Be to, lenktynininkams teks pakilti net į 4600 metrų aukštį, kur dėl deguonies trūkumo kvėpavimas taps gerokai sunkesne procedūra. Be to, temperatūra aukštikalnėse gali nukristi iki neigiamos.
Be šių iššūkių, lietuviai turi pasiruošti ir kovai su automobiliais – neturint techninio aptarnavimo galimybės vakare, transporto priemonės gali rodyti kaprizus. Pirmieji jų išlindo dar trečiadienį.
Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio ekipažas ketvirtame Dakaro etape užėmė 30-ą vietą, tačiau, kaip teigia lenktynininkai, rezultatas galėjo būti geresnis: sportiniam bolidui „Toyota Hilux“ sugedo vairo stiprintuvas.
„Darome viską, kad galėtume sutvarkyti automobilį pakeliui į greičio ruožą. Esame suvaržyti organizatorių apribojimų. Šiuo metu neleidžiu sau galvoti apie tai, kad galėtų nutikti nepavykus sutvarkyti automobilio. Tai reikštų vieną sudėtingiausių dienų mano gyvenime“, – vidurnaktį Argentinos laiku kalbėjo B.Vanagas.
2015-ųjų Dakare, sugedus vairo stiprintuvui, B.Vanagas vairuodamas susilaužė ranką ir pusę ralio įveikė su įtvaru, o Lietuvoje jo laukė operacija ir ilga reabilitacija.
Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno ekipažui ketvirtadienis taip pat taps išbandymų diena. Kaip sako patys lenktynininkai, jie trečiadienį važiavo „turistiniu“ režimu, o ketvirtadienis laukia toks pat.
Važiavom avariniu režimu, tarsi turistai. Prasikeikėme, bet nėra kitos alternatyvos
„Korta nekrito. Streikuoja turbina ir galinis kairysis pusašis. Tiek lipant į kalną, tiek purve ar smėlyje be turbinos ir vieno rato gana sunku finišuoti. Važiavom avariniu režimu, tarsi turistai. Prasikeikėme, bet nėra kitos alternatyvos. Ketvirtadienį bus tas pats, nes trečiadienį nėra serviso. Dabar maratoninės dienos. Ketvirtadienį po greičio ruožo jau galėsime susitikti su mechanikais. Manau, kad jie atras vaistų“, – trumpai po trečiadienio greičio ruožo kalbėjo V.Žala.
Tuo tarpu labiausiai patyręs lietuvis Dakare, Antanas Juknevičius, kaip lenktynininkas dalyvaujantis ralyje jau penktą kartą, o pridėjus komandos vadovo patirtį, jau dešimtą, nusiteikęs kur kas geriau.
Visi, kas nepasirūpino priemonėmis nuo deguonies trūkumo, padarė didžiulę klaidą
„Mūsų laukia istorinis Dakaro greičio ruožas – kilsime net į 4600 metrų aukštį. Visi, kas nepasirūpino priemonėmis nuo deguonies trūkumo, padarė didžiulę klaidą. Šiandien išloš tie, kas vakar išsaugojo savo automobilius. Dakaras iš lietingosios Argentinos keliasi į Boliviją, o Mindaugas (Slapšys, šturmanas) šiandien turėtų žibėti – šiame greičio ruože prasideda organizatorių naujovės ir galvosūkiai navigacijoje“, – sakė A.Juknevičius.
Jo komandos vadovas Edvardas Duoba taip pat įsitikinęs – viskas vyksta pagal planą.
B.Vanagas ketvirtadienį, penktame Dakaro greičio ruože, startuoja 30-oje pozicijoje, 16.51 val. (Lietuvos laiku). A.Juknevičius lenktynes pradeda 16.56 val., o V.Žala – 17.05 val.
Dakaro rezultatus galite sekti žemiau esančioje lentelėje.
Rezultatų šaltinis: rally-video.eu