Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Benediktas Vanagas papasakojo apie paskutinę dieną Dakare

Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio ekipažui trečias Dakaro ralio greičio ruožas buvo lemiamas. Sugedus komandos „Toyota Hilux“ sankabos išminamajam guoliui, ekipažas prarado marias laiko jį keisdamas, o kai automobilis jau važiavo, tolimesnė kelionė trasa buvo nebeįmanoma.

Ekipažas į dalyvių stovyklą, bivaką, grįžo civiliniams automobiliams skirtais keliais. Kelio knygos ignoravimas Dakaro reglamente yra baudžiamas arba didele laiko bauda, arba diskvalifikacija.

Mes sustojome ir pamatėme, kad iš tarp variklio ir greičių dėžės esančios ertmės teka skystis.

„Pavažiavus nuo starto gal 30 kilometrų pajutau, kad pradeda buksuoti sankaba. Nors jos mes nenaudojame greičio ruože, nes pavaros jungiamos be sankabos, bet ji pradėjo buksuoti. Mes sustojome ir pamatėme, kad iš tarp variklio ir greičių dėžės esančios ertmės teka skystis. Tapo aišku, kad teks nuimti greičių dėžę ir keisti sankabą“, – nesenus įvykius prisiminė B.Vanagas.

Sportinis „Toyota Hilux“ yra suręstas taip, kad daugelį jo detalių galima pakeisti greitai ir ganėtinai paprastai, tačiau jį konstravę inžinieriai negalvojo apie tokių detalių, kaip pavarų dėžė, remontą viduryje greičio ruožo.

„Pavarų dėžės nuėmimas reikalauja specialių įrankių ir specialių kompetencijų. Mes gavome detales – „Toyota“ komandos sunkvežimis, važiavęs pro šalį, jas davė ir pusvalandį padėjo nuimant pavarų dėžę. Bet kokiu atveju, darbą mes baigėme apie 22 val., kai jau buvo sutemę“, – kalbėjo lenktynininkas.

Edgaro Buiko nuotr./Trečiame Dakaro etape dėl gedimų sustojo du lietuvių ekipažai
Edgaro Buiko nuotr./Trečiame Dakaro etape dėl gedimų sustojo du lietuvių ekipažai

Jiems remontuojant automobilį, netoliese sustojo ir kitas lietuviškas ekipažas – Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu. Jų automobiliui sugedo vienas iš jutiklių, blokavęs variklio darbą.

Pravažiavus paskutiniams sunkvežimiams, per trasą atvažiuoti sugebėjo ir „General Financing team Pitlane“ komandos žiniasklaidos komanda su paprastu „Toyota Land Cruiser“.

Tuo metu dangus pradėjo maišytis su žeme: iš pradžių užklupo smėlio audra, o po to – stipri liūtis. Iki prasidedant liūčiai iš veiksmo vietos pasišalino žurnalistai, nes būtų įstrigę dykumoje, o „SEAT Leon Dakar“ ekipažui pavyko išspręsti problemą ir pajudėti toliau. Kaip parodė vėlesni įvykiai, V.Žala su S.Jurgelėnu pasišalino pačiu laiku, nes užklupus liūčiai, kai kurie keliai tapo nepravažiuojami, o upių vagos – pripildytos vandens, kas privertė B.Vanagą važiuoti atgal.

VIDEO: Viltis, kuri mirė: kaip B.Vanagas ir jo šturmanas ekstremaliomis sąlygomis remontavo bolidą

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kai norai pildosi: laimėk kelionę į Maldyvus keturiems su „Lidl Plus“
Reklama
Kalėdinis „Teleloto“ stebuklas – saulėtas dangus bene kiaurus metus
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos