„Baja Aragon sustojome dėl vandens patekimo į variklį bei to pasekoje įvykusio hidrosmūgio.
Savo daugiau nei 20 metų trunkančioje sportinėje karjeroje, iki šių metų, nesu turėjęs nei vieno gedimo susijusio su vandens patekimu į variklį. Šiemet tai jau antras nutikimas kainuojantis mums variklį.
Lėktuvai nekrenta dėl vienos priežasties, dažniausiai tai – daug nelaimingų sutapimų. Šiuo atveju lygiai taip pat. “Toyota Hilux „ konstrukciškai turi keletą vietų per kur į oro paėmimo traktą gali patekti nedidelis kiekis vandens. Tačiau su tokiu kiekiu vandens automobilis susitvarko. Italijoje, turiu pasakyti, buvau šiek tiek neatsargus, o ir vandens aplink tikrai buvo labai daug“, – rašė B.Vanagas.
Kaip dabar jau tampa aišku, ruošiantis lenktynėms Ispanijoje kuomet buvo keičiamas variklis, buvo sugadinta viena anglies pluošto detalė, per kurią, tikėtina, ir pateko vanduo, privertęs baigti varžybas.
„Mes analizavome variklio kompiuterio duomenis, nuotraukas ir video medžiagą, tarėmės su Toyota inžinieriais. Šiuo metu tai vienintelė žinoma priežastis, kodėl per daug vandens pateko į variklį ir hidrosmūgio jėga sulankstė švaistiklį.
Komandai ir man tai dar viena pamoka, kad siekiant aukščiausio rezultato, smulkmenų nebūna“, – teigia B.Vanagas.
Pasak jo, praėję keturi etapai logistiškai buvo patys sudėtingiausi bei suteikiantys daug informacijos dėl ypač skirtingų dangų tipų. Tačiau dėl minimų priežasčių komanda nespėja šį savaitgalį startuoti Vengrijos baja lenktynės.
„Mums susiklosto sudėtinga situacija, kuri praktiškai neleidžia kovoti dėl vietos podiume metų gale.
Įveikę pusę FIA Pasaulio taurės serijos, priėmėme sprendimą nestartuoti likusiuose etapuose Vengrijoje, Jordanijoje ir Portugalijoje.
Suprantame, kad techniškai esame įgalūs įveikti visas FIA Pasaulio taurės serijos lenktynes bei ten esame vieni iš lyderių, tačiau dėl ypač didelių neplanuotų sąnaudų manome, kad dabar išmintingiau jas skirti pasiruošimui kitų metų Dakarui. Tai sunkus sprendimas mums, bet manome, kad išmintingiausias šioje situacijoje.
Kokie tolimesni žingsniai? Naujas BlackHawk variklis General Financing bazę turėtų pasiekti ateinančią savaitę. Vandens patekimo klausimą, tikiu, išsprendėme. Ateinantys trys mėnesiai bus skirti finaliniam pasiruošimui ateinančiam Dakarui.
Nors įpusėję sustabdėme FIA Pasaulio taurės programą šiems metams, visgi turime mums svarbią valstybę – Lenkiją, todėl darome viską, kad būtume ten rugsėjo pirmomis dienomis. Lenkijoje speciali, palaida smėlio danga gerai tinkama treniruotei. Turime atlikti naujus variklio kalibravimo darbus varikliui, o Baja Poland bus Toyota Gazoo Racing ir Overdrive inžinieriai, kurie padės mums suderinti naują variklį prieš Dakarą. Baltojo Erelio šalis – Lenkija – mums svarbi kaip sporto diplomatijos misijos dalis bei rinka, kurioje veikiame“, – mintis dėstė B.Vanagas.