Labiausiai pastebimas atnaujinimas – automobilio kabina dabar yra tarp ašių, o jos priekyje kyšo variklio dangtis.
„Mes bandėme sukurti vieną gražiausių sunkvežimių. Naujasis „MAZ-6440RR“ yra ne tik galingas ir manevringas, bet ir atrodo įspūdingai. Ralio reido varžybose jam garantuotas dėmesys, o tai prisidės prie MAZ vardo garsinimo pasaulyje“, – nepriklausomų žurnalistų „iGo2Dakar“ komandai Marselio uoste pasakojo „MAZ-SPORTauto“ vadovas ir lenktynininkas Siarhejus Viazovičius.
„MAZ-6440RR“ apginkluotas 960 arklio galių (AG) turinčių turbininiu varikliu, išvystančiu net 4500 niutonmetrų (Nm) sukimo momentą. Maksimalus sunkvežimio greitis elektroniniu būdu ribojamas iki 140 km/val. – tai padaryta tik dėl Dakaro ralio taisyklių. Bakas talpina net 1000 litrų degalų.
Sunkvežimio ilgis 7,05 metro, plotis 2,55 m, aukštis siekia 3,4 metro. Sunkvežimyje sumontuota „Allison 4000“ automatinė pavarų dėžė, „Weweler“ spyruoklės, „Reiger“ amortizatoriai, SISU ašys ir ZF paskirstymo dėžė.
Apie naują sunkvežimį ir visus pakeitimus „iGo2Dakar“ kalbėjosi su „MAZ-SPORTauto“ direktoriaus pavaduotoju Grigorijumi Patskevičiumi.
Naujas Dakaro MAZ: dizainas ir automatinė pavarų dėžė
Vyras pabrėžė, kad automobilio dizainas yra absoliučiai naujas, o vienas pagrindinių atnaujintų techninių komponentų yra pirmą kartą į MAZ sunkvežimį sumontuota automatinė pavarų dėžė.
Nors automobilio dizaino pakeitimas galėtų atrodyti nepakankamai didelis atnaujinimas, tai buvo atlikta ne veltui. Pagrindinė pakeitimo nauda — idealus svorio pasiskirstymas tarp ašių. Perkėlus variklį į priekį, buvo pasiektas 50/50 svorio pasiskirstymas. Dėl šio balanso ir perkeltos kabinos, sportininkai patirs mažesnius smūgius ir vibracijas lenktynių metu.
G.Patskevičius paklaustas, ar nesumažėjo matomumas dėl naujos sunkvežimio komponuotės, žodžių nevyniojo į vatą: „matomumas šiek tiek sumažėjo, šito neslėpsime, bet šį praradimą visiškai kompensuoja privalumai, apie kuriuos kalbėjau anksčiau.“
Visi pakeitimai, kaip pasakojo „MAZ-SPORTauto“ atstovas, buvo atliekami tik po pasitarimų ir diskusijų su vairuotojais: „Mūsų lenktynininkų patarimai ir nuomonė yra didelė ir svarbi technikos tobulinimo dalis. Iš esmės, visi konstrukcijos dizaino pakeitimai atsirado atlikus testus ir bandymus, kurių metu sportininkai padarė išvadas, kas būtų geriausia. Jų norai ir argumentai yra visada išklausomi.“
Naujasis sunkvežimis įveikė ne tik testus vietiniuose bandymų poligonuose, bet jau dalyvavo ir keliuose raliuose. „Silk Way Rally 2019“, kuriame „MAZ-6440RR“ debiutavo, sunkvežimis pasirodė puikiai, o iš Maroko „Desert Challenge 2019“ S.Viazovičius su raudonuoju sunkvežimiu parvežė pirmosios vietos taurę.
Taigi sunkvežimis įrodė galintis padėti kovoje dėl aukščiausių pozicijų, o vienas pagrindinių džiaugsmų ekipažui – išaugęs komforto lygis. Tai maratoniniuose raliuose reiškia net labai daug.
Paklausus apie lūkeščius artėjančiam Dakarui, G.Patskevičius atsakė nedvejodamas: „Tik viena prognozė – mes tapsime 2020 Dakaro nugalėtojais.“
Kaip seksis tiek naujajam MAZ, tiek visiems kitiems Dakaro dalyviams, tiesiai iš Saudo Arabijos praneš „iGo2Dakar“ medijos komanda.