Biržietišką molį autokroso trasoje taškė ir lietuviai, ir latviai

Sekmadienį Biržų rajone buvo duotas startas jau penktam Aukštaitijos autokroso pirmenybių etapui. Priešpaskutinės sezono varžybos į Pačeriaukštės trasą subūrė beveik tris dešimtis dalyvių. Varžybose apsilankė ir gausus desantas iš Latvijos. Kaimynai šioms varžyboms delegavo net šešis sportininkus.
Varžybų akimirka
Varžybų akimirka / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Biržų trasa jau nuo seno pasižymi ypač sudėtingomis sąlygomis tuomet, kai ji šlapia. Likus savaitei iki varžybų dangus negailėjo lietaus, tad organizatoriams teko spręsti daug uždavinių, kad trasa apskritai būtų pravažiuojama.

Atrodo, kad organizatoriai padarė viską, ką galėjo, jog dalyviai sekmadienį galėtų startuoti be didesnių keblumų.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Ir nors iš trasos buvo išsiurbtas beveik visas vanduo, tačiau drėgno molio ir purvo miškinys gerokai apsunkino varžybas dalyviams. Kai kurie dalyviai visgi pabūgo trasos ir atsisakė dalyvauti treniruotėse.

Tačiau sąlygos vienodos buvo visiems ir nuo to buvo tik įdomiau, mat didelę įtaką rezultatui turėjo ne automobilio galingumas, o vairuotojo pasirinkta strategija bei trajektorijos.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

M-1600

M-1600 klasėje itin karštas buvo finalinis važiavimas, mat iki tol dominavę lyderiai savo vietas turėjo užleisti dėl gedimų ir patirtų avarijų.

Nuo pat pradžių šioje klasėje lyderiavo biržietis Erikas Narbutas su „Honda Civic“, tačiau finale jo automobilio variklis išleido paskutinį atodūsį, o sportininkui netgi teko griebtis gesintuvo ir varžybas baigti iki finišo likus keliems ratams.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Ne ką mažiau kovingas buvo ir finalinio važiavimo startas. Jau pirmame posūkyje įvyko kelių automobilių susistumdymas, kurio metu apsisuko latvis Elvijs Plikšs, o vienas iš lietuvių lyderių Egidijus Nevulis sugebėjo apsiversti atsitrenkęs į trasos šlaitą.

Tai vos antrasis šio patyrusio sportininko „stogas“ karjeroje. Beje, į apsivertusį Egidijų Nevulį dar atsitrenkė ir jam iš paskos važiavęs Valdemaras Bigata.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Lyderių klaidomis ir gedimais pasinaudojo kiti sportininkai, iki tol važiavę kiek atokiau nuo prizininkų. Į pirmąją vietą iškopė patyręs lenktynininkas Artūras Stanys, kuris išvengė didesnių kontaktų pirmojo posūkio grūstyje ir vėliau aplenkė dėl variklio gedimo sustojusį Eriką Narbutą.

Antrąją poziciją iškovojo vienas perspektyviausių šio sezono sportininkų Vytautas Tumasas, iš kurio kitą sezoną galima tikėtis nemažai staigmenų ir prizinių pozicijų. Pasinaudojęs situacija ant trečios vietos laiptelio lipo apdaužytu automobilio finišavęs Valdemaras Bigata.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

M-2000

Klasėje, kur varžėsi automobiliai iki dviejų litrų darbo tūrio varikliais, nugalėtoju tapo visą dieną savo tempą varžovams primetęs Marius Varnas. Sportininkas dominavo visų važiavimų metu ir prie savęs neprisileido ne tik lietuvių, bet ir jiems pirštinę metusių latvių.

Finalas čia susiklostė vėl priešingai, nei iki tol vykę važiavimai. Nors Marius Varnas ir išlaikė lyderio vaidmenį, už jo situacija finale pasikeitė kardinaliai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Į prizininkus taikęs Ikars Zvaigzne iš šios kovos pasitraukė, nieko rimto finale nenuveikė ir iki tol trejetuke išsilaikęs Eimantas Pavilonis, be taurės liko ir Tomas Valiukas.

Tokios rokiruotės lėmė, kad antrąją vietą šioje klasėje iškovojo Kupiškio komandai atstovaujantis Gintaras Bėlskis, o trečiosios vietos pakylą užėmė Almantas Januševičius, iki tol važiavę lyderių šešėlyje.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

OPEN

OPEN įskaitoje itin arši kova virė tarp lietuvių ir latvių. Vieno iš važiavimų metu jau buvo panašu, kad visas prizines pozicijas užims „braliukų“ sportininkai. Į lyderių gretas išsiveržė „Mercedes“ vairuojantis Andrejs Lajevskis, o už jo dar du greiti latviai – N.Akmentinš ir I.Kimenis.

Tačiau lietuviai taip lengvai nepasidavė, o rimčiausiai latviams pasipriešino rokiškėnas Žilvinas Lingė su „Volkswagen Golf II VR6”.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Varžybų akimirka

Nors Žilvinas Lingė ir neaplenkė patyrusio bei greitą automobilį pilotavusio latvio Andrejaus Lajevskio, tačiau užkopė ant antrosios vietos laiptelio. Trečią poziciją iškovojo gana retas prizininkų pakylos svečias Ramūnas Zabiela.

Šį kartą pasiekti lyderių trejeto nepavyko Donatui Stašiūnui-Žvėriui, kuris po kontakto su Tomu Paliulioniu varžybas tesė nulenktu galiniu ratu, o galiausiai sustojo dėl pusašio gedimo. Be taurės liko ir greitą „Opel Astra“ vairavęs Julius Labanauskas.

VIDEO: Aukštaitijos autokroso V etapas Biržuose

Iki sezono pabaigos – vienas etapas

Suskaičiavus sportininkų pelnytus taškus paaiškėjo, kad dar vieną komandinę taurę išsiveža panevėžiečiai.

Iki Aukštaitijos autokroso sezono pabaigos liko vos vienas etapas, tad Biržuose taškus barstę lyderiai turės gerokai susiimti ir Kupiškyje atlaikyti ant kulnų lipančių varžovų atakas.

Šeštasis šios varžybų serijos etapas įvyks jau rugsėjo 25-ą dieną Uoginių autokroso trasoje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis