Lietuvos autokroso elitas, lenktyniaujantis bagiais, tradiciškai prieš Vilkyčius viena ar kita sudėtimi nuvyksta ir į Latviją. Pas kaimynus vykstančios varžybos yra puiki proga išmėginti savo jėgas su greičiausiais Europos bagių lenktynininkais, pasitikrinti savo vertę ir susirinkti dar daugiau informacijos apie varžovus, su kuriais tradiciškai jau po savaitės užverda mūšis Lietuvoje, Vilkyčių autosporto komplekse.
Šiais metais į „Mūsa Raceland“ trasą Bauskėje išvyko du mūsų šalies atstovai – Tomas Zavarskis ir Saulius Žunda. Elitiniai Lietuvos bagių sporto lenktynininkai čia kaip lygūs su lygiais kovojo su šimtatūkstantinius biudžetus generuojančiomis komandomis, kurių vairuotojai neretai važiuoja ant labai plonos ribos ir itin rizikuodami. Ne paslaptis, kodėl jų važiavimo stilius yra toks.
Didelius biudžetus turinčios komandos gali sau leisti į kiekvienas varžybas atsivežti nors ir naują bagį, kai tuo metu didžiąja dalimi iš savų lėšų šį hobį finansuojantys lietuviai turi galvoti ir apie tai, kaip savo techniką, daugiau ar mažiau sveiką, išlaikyti visą sezoną.
Itin dramatiškai varžybos Bauskėje susiklostė šiemet nuo pat pirmo Europos autokroso čempionato etapo Vokietijoje sezoną pradėjusiam Tomui Zavarskiui. Lietuvis demonstravo itin aukštą tempą, tačiau viename iš važiavimų jam po starto užėmus vidinę trasos dalį už jo bagio priekinio rato užsikabino per išorinę trasos dalį važiavęs ir į vidų kirtęs Liuksemburgo atstovas Kevinas Petersas. Po susidūrimo Tomas Zavarskis nuvažiavo toliau, o varžovas liko stovėti. Tačiau netrukus Tomą Zavarskį pasiekė žinia – dėl šio incidento kaltas būtent jis. Nors lietuvis važiavo vidine trasos dalimi, jo bagio ratai buvo susukti į kairę, ir lietuvis netgi stabdė, matydamas jam iš dešinės skersai dar pro du bagius atlekiantį varžovą, teisėjai nusprendė Tomą Zavarskį pripažinti kaltu, nubausti ir kitame važiavime pastatyti jį į starto rikiuotės galą.
Nors šis teisėjų sprendimas sulaukė ažiotažo ir tikrai bus svarstomas aukščiausiame Tarptautinės automobilių sporto federacijos (FIA) lygmenyje, tai kas įvyko vėliau, nulėmė Tomo Zavarskio sezoną šių metų Europos autokroso čempionate.
Po starto iš galinės eilės Tomas Zavarskis vis brovėsi į priekį, tačiau galiausiai neišsilaikė trasoje, virto per atitvarus ir sustojo aukštyn ratais. Nors sportininkas nenukentėjo, tačiau jam tądien pasirodymą teko baigti. Maža to, paaiškėjo, kad virtimo metu buvo pažeistas bagio rėmas, kurį atstatyti pagal homologacijos reikalavimus gali tik gamykla. Šis procesas turi būti atliekamas Nyderlanduose, o tai reiškia, kad Tomui Zavarskiui baigtos lenktynės buvo ne tik Bauskėje, bet tenka palaidoti ir galimybę startuoti Vilkyčiuose bei apskirtai visame likusiame Europos autokroso čempionato sezone.
„Buvo viskas labai gerai. Buvau aštuntas bendroje įskaitoje, bet gavau diskvalifikaciją, dėl kurios dabar vyksta ginčai. Manau, kad tikrai buvau „nuimtas“ neteisingai. Tikrai nesijaučiu pažeidęs taisykles, bet gavau „nuėmimą“. Likau kaltas situacijoje, kuri apskritai galbūt net neturėjo būti svarstoma. Tai sportinis kontaktas kai pats lenkiantis užkliūva už lenkiamojo. Juk jis kirto iš išorės per visą trasos plotį į vidų. Tikrai sunku patikėti tokiu sprendimu. Nenoriu plačiau apie tai diskutuoti ir tegu tai daro aukštesnio rango arbitrai nei dirbo sprendimus priėmę asmenys šiose varžybose, bet aš tikrai nesijaučiu kaltas.
