15 diena važiuoja! Metinė prenumerata vos 7,99 Eur+DOVANA
Išbandyti
2021 12 27 /11:21

B.Vanagas išvyko į savo 10-ąjį Dakarą: automobilį Saudo Arabijoje gaus ant padėklo

Praėjus gražiausioms metų šventėms, darbo savaitę „Toyota Gazoo Racing Baltics“ komanda pradėjo Vilniaus oro uoste. 11 komandos narių priešpiet kyla link Stambulo, po šešių valandų pertraukos ten laukia skrydis į Džedą Saudo Arabijoje – ten komanda nusileis vidurnaktį. Nors Dakaro ralio startas bus duotas tik pirmąją Naujųjų metų dieną, komandos laukia dar daug užduočių: technikos atsiėmimas, administracinės bei techninės komisijos ir automobilio testai, rašoma pranešime žiniasklaidai.

Laukia automobilio testai

Prieš lėktuvui pakylant iš Vilniaus oro uosto, B.Vanagas 15min Gazui sakė, kad Saudo Arabijoje jis pirmą kartą išbandys naująjį automobilį.

„Norėčiau tikėti, kad 29 ar 30 dieną, šią savaitę, mes bandysime automobilį. Iš pradžių turime gauti automobilį, rytoj mums turi atvežti jį prie stadiono, su transporto kompanija yra suderinta, turėtų pristatyti drauge su kitais „Toyota“ automobiliais. Tada turime susirinkti, ten nemažai darbo. Tada testų laikas ir pasakysiu kažkokį savo verdiktą. Bet dar geriau žinosiu turbūt po finišo.

Mūsų automobilis buvo skraidinamas automobiliu ant specialios paletės, tai gal ketvirtadalis automobilio yra nuardyta, prie jo komplektacijoje net nėra ratų. Jį atveš ant padėklo ir tada mes jį susirinksime. Bet šitą konstruktorių arba lego mes išmanome“, – prieš kelionę kalbėjo B.Vanagas.

Automobilį atveš ant padėklo ir tada mes jį susirinksime. Bet šitą konstruktorių arba lego mes išmanome.

Lietuvoje atlikti PGR testai komandai buvo sėkmingi – visi rezultatai gavo neigiamus rezultatus. Tačiau nerimo esą yra, nes negali žinoti, kaip bus Saudo Arabijoje.

„Neišvengiamybės jausmas“

Pranešime spaudai teigiama, kad prieš išskrisdamas į savo dešimtąjį, jubiliejinį Dakarą, komandos pilotas B.Vanagas nedaugžodžiavo ir paklaustas, kaip jaučiasi, minėjo, jog tai jam jau tampa natūrali gyvenimo dalis: „Viduje yra neišvengiamybės jausmas. Tai reiškia, kad mes, kaip kariai, turime misiją, kurią privalome įgyvendinti.

Turime padaryti geriausia, ką galime. Mes padarysime viską, o kaip sekėsi, žinosime tik sausio 14 dieną.“

Sportininkas taip pat prisiminė neeilinį pasiruošimą artėjančioms sudėtingiausioms planetos lenktynėms.

Esame išmokę nesakyti to, kuo nesame tikri. Paskutinės „Black Hawk“ atnaujinimui reikalingos detalės į komandos bazę atvyko tik gruodžio viduryje.

„Iki paskutinės minutės gerbėjus laikėme nežinioje. Bet ir patys dėl Europoje sutrūkinėjusių logistinių grandinių neturėjome atsakymų. Jau esu minėjęs, kad komandos planai kartais per dieną keisdavosi 3–4 kartus.

Esame išmokę nesakyti to, kuo nesame tikri. Paskutinės „Black Hawk“ atnaujinimui reikalingos detalės į komandos bazę atvyko tik gruodžio viduryje, būtent tada ir atsakėme į daugelį klausimų“, – pasakojo B.Vanagas.

Benediktui Vanagui vis dar priklauso Baltijos šalių rekordas Dakaro ralyje – 2019 metais jis finišavo vienuoliktoje vietoje, o 2021 metais – dvyliktoje, tad tikslai aukšti ir šiemet.

Pilotas pasakojo, kad jau trečius metus iš eilės drauge važiuojantis šturmanas Filipe Palmeiro iš vakaro atvyko į Vilnių ir į Džedą vyksta drauge su visa komanda. Prieš išskrendant į Saudo Arabiją ekipažo nariai turėjo trumpą susitikimą ir aptarė ateinančių kelių savaičių iššūkius bei žingsnius, kuriuos reikės atlikti pirmiausia.

Vos atvykus – pasiruošimo darbai

„Antradienio rytą komandos laukia serviso ir medija technikos atsiėmimas, vėliau „Black Hawk“ bus pristatytas į bivaką, kuriame turės būti galutinai paruoštas techninėms ir administracinėms patikroms“, – pasakojo „Toyota Gazoo Racing Baltics“ komandos vadovas.

Benediktas Vanagas dar neturėjo progos vairuoti atnaujinto bolido, todėl iki starto ekipažas siekia spėti kuo daugiau ištestuoti automobilį kopose bei susipažinti su jo naujomis charakteristikomis.

T1+ klasę Dakaro organizatoriai patvirtino tik šių metų antroje pusėje, reaguodami į dalyvių skundus dėl nelygiavertės kovos tarp visais, bet mažais ratais varomų visureigių ir palyginti mažų, bet didelius ratus turinčių bagių itin akmeningose Saudo Arabijos trasose.

Naujasis visureigis turi 5 coliais didesnius ratus (37 coliai vietoje buvusių 32 colių). Nuo 280 mm iki 350 mm padidėjusią pakabos eigą, kuri leis automobiliui važiuoti stabiliau nei iki šiol. Kitas ryškiai matomas pokytis – automobilio plotis. Į abi puses jis praplatėjo 30 centimetrų iki 2,3 metro.

Tiesa, vertinant jo pranašumus, kuriuos gavo su minėtais patobulinimais, T1+ klasės automobilio specifikacijoje numatytas ir vienas apsunkinimas – bolidas turi sverti ne mažiau nei 2000 kg, o tai yra net 150 kg daugiau nei ankstesnė „Black Hawk“ versija.

Artėjantis Dakaras bus pirmasis, kuriame startuos naujos klasės T1+ klasę atitinkantys automobiliai. Skaičiuojama, kad naujus arba atnaujintus šios klasės bolidus turės daugiau nei dešimt ekipažų.

Didžioji dalis jų – „Toyota GR DKR Hilux“. Prieš atsisveikindamas su komanda ir gerbėjais Lietuvoje B.Vanagas sakė, kad konkurencija bus didžiulė, bet Dakare niekada kitaip nebuvo ir būti negali – tai viena didžiausių priežasčių, kodėl komanda ten vyksta.

Benediktui Vanagui tai bus dešimtasis startas Dakaras. Ta proga jam bus suteiktas simbolinis legendos statusas. Komandos šturmanas Filipe Palmeiro važiuos jau šešioliktąjį kartą.

Gruodžio 30–31 dienomis vyks administracinės ir techninės patikros. Dakaro ralio startas – sausio 1 dieną. 2022 metai lietuviams bus rekordiniai. Lenktynėse planuoja pasirodyti iki šiol didžiausias skaičius ekipažų – 10. Iš viso dalyvių laukia 12 greičio ruožų (arba 8099 km), iš kurių 4252 km – įskaitiniai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais