BEC 4H čempionatas kilo iš visiems puikiai žinomų Palangos 1000 km lenktynių. Dar 2010 metais, lenktynių dalyviai norėjo daugiau galimybių lenktyniauti: jeigu yra technika, yra komanda, kodėl į trasą važiuoti tik vieną kartą metuose?
Taigi Lietuvoje prasidėjo 555 km lenktynių čempionatas su keliais įskaitiniais etapais. Deja, ši idėja gyva ilgai neišsilaikė: globali krizė, nuolatinės problemos su vienintele Lietuvoje Kačerginės „Nemuno žiedo” trasa, organizaciniai nesklandumai – pagrindinės priežastys, trukdžiusios čempionatui suklestėti.
Po pertraukos grįžusios ilgų nuotolių lenktynės su organizatoriais iš Latvijos, panašu, pradėjo augti: lenktynių serija, startavusi su 10 stabilių dalyvių – komandų, antrojo sezono pabaigoje jau galėjo skaičiuoti 25 pastoviai lenktynėse dalyvaujančių komandų. Šios lenktynių serijos organizatoriai Andis Meilandis ir Janis Ducmanis teigė, kad pradžia nebuvo lengva: 555 km lenktynių atsikandę dalyviai, į ilgųjų nuotolių čempionatą ir organizaciją žiūrėjo ganėtinai skeptiškai.
Čempionate – dalyviai iš Baltijos šalių, Baltarusijos, Rusijos, Anglijos ir Skandinavijos
Lietuvos „ENEOS 1006 km” lenktynių Palangoje tradicijos – gana stiprios. Todėl nenuostabu, kad pagrindiniai ilgųjų nuotolių – BEC 4H – čempionato dalyviai – iš Lietuvos. Tačiau, augantis komandų susidomėjimas kasmet keičia bendrą vaizdą ir statistiką: kiekvieną sezoną epizodiškai prisijungia po 1-2 komandas iš Latvijos ir Estijos. Taip pat, tarp startuojančių komandų galima rasti ir nuolatinių dalyvių iš Baltarusijos, Rusijos, Anglijos ir Švedijos. Tiesa, pirmam etapui artėjant, jau žinoma, kad pirmąjį kartą čempionatą papildys ir komanda iš Suomijos. Tai reiškia, kad konkurencija apima ne tik Baltijos šalis: Baltijos šalių čempionatas turi susidomėjimą ir kur kas didesniu mastu.
Ištvermės lenktynių unikalumas ir patrauklumas
Vienas patraukliausių faktų tiek dalyviams, tiek žiūrovams, kad šios serijos lenktynėse tarpusavyje gali konkuruoti patys įvairiausi automobiliai, atitinkantys federacijų keliamus reikalavimus technikai: kaip bebūtų, saugumas išlieka vienu prioritetų. Pradedant Porsche 911 GT3 ir baigiant antrosios kartos VW Golf, starto tiesiojoje gali rikiuotis pati įvairiausia technika. Šiose lenktynėse didelę įtaką turi ne tik pati technika, bet ir taktika, vairuotojų meistriškumas bei komandos pasirinkimai: pastarųjų sezonų patirtis rodo, kad dyzeliniu kuru varomi bolidai – itin stipri konkurencija greitiems Lexus ar BMW M3 automobiliams. Visos komandos turi daug galimybių konkuruoti tarpusavyje, tiek bendroje, tiek klasių įskaitose, kas daro lenktynes patraukliomis ir nedidelius biudžetus turinčioms komandoms. Kuo ši lenktynių serija skiriasi nuo kitų? Tuo, kad čia – itin svarbus komandinis darbas, susikalbėjimas, stabilumas, technikos ištvermė: tai lyg ilgas bėgimo maratonas, o ne sprintas. Čia siekiama techniką išlaikyti efektinga nuo pat starto, iki pat finišo, kovojant su konkurentais kartais net ir dėl sekundės dešimtųjų dalių.
Dar vienas šios lenktynių serijos pliusas – didesnė komandos sudėtis: ištvermės lenktynėse gali startuoti nuo 2 iki 4 vairuotojų, tad ir biudžetas tenka ne vienam lenktynininkui, o visai komandai. Tai – ne tik daugiau galimybių suburti komandą, bet ir puiki proga lenktynininkams, kurie jau kurį laiką pasitraukę iš sporto, į jį grįžti kiek lengvesnėmis, palankesnėmis sąlygomis. Technikos įvairumas bei prieinama lenktynių serija gali tapti tuo paskatinimu, kurio reiktų norintiems grįžti į lenktynių trasą.
2017 metų sezonas
Šiemet Baltijos šalių ištvermės čempionato BEC4H sezoną sudaro penki etapai. Pirmasis jų – visų lenktynių serijų pradžia „DeWalt Grand Prix” metu Rygos Bikerniekų trasoje balandžio 29 d. Likusieji keturi etapai pasiskirsto tarp tos pačios trasos Latvijoje ir „Auto24Ring” trasos Pernu mieste Estijoje. Taip pat, svarbu paminėti, kad BEC 4H du etapai vyks 1006 km lenktynių metu Palangoje liepą ir 1000 km lenktynių metu Pernu mieste rugsėjo antroje pusėje. Šiose lenktynėse dalyvaujantys ekipažai galės arba pasitraukti iš lenktynių po 4 valandų važiavimo, arba tęsti lenktynes iki pat finišo. Šiais metais dalyviams siūloma viena įskaita daugiau: kaip jau įprasta, automobiliai skirstomi į A2000, A3000, A3000 + ir GT klases, o Diesel klasė šiais metais skyla į dvi grupes: iki 2000 cm3 ir virš 2000 cm3 varikliais ginkluotus automobilius.
Daugiau apie BECH čempionatą galima rasti organizatorių internetiniame puslapyje www.batcc.eu.