociklai
Pirmieji Dakaro ketvirtą ir penktą etapus, vadinamus tiesiog maratonu, įveikė motociklininkai. Čia neapsieita be staigmenų: greičiausieji motociklininkai keitėsi pozicijomis ir vienintelį, pirmavusį nuo pat greičio ruožo pradžios – Toby Price'ą. Australas etapą įveikė per 4 val. 3 min. 44 sek. ir už nugaros paliko visus konkurentus.
Artimiausias jų – prancūzas Antoine'as Meo, atsilikęs nuo lyderio daugiau nei 2 minutėmis, o trečią vietą užėmė Stefanas Svitko.
Bendroje motociklininkų rikiuotėje lyderiu tapo Paulo Goncalvesas. Nors penktame etape jis finišavo tik dvyliktas, lyderiui pralaimėjęs 9 minutes, dėl konkurentų gautų nuobaudų lyderio poziciją užima būtent jis.
Keturračiai
Čia viskas apvirto aukštyn kojomis. 2015-ųjų Dakaro nugalėtojas ir vienas 2016-ųjų lyderių Rafalas Sonikas baigė savo odisėją – likus 100 kilometrų iki penkto etapo finišo, jo „Yamaha“ keturratis išleido paskutinį kvapą. Jeigu lenkas ir sugebės grįžti į lenktynes, tai apie vietą greičiausiųjų penketuke galės tik svajoti.
Šių metų keturračių įskaitos lyderis Ignacio Casale taip pat sustojo viduryje greičio ruožo dėl gedimo, tačiau per daugiau nei valandą sugebėjo susitvarkyti savo „Yamaha“. Vėlgi, jis apie pirmą poziciją gali pamiršti.
Greičiausias penktame greičio ruože buvo Alexis Hernandezas, jis užima pirmą vietą ir bendroje keturračių įskaitoje. Peru gyventojas ketvirtadienį trasoje užtruko 4 val. 49 min. 24 sek. ir beveik dvejomis minutėmis aplenkė argentinietį Alejandro Patronelli. Trečias liko rusas Sergejus Karyakinas.
Sunkvežimiai
Sunkvežimių įskaitoje greičiausias buvo „Kamaz“ vairuojantis Eduardas Nikolaevas, penkto etapo maršrutą įveikęs per 4 val. 3 sek. Nuo jo dvi su puse minutės atsiliko Martinas Kolomy su „Tatra“, o trečias liko Federico Villagra su „Iveco“.
F.Villagra išsiveržė į pirmąją vietą sunkvežimių bendroje įskaitoje, į antrą nustumdamas Pieterį Versluisą. Trečias – Hansas Stacey.