Benedikto Vanago prakeiksmas: vėl sugedo vairo stiprintuvas, vėl reikia šaldyti ranką

11-ąją Dakaro maratono dieną varžybų dalyviams teko įveikti 431 kilometrų greičio ruožą, kurį sudarė 10 atskaitos punktų. Abu likę lietuviški ekipažai pasiekė finišą, tačiau su nuostoliais.
Benediktas Vanagas
Benediktas Vanagas

„Ketvirtadienio greičio ruožas laukia netrumpas – 431 km. Dar iki jo turėsime įveikti beveik trijų šimtų kilometrų ilgio pervažiavimą. Nusimato karšta diena. Sinoptikai sako, kad ralio regione tvyros daugiau kaip 40 laipsnių karščio. Šiandieną trasa bus labai įvairi. Smėlis, „fesh fesh“ dulkės, akmeningi ruožai, upių vagos, sudėtingos konfigūracijos žvyrkeliai, bekelė – paragausime visko“, – prieš startą mintimis apie laukiančią dienos trasą dalijosi Benediktas Vanagas.

„General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ komanda 11-tą greičio ruožą įveikė per 7 val. 9 min. 6 sek. ir dienos įskaitoje buvo 36-ti. Po šio etapo B.Vanago ekipažas absoliučioje įskaitoje yra 26-tas. Nuo Dakaro dienos lyderio Nassero Al-Attiyah B.Vanagas atsiliko apie 2 val. 20 min.

„Toyota Hilux“ vairuojantis B.Vanagas startavo puikiai. Jo ir šturmano iš Lenkijos Sebastiano Rozwadowskio „General Financing – Autopaslauga by Pitlane“ ekipažas, pradėję lenktynes iš 26 startinės pozicijos, po pirmojo atskaitos taško važiavo jau 21. Stabiliai pravažiavę antrąjį iš dešimties šios dienos etapų trečiajame jie neišvengė techninių problemų. Su gedimais susidūrė abu Dakare likę lietuviški ekipažai.

„Informacija iš trasos. Mums sugedo vakar pakeista vairo kolonėlė. Taip pat neveikia hidraulinės kojos. Bandome remontuoti ir po truputį judėti trasa“, – telefonu apie 19 val. Lietuvos laiku komandą informavo B.Vanagas.

Tai nebuvo vienintelė jo komandos nesėkmė tą dieną.

„Šiandien nusprendėme būti greiti, bet techniški. Pirmus 100 km viskas vyko kaip per sviestą. Staiga pajutom, kad po šuolių kažkas po automobiliu kliūna. Sustojome pažiūrėti. Pasirodo, išlindusi automobilio kėlimo koja. Ir bala vairo stiprintuvo skysčio po automobiliu. Išsimontavo prieš dvi dienas dėl patikimumo pakeista jungtis.

Keltuvą susitvarkėm. Vairo stiprintuvui – amen. Tai reiškia 330 km su tokiu vairu, kuris praėjusiais metais man sulaužė riešą. Perspektyva nekokia. Tačiau kito kelio nėra. Keliaujam į priekį. 

Įsivaizduokit, kad jums stovint per alkūnes pusiau sulenktomis rankomis duoda laikyti 100 kg svarmenį (liaudyje vadinamą štanga). Vieną ir kitą galą nuolatos veikia nenuspėjamos milžiniškos jėgos. Ir taip be perstojo penkias su puse valandos.

Pakeliui vėl gelbėjam mūsų komandos bičiuliui, lenkui Adamui Malyszui. Bandant jį traukti iš „fesh fesh“ nutrūksta vilktis. Skolinam savąją.

O tada 5 su puse valandos kančios. 

Įsivaizduokit, kad jums stovint per alkūnes pusiau sulenktomis rankomis duoda laikyti 100 kg svarmenį (liaudyje vadinamą štanga). Vieną ir kitą galą nuolatos veikia nenuspėjamos milžiniškos jėgos. Ir taip be perstojo penkias su puse valandos. Tai taip man teko atvairuoti greičio ruože. Nesiguodžiu, dalinuosi.

Filosofinių minčių kilo daug. Prisiminiau filmą „Desperado“ (pamenat, su Antonio Banderasu). Dakarą pradėjau lyginti su teroristu. Kuris pradžioj bando palaužti psichologiškai, emociškai. Paskui techniškai. O paskui jau ir sveikatą gadina. Prisiminiau ir anekdotą apie krokodilą Geną ir Knysliuką. Kai nei rankyčių, nei kojyčių nejautė. 

Nepasakojau anksčiau, bet ranka po praėjusių metų istorijos Dakare neveikė kaip norėjau. Buvo sunkumų. Dabar ji gavo tokių smūgių... Šaldau ir keliausiu vaistų nuo skausmo. Tikiu, iki ryt (penktadienio greičio ruožo) susitvarkysiu.

Benediktas Vanagas šaldo ranką
Benediktas Vanagas šaldo ranką

Šiemet nebuvo nė dienos be istorijų, kurių nepageidaučiau.

Gavau pravardę. Greičio ruožas buvo nerealus. Į jo pabaigą, sakau šturmanui: Seba, but stage is great, right? Jis tyliai atsako: You are Robocop...“ – mintimis po finišo dalijosi B.Vanagas.

Lyderiai

11-ame etape greičiausias buvo Nasseras Al-Attiyah, nuo kurio beveik šešiomis minutėmis atsiliko Sebastienas Loebas, o dar po dviejų minučių finišą pasiekė ir Mikko Hirvonenas.

Įdomu tai, kad šie lenktynininkai dar ne taip seniai varžėsi pasaulio ralio čempionate. Tiesa, ten katarietis likdavo toli už prancūzo ir suomio nugarų. Tačiau Dakaras yra kitokios specifikos lenktynės, kur labai svarbus ir patirties faktorius. Vis dėlto, WRC senbuviai potencialo turi nemažai ir nuo to Dakaras taps tik įdomesnis.

Dienos „vaiduokliu“ galima vadinti 2004-aisiais motociklu ir 2014 metais automobiliu maratone triumfavusį Nani Romą. Dingęs iš radarų akiračio visuose tarpiniuose finišuose, jis finiše parodė šeštą geriausią laiką. 

Sausio 2 d. prasidėjusiame Dakaro ralyje sportininkams liko įveikti dar 2 greičio ruožus, sausio 16 d. lenktynės finišuos Argentinos sostinėje Buenos Airėse.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis