Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio ekipažas kelyje finišo link privertė pasinervinti ne vieną Dakaro gerbėją. Jų „Toyota Hilux“ sumontuota sekimo sistema sugedo ir ekipažas dingo iš radarų ketvirtame kontrolės punkte (viso jų 9) – buvo galima pagalvoti, kad jie patyrė avariją. Keturioms dešimtims automobilių ekipažų kirtus ketvirto kontrolės punkto liniją, B.Vanago ten dar nebuvo.
Viskas pagal planą. Tik keletas niuansų pakišo koją ir atėmė apie 10 min .nuo geresnio rezultato
Tačiau penktame kontrolės punkte jungtinis lietuvio ir lenko ekipažas vėl pasirodė rezultatų sekimo sistemoje ir buvo klasifikuojamas 28-oje vietoje. Sėkmingai pervažiavę į Argentiną, po septinto įskaitinio punkto jie vėl nukrito iki 30-os pozicijos. Sportininkai finišą pasiekė, preliminariais duomenimis, žemiau – 32-oje vietoje.
„Viskas pagal planą. Tik keletas niuansų pakišo koją ir atėmė apie 10 min. nuo geresnio rezultato. Bolivijoje pamatėme nuo kelio nulėkusio ir ant krūmynų pakibusio lenko Adamo Malyszo, mūsų bičiulio ir daugkartinio pasaulio slidžių šuolių čempiono, MINI. Šturmanas jau buvo pasiruošęs virvę, tad nusprendėm jam padovanoti 30 sekundžių savo laiko. Nuvažiavus nuo kelio prasmegom į be galo birų smėlį. Kol išsivadavom, praradom apie 6 minutes.
Dar keletą minučių praradom Argentinos greičio ruože dėl navigavimo niuansų. Dabar komanda vyksta į Saltą, kur sekmadienį turės poilsio dieną!“, – džiaugėsi rezultatu ir laukiančia poilsio diena B.Vanagas.
Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu, startavę 49-i, po penkių kontrolės punktų buvo klasifikuojami 43-oje vietoje, tačiau susidūrė su netikėtu techniniu gedimu – sugedo automobilio turbina.
„Įpusėjus ruožui turbina vėl pradėjo rodyti kaprizus. Gaila, bet antroje dalyje reiks važiuoti ramiau“, – po finišo penktame kontrolės punkte rašė S.Jurgelėnas.
Likusią greičio ruožo dalį ekipažas turėjo įveikti važiuodamas ne maksimaliu greičiu ir tai matyti iš rezultatų – septintame kontrolės punkte ekipažas buvo klasifikuotas 54-oje vietoje, o finišavo 62-i.
„Aptarėm su mechanikais bėdas. Sekmadienį vyrai burtininkaus. Faktas, kad aukštikalnės mūsų Bitutei kol kas nepatinka. Po 80-o km turbina pūtė tik 0,2 bar. Suprantantiems apie tai aišku, kad su tokio litražo varikliu mes tik galėjome ropoti. Leidžiantis nuo kalnų turbina atsigavo.
Teks kažkaip apgauti kompiuterį, kad galėtume realiai demonstruoti tikrąjį tempą. Visa diena prieš akis – kažką Darius su vyrais sugalvos.
Važiuojam į viešbutį. Jaučiamės kaip savaitę panešiotos kojinės“, – atvykęs į bivaką, geros nuotaikos nestokojo S.Jurgelėnas.
Tuo tarpu Antanui Juknevičiui su Mindaugu Slapšiu šis etapas prasidėjo gerokai prasčiau. Nuvažiavus vos 2 kilometrus nuo starto, trūko vienas iš „Toyota Hilux“ variklio diržų. Lietuviai sugebėjo sutvarkyti automobilį, tačiau savo šansus užimti aukštą poziciją šiame greičio ruože sumažino iki nulio: dėl gedimo prarastos mažiausiai 30 minučių.
Startavę iš 34-os pozicijos, po dviejų kontrolės punktų A.Juknevičius su M.Slapšiu buvo klasifikuojami 85-ioje vietoje, po trijų pakilo iki 77-os, o po penkių – iki 69-os. Pamažu kilę į viršų, lietuviai finišą pasiekė, preliminariais duomenimis, 58-oje vietoje.
Tiek Mindaugas, tiek aš iki šiol visiškai nedarome klaidų, todėl labai apmaudu, kad technika gadina mūsų rezultatą
„Kaip žinia, turėjome problemų pačiame greičio ruožo starte. Dar tiksliai nežinome, dėl kokių priežasčių įvyko gedimas, bet su juo susitvarkėme ir praradome beveik 40 minučių. Vėl teko daryti labai daug, dažnai pavojingų lenkimų, tik šį kartą atsirado ir tokių, kurie nenorėjo mūsų praleisti, taigi 30 km važiuodavome paskui vieną varžovą ieškodami progos ir galimybių aplenkti.
