B.Vanago gudrybė: kodėl „Juodojo Vanago“ skrydis į Europą kainavo tik 20 tūkst. eurų?

Turbūt nieko nestebina, kad skrendant keleiviniu tarpkontinentiniu laineriu, viršutinis denis yra skirtas keleiviams, o apatinis – jų bagažui. Tačiau oro bendrovės transportuoja ne tik jūsų bagažą, bet ir santykinai nedideles siuntas. Toks krovinių gabenimas yra vienas greičiausių, tačiau – ir brangiausių.
Ryčio Šeškaičio nuotr.
Ryčio Šeškaičio nuotr.

Norint į kitą žemyną nugabenti techniką, pavyzdžiui, Dakaro ralio atveju, naudojamasi krovininių laivų ar keltų paslaugomis. Šiais metais Pietų Amerikoje vykusio Dakaro ralio dalyvių technika buvo plukdoma 200 m ilgio automobilių keltu „Heritage leader“, galinčiu transportuoti virš 6500 automobilių, kurių daugiau kaip 500 – Dakaro dalyvių.

Tokie keltai dažnai tampa pigiausia logistikos priemone, tačiau Dakaro ralio dalyviai savo bolidus ir visą komandos transportą turi išsiųsti beveik mėnesį prieš varžybas, o po jų – maždaug tiek pat laukti, kol ją susigrąžins.

Marine traffic nuotr./Kelto „Heritage Leader“ greitis
Marine traffic nuotr./Kelto „Heritage Leader“ greitis

Neseniai paskelbus apie „General Financing team Pitlane“ komandos piloto Benedikto Vanago dalyvavimą Tarptautinės automobilių sporto federacijos Pasaulio taurėje („FIA World Cup for Cross Country Bajas“), lenktynininkas užsiminė ir apie skubų komandos bolido „Toyota Gazoo Racing Hilux“ transportavimą iš Pietų Amerikos, kurioje vyko Dakaro ralis, į Europą. Kadangi pirmasis Pasaulio taurės etapas vyks 14–17 dienomis ir bolidas nebūtų spėjęs laiku atvykti į Lietuvą ir būti paruoštas artėjančioms varžyboms, organizatorių transportavimo keltu buvo atsisakyta.

Mokėjo mažiau nei 30 tūkst. Eur

Greičiausia alternatyva, užtrukusi vos kelias dienas, – skraidinimas lėktuvu. Lenktynininkas pasakoja, jog tai ypač brangus būdas atsigabenti sportinį automobilį – už šią būtinybę komanda turėjo pakloti apie 20 tūkst. eurų. Tiesa, „Toyota Gazoo Racing“, projektuodama sportinę „Hilux“ versiją, apgalvojo ir sumanų būdą sutaupyti transportuojant automobilį.

Ryčio Šeškaičio nuotr.
Ryčio Šeškaičio nuotr.

Norint oru gabenti stambių gabaritų krovinius, tokius kaip lietuvaičių „Toyota Gazoo Racing Hilux“, naudojamasi krovininių lėktuvų paslaugomis. Vienos tokios kelionės kaina prasidėtų nuo 30 tūkst. eurų, tačiau gamintoja „Toyota“ suteikia galimybę bolidą „sumažinti“ ir sutalpinti į leidžiamą keleiviniais lėktuvais gabenamų krovinių dydį.

Siekiant tai įgyvendinti, „General Financing team Pitlane“ bolidas buvo pusiau išardytas – nuimti ratai ir amortizatoriai, sumažinant automobilio aukštį, taip pat „nuimta“ galinė kėbulo dalis, trumpinant ilgį. Tokiu būdu iš 480 cm ilgio ir 190 aukščio bolidas pažemėjo iki 160 cm ir sutrumpėjo iki 317 cm. Tiesa, saugumo sumetimais, iš bolido degalų bako buvo išsiurbti ir visi degalai.

Dakaro rekordininkas B. Vanagas juokavo, jog „Toyota Gazoo Racing Hilux“ ore įveikė daugiau kilometrų negu ant žemės – tai jau 2 bolido skrydis, o dėl įtempto varžybų grafiko ir skirtinguose žemynuose išsidėsčiusių Pasaulio taurės etapų laukia dar 2 skrydžiai.

Šiais metais lenktynininkas B. Vanagas sportinę karjerą atitraukia nuo Lietuvos trasų ir visas pajėgas ketina telkti į Pasaulio taurę, kurią sudaro 8 etapai. Pirmasis – Rusijoje, kur sportininkas dalyvaus su ilgametį šturmaną Sebastianą Rozwadowskį laikinai pavaduojančiu Barteku Boba.

Pamatyti, kaip „Toyota Gazoo Racing Hilux“ buvo ruošiamas skrydžiui, galite trumpame „General Financing team Pitlane“ filme:

VIDEO: Toyota Hilux transforming for flight | Benediktas Vanagas

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų