B.Vanagas pirmąją maratono dieną pasirinko padangų saugojimo taktiką – pripūtė jas didesniu slėgiu, kad būtų mažesnė tikimybė prakirsti į akmenis. Didesnis padangų slėgis nepadėjo važiuojant per smėlį, bet tempas vis tiek buvo neblogas.
Sprendimas pasiteisino – ekipažas išsaugojo visus automobilio ratus, o vieną atsarginį netgi paskolino „Toyota Gazoo Racing“ kolegai Ginieliui de Villiersui. Pastarasis šiame etape jų prakirto net keturis.
„Panašu, kad šiame Dakare teks ir toliau teikti pagalbą kitiems. Ginielis automobilių įskaitoje yra prieš mus, todėl galbūt galėjome ir nesustoti, bet jis – artimos mums komandos narys, todėl viskas gerai. Kas greitesnis išsiaiškinsime trasoje“, – komentavo lenktynininkas.
Greičio ruožo pradžioje automobiliu gerokai pašokinėjo per kopas, kuriomis smagiai skriejo bagius vairuojantys lenktynininkai. Vienas iš šuolių buvo didesnis, nei tikėjosi, o po nusileidimo B.Vanagas gavo tokį stiprų smūgį, kad pasijuto lyg po nokauto.
„Geras penkias minutes nesupratau, kur važiuoju, bet paskui viskas grįžo į savo vietas“, – kalbėjo jis.
Į bivaką per maratoną mechanikai neįleidžiami, todėl lenktynininkams teks patiems apžiūrėti techniką, o prireikus – pašalinti randamus gedimus. Visa tai jie atliks turėdami tik tuos įrankius ir atsargines dalis, kuris vežėsi automobilyje.
Pažadėjo laimėti Dakarą
Yazeedas Al Rajhi po itin sudėtingų pirmųjų etapų nepretenduoja į lyderius galutinėje įskaitoje, tačiau Saudo Arabijos lenktynininkui pasirodymas namų trasose tapo garbės reikalu. Šeštajame etape antrąją vietą užėmęs sportininkas sekmadienį vėl važiavo įspūdingu tempu ir finišavo pirmas.
Automobilių įskaitos lyderis Stephane'as Peterhanselis nenusiteikęs palikti intrigos paskutinei varžybų dienai. „X-Raid Mini“ bagių tarpusavio lenktynėse įveikęs Carlosą Sainzą septintajame etape jis buvo antras. Sekmadienį ketvirtoje vietoje finišavęs Nasseras Al-Attiyah bendroje įskaitoje nuo prancūzo atsilieka beveik aštuoniomis minutėmis.
Užsitęsus sulūžusios pakabos svirties remontui šeštajame etape, Sebastienas Loebas prarado 10 valandų, bet naktį iš penktadienio į šeštadienį sugebėjo grįžti į Chailio bivaką. Septintajame greičio ruože nuo ralio čempiono ir vėl nusisuko sėkmė – likus vos 30 kilometrų iki finišo sulūžo viena iš automobilio stebulių.
Nors šiais metais S.Loebui beliko tik kaupti patirtį ir padėti komandai tobulinti BRX prototipą, socialiniuose tinkluose lenktynininkas pažadėjo galiausiai vis tiek laimėti Dakarą.
Per smėlį ir akmenis
Pirmąją maratoninę dieną lenktynininkai vėl daug laiko praleido kildami į smėlio kalnus ir vėl leisdamiesi jais žemyn. Ilgiausia beveik nepertraukiamų kopų atkarpą šiame etape apėmė beveik 100 kilometrų. Agresyvus vairavimas tokiomis sąlygomis galėjo perkaitinti variklį, taip pat reikėjo saugoti sankabą.
Septintojo etapo pradžioje dalyviams taip pat teko įveikti akmeningas plynaukštes su vingiuotomis, bet greitomis atkarpomis. Pakeliui nuo Chailio iki Sakakos sportininkams iš viso teko įveikti 742 kilometrų atstumą, iš kurių 471 kilometrą sudarė greičio ruožas.
Ne vieną ekipažą išgąsdino lenktynių organizatorių greičio ruožo aprašyme prie kietos dangos pateiktas 48 proc. skaičius. Kaip jau įsitikino ne vienas dalyvis, iš tiesų tai reiškė, kad pusę trasos sudarys įvairiausio dydžio ir formos akmenys.