Tiek Mindaugas, tiek aš iki šiol visiškai nedarome klaidų, todėl labai apmaudu, kad technika gadina mūsų rezultatą. Dabar važiuosime dar virš 300 km iki bivuako Saltoje. Turėsime laisvą dieną, peržvelgsime visą techninį pasiruošimą ir antroje Dakaro pusėje privalome atsigriebti“, – po septinto etapo finišo pasitikėjimo savimi nestokojo A.Juknevičius.
Ekipažams nuvykus į bivaką Saltos mieste, kur bus poilsio diena, buvo neįprastai tylu – dėl liūties patvino upė, užtvėrusi kelią, kuriuo važiavo mechanikai ir žurnalistai, tad bivaką jie turėtų pasiekti tik sekmadienį.
„Dėl prasidėjusių liūčių ir patvinusių kelių jau kirtę sieną Argentinoje užstrigo daugiau kaip pusė komandų techninio palaikymo ir media automobilių. Paskutiniais duomenimis, pravažiavimo kelią užtvindžiusi upė pakilusi 2 m ir tikėtina, kad savo palaikymo sunkvežimio sulauksime ne anksčiau sekmadienio ryto“, – sakė į bivaką jau sutemus atvykęs A.Juknevičius.
Dakaro ralio rezultatus galite stebėti žemiau esančioje lentelėje.
Rezultatų šaltinis: Rally-video.eu
Automobiliai
Šioje įskaitoje kova dėl aukščiausių pozicijų verda tik tarp trijų „Peugeot“ vairuotojų. Šįkart greičiausias trijulėje buvo Carlosas Sainzas, šeštadienio lenktynių distanciją įveikęs per 3 val. 19 min. 3 sek. Jis 38 sek. aplenkė Sebastieną Loebą ir daugiau nei 3 minutėmis – tarp „Peugeot“ vairuotojų įsiterpusį Nasserą Al-Attiyah su MINI. Šis buvo vos 5 sekundėmis pranašesnis už trečiąjį „Peugeot“ vairuotoją Stephane'ą Peterhanselį.
Bendroje automobilių įskaitoje į pirmą vietą vėl pakilo S.Loebas, septynis etapus įveikęs per 21 val. 46 min. 28 sek. Jis daugiau nei 2 minutėm lenkia S.Peterhanselį ir beveik 5-iomis – C.Sainzą.
Motociklai
Motociklų įskaitoje septintame etape greičiausias buvo prancūzas Antoine'as Meo, greičio ruožą įveikęs per 3 val. 30 min. 57 sek. Nuo jo 3 minutes atsiliko Kevinas Benavidesas iš Argentinos, o nuo šio dar dvi – Toby Price'as.
Motociklų lenktynės buvo sustabdytos antroje dalyje – Argentinoje dangus prakiuro ir kai kurias vietas lietus padarė nepravažiuojamas dviratėms transporto priemonėms.
Bendroje motociklų įskaitoje pirmauja Paulo Goncalvesas iš Portugalijos, septynis etapus įveikęs per 20 val. 23 min. 7 sek. Nuo jo tik 35 sek. atsilieka T.Price'as, o trečioje vietoje žengiantis Stefanas Svitko – kiek daugiau nei šešiomis minutėmis.
„Antroje greičio ruožo dalyje lijo katėmis ir šunimis. Aš beveik išsigandau, vos nesnigo. Tik pabaigoje oras praskaidrėjo. Šios dienos greičio ruožo esu patenkintas, kaip ir visa šia savaite. Jeigu kitą savaitę galėsiu tą patį pakartoti, būsiu labai laimingas“, – kalbėjo po finišo P.Goncalvesas.
Keturračiai
Keturračių įskaitoje pirmąsias vietas užimantys broliai Patronelli kiek atleido vadžias ir septintame greičio ruože užėmė 4 bei 5 vietas. Nepaisant to, anksčiau sukauptos persvaros bendroje keturračių įskaitoje užteko tam, kad broliai išliktų pirmoje ir antroje vietose Dakaro pusiaukelėje.
Septintame etape greičiausias buvo Lucasas Bonetto, trasą įveikęs per 2 val. 58 min. 30 sek. Pusę minutės nuo jo atsiliko Fabio Copetti, o nuo šio dar 26 sek. – Walteris Nosiglia.
Keturračių trasa, kaip ir motociklų, dėl Argentinoje siaučiančio lietaus buvo sutrumpinta perpus.
Sunkvežimiai
Šioje įskaitoje nepralenkiami buvo rusai su „Kamaz“. Geriausią laiką parodė Eduardas Nikolaevas, 7 etapą įveikęs per 3 val. 54 min. 31 sek., o antras liko Airatas Mardeevas, atsilikęs kiek mažiau nei minute. Trečią vietą užėmė Pieteris Versluisas su MAN.
Bendroje sunkvežimių įskaitoje pirmauja P.Versluisas, jam ant kulnų mina Gerardas de Rooy'us bei A.Mardeevas.