Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Benediktas Vanagas: kaip meistriškai Dakaro organizatoriai „apžaidė“ net patyrusius Dakaro vilkus

Benediktas Vanagas Dakaro ralį baigė anksčiau laiko – tai lėmė nesėkmingas nusileidimas nuo kopos, akmuo ir stipriai sutrenkta galva. Grįžęs į Lietuvą jis savo paskyroje feisbuke dalijasi pastebėjimais apie šių metų ralį, teigdamas, kad organizatoriai meistriškai „apžaidė“ net patyrusius Dakaro vilkus.
Benediktas Vanagas trečiajame greičio ruože
Benediktas Vanagas / MCH-photo nuotr,

Savo vertinimą lenktynininkas pateikė poilsio dieną Dakare, kuri dalina ralį pusiau. Tiesa, kaip pastebi B.Vanagas, vadinti šią dieną poilsio yra klaida, kadangi ilsisi tik lenktynininkai ir šturmanai. Savo ruožtu technikai ir inžinieriai teturi 24 valandas paruošti lenktynių techniką antrai Dakaro pusei.

„Šioje žinutėje noriu pasidalinti vertinimu, kaip meistriškai, mano nuomone, Dakaro organizatoriai „apžaidė“ net patyrusius Dakaro vilkus.

Jei kas iš ekspertų būtų klausę šio Dakaro TOP 10 prognozių, jau ties Dakaro viduriu matau, kad būtų stipriai nepataikyta.

Kas gi nutiko? Arba kur „šuo pakastas“? Visa esmė lenktynių intensyvumo algoritme.

Šiam Dakarui buvo paruoštas didelis kiekis, naujos, T1+, T1U technikos bei bagių, kurie automobilių kategorijoje yra esminiai įrankiai rezultatui.

Kalbėsiu tik apie automobilių kategoriją, nes čia pati didžiausia konkurencija ir investicijos. Tačiau kitoms kategorijoms galioja tas pats principas.

Pagrindiniai gamintojai pretenduojantys į podiumą: Toyota, Audi, Mini, Prodrive bei šiek tiek Century bagiai.

Šiais laikais konkurencija Dakare yra kaip niekada didelė. Nemažai gamintojų, dar daugiau patirties turinčių vairuotojų dar prieš lenktynių pradžią darė „ankštą“ net TOP20'tuką.

Net važiuojant prologą jautėsi, kad įtampa tvyro ore ir kolektyvas nusiteikęs atakuoti nuo pat pradžių“, – rašo B.Vanagas.

Tačiau esą Dakaro ralio vidury vaizdas toks: TOP5 – keturios Toyotos su lenktynių lyderiu Nasseru Al Attyah su valandos persvara prieš antrą vietą (taip pat Toyota).

Pretendentas į Dakaro nugalėtojus devyniskart pasaulio ralio čempionas Sebastianas Loebas su Prodrive Hunter'iu – ketvirtas, nuo lyderio atitolęs dviem valandomis – šviesmečio atstumu.

Pirmas Mini – keturioliktas.

Pirma Audi (anot B.Vanago, kuluaruose kalbama, kad antrojo ir paskutinio savo Dakaro proga pretendavo užimti visas tris prizines vietas) – 35'ta su M.Ekstriomu (Sainzas – 100'tasis, Misteris Dakaras, Peterhanselis – iškritęs iš žaidimo).

„Daugybė Dakaro legendų ir tikrai greitų pilotų išsiblaškę po turnyrinę lentelę dešimčių valandų atsilikime.

Kas atsitiko?!

Ogi užpompuotam adrenalinu startui organizatoriai davė pirmą ir antrą labai technišką, sunkią akmenimis, bet greitą trasą, kurioje pasimovė nemaža greituolių dalis. Po to sekė techniškai paprastesnė diena. Ketvirtajai vėl gavome deserto ir, žiūrėk, visos didžiųjų žaidėjų strategijos nuėjo „šuniui ant uodegos“. Dar pora dienų ir nemažai lyderių, kurie nedarydavo klaidų, jas darė, virto, krito nuo kopų ar laužė bolidus.

Pirmoje Dakaro pusėje nugalėjo tie, kurie turėjo geležinę kantrybę bei nepasidavė etapo laimėjimo ego. Daugelį tas ego pražudė.

Kas laukia antroje Dakaro pusėje, aš nežinau. Bet Nasseras bei Toyota Gazoo Racing turi labai gerus šansus nugalėti šiose lenktynėse. Tai techninė sporto šaka, tad rezultatus galėsime skaičiuoti, tik kai visi dalyviai fiziškai kirs finišo podiumą prie Persijos įlankos Dammame.

Su nekantrumu laukiu“, – dėstė B.Vanagas.

Mintimis apie savo ekipažo šių metų važiavimą jis teigė pasidalinsiąs kiek vėliau, esą kol kas reikia laiko mintims susidėlioti.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?