Po šios nuobaudos buvau nustumtas į galą ir šiek tiek prisižaidžiau – nuėjau „kūliais“. Lenkdamas Saulių Žundą pagavau trasos pakraštį ir virtau. Vilkyčiuose pernai virtau netgi smarkiau, bet tada kentėjo pakaba, ratai, o dabar nors ir griuvau švelniau, bet smūgis buvo per korpusą.
Sezoną jau nurašau visiškai, nes buvo pažeistas bagio rėmas. O tokį karkaso įlenkimą galima tvarkyti tik gamykloje. Tai teks visą bagį išrinkti dalimis, pliką rėmą vežti į Olandiją ir tvarkyti pas gamintoją. Tačiau šiemet mano sezonas jau baigtas. Labai apmaudu. Tačiau ne ką mažiau apmaudu dėl tos situacijos, kurioje buvau pripažintas kaltu.
Bet kuriuo atveju Vilkyčiuose pasimatysime. Gaila, kad būsiu jau ne dalyvis, o tik žiūrovas, tačiau tikrai negaliu praleisti tokio renginio. Atvyksiu palaikyti savų tautiečių ir tikiuosi, kad tokių kontraversiškų sprendimų Vilkyčiuose mes nematysime“, – kalbėjo Tomas Zavarskis.
Bauskėje kartu su Tomu Zavarskiu toje pačioje „Buggy 1600“ varžėsi ir Saulius Žunda. Nors molėtiškis išvengė diskutuotinų situacijų ir incidentų, tačiau jam varžybos puikiai klostėsi iki tol, kol, kol pabaigti lenktynes anksčiau paties piloto nusprendė jo bagio variklis. Visgi Saulius Žunda rankų nuleisti neketina ir jau pirmadienį po varžybų Bauskėje jis leido garaže. Būtent pokalbio su sportininku metu jis keitė variklį, nes Vilkyčiuose, anot jo, startuoti yra tiesiog garbės reikalas. Lietuvis nori atsigriebti ne tik už savo nesėkmę, bet ir už tautiečio Tomo Zavarskio atžvilgiu priimtą sprendimą.
„Viskas buvo pagal mūsų planą, bet panašu, kad mano bagio variklis planą turėjo visai atskirą. Viskas baigėsi tuomet, kai man važiuojant antroje vietoje lenktynes anksčiau laiko pabaigti nusprendė švaistiklis, kuris kiaurai bloką iškrito ant dugno apsaugos. Viskas įvyko trečioje kvalifikacijoje. Ne tiek daug buvo likę iki finalo. Gaila, bet teko sustoti, nors už savęs laikiau ir Kulikovskį, ir Kobrą. Važiavosi labai gerai. Pirmoje kvalifikacijoje savo pogrupyje buvau ketvirtas, bendrai 12-oje vietoje. Buvo viskas gerai, bet man neatlaikė variklis. Bet mano bagio problemos yra niekis lyginant su tuo, kiek dabar reikalų turės Tomas.
Tačiau rankų nenuleidžiame. Vilkyčiuose tikrai būsime, nes šiuo metu esu garaže, kur jau išbandytas vienas iš dviejų atsarginių variklių ir jau už kokios valandos girdėsime naujo motoro garsą bagyje“, – dar pirmadienį sakė Saulius Žunda, kuris po varžybų Bauskėje kitą rytą auštant jau nuo 5 valandos pradėjo darbus dirbtuvėse prie bagio.
Nors po varžybų Bauskėje Tomas Zavarskis Vilkyčiuose jau nebepasirodys, tačiau čia su Sauliumi Žunda prie starto stos dar du lietuviai – Tomas Skrodenis ir Kęstutis Krakys. Pastarasis antradienį parsivežė savo „Petersą“ iš galios reguliavimo stendo, kur bagis buvo sureguliuotas ir pamatuotas jo pajėgumas. Jis į visus varančiuosius ratus dabar generuoja 268 arklio galias.
Tomas Skrodenis varžyboms Vilkyčiuose irgi ruošiasi, todėl užsienio sportininkai lengvai kvėpuoti čia negalės. Užsienio sportininkų laukia lietuvių revanšas už Tomo Zavarskio nesėkmę ir Europos žvaigždėms teks tikrai pavargti kovojant su mūsiškiais dėl kiekvieno trasos centimetro. Kompromisų čia nebus jokių.
Daugiau informacijos apie artėjantį FIA Europos automobilių kroso čempionato etapą, bilietus kainas ir kitą informaciją galima rasti organizatorių „Facebook“ puslapyje ir http://www.askvilkyciai.lt.