Anksčiau Pačeriaukštės aerodromas buvo žinomas tik tiems, kurie domėjosi Aukštaitijos-Žiemgalos autokroso pirmenybėmis, mat greta aerodromo esančioje trasoje rengiamas vienas iš sezono etapų.
Tačiau dabar biržiečiai Gytis Pakalnis ir Gintas Januševičius, kartu su gausiu būriu pagalbininkų, nusprendė čia surengti slalomo varžybas. Taip, taip. Slalomo. Biržai ir slalomas iki šiol buvo tarsi du nesuderinami dalykai, tačiau jaunimas parodė iniciatyvą ir čia suorganizavo figūrinio vairavimo varžybas.
Nors jaunieji organizatoriai dar tikrai turėtų ko pasimokyti iš panašius renginius organizuojančių kolegų, tačiau neklysta tik tie, kurie nedaro nieko. Apie taisytinus dalykus su organizatoriais bus galima pabendrauti asmeniškai, tačiau jaunimą viešai pagirti galima už norą bei lūkesčius pranokusią trasos konfigūraciją.
Daugelis dabar slalomo varžybas įsivaizduoja kaip važiavimą aplink sudėliotus kuoliukus, tačiau biržiečiai nusprendė trasą formuoti kiek kitaip. Apsirūpinę senomis padangomis, jie per visą aerodromo ilgį ir plotį sudėliojo tunelį primenančią trasą. Būtent tai dalyviams leido labiau koncentruotis į patį vairavimą ir teisingų trajektorijų pasirinkimą negu į trasos schemą. Paklysti čia nebuvo kur. Juolab, kad organizatoriai dalyviams leido valandą laiko trasoje treniruotis dar prieš prasidedant įskaitiniams važiavimams.
Dar vienas įdomus aspektas šiame aerodrome, kurio turbūt nerasime jokiose kitose slalomo varžybose, yra danga.
Autokroso dalyviams jau ne naujiena, kad Pačeriaukštės kroso trasa yra suformuota ant molio dangos. Būtent tuo pačiu purvinu moliu, persimaišiusiu su sniegu ir ledu, buvo nuklota aerodromo asfalto danga slalomo varžybų dieną.
Jei ryte trasoje buvo galima rasti sustingusį purvą, ledą ir sniegą, tai vėliau danga intensyviai keitėsi. Sniegas virto vandeniu, o po juo vietomis automobilio ratais buvo galima justi ir ledą. Kai kur atsidengė asfaltas, tad sukibimo įvairovės čia buvo apstu.
Tiesa, dėl varžybų eigos subtilumų, įvairių dangų visiems išbandyti neteko, mat prie starto stojęs dalyvis išsyk turėjo įveikti abu įskaitinius savo važiavimus. Tad jeigu pirmieji dalyviai sąraše dar turėjo galimybę važiuoti sniegu, tai paskutiniai dalyviai jau taškėsi purvinose balose.
Tačiau tokia purvina danga šiuo atveju buvo tik privalumas, nes slalomų su autokroso dangos elementais šalyje apskritai turbūt nėra. Be to, organizatoriai sumanė ir dar vieną akcentą, kuris gerokai paįvairino važiavimus. Vieną trasos atkarpą buvo privaloma įveikti atbulomis. Čia ir paaiškėjo, kurie vairuotojai moka važiuoti ne tik į priekį.
Į slalomą užsiregistravo 28 dalyviai. Beveik visi jie – vietos jaunimas iš Biržų. Tiesa, įgūdžius slalome čia nusprendė pasitobulinti ir keli autokroso varžybose dalyvaujantys sportininkai bei ant asfalto kiek dažniau lenktyniaujantys panevėžiečiai.
Iš viso dalyviai trasoje turėjo atlikti du įskaitinius važiavimus. Organizatoriai rezultatus skaičiavo vertindami abiejų parodytų laikų vidurkį, o už akivaizdžiai kliudytas trasą žyminčias padangas dar ir skirdavo baudas.
Tad jei bandomųjų važiavimų metu buvo galima eksperimentuoti su kiekvienu trasos vingiu, finaliniuose važiavimuose teko rinktis balansą tarp greičio ir tikslumo.
Pirmąją bendrosios įskaitos vietą šiame slalome laimėjo Tomas Markelevičius, vairavęs „Mitsubishi Colt“. Jo dviejų važiavimų vidurkis – 1 min. 4,21 sek. Antrą rezultatą parodė trečiosios kartos „Volkswagen Golf“ vairavęs Edgaras Burbulys, atsilikęs kiek daugiau nei 7 sek.
Trečias – Eivydas Januševičius, nuo antrosios vietos nutolęs vos puse sekundės. Visi prizininkai buvo apdovanoti diplomais ir gausiais rėmėjų bei partnerių prizais.
Taigi, slalomo tradicijos Biržų krašte pradėtos reanimuoti – yra iniciatyva, yra vieta, yra galimybės. Kad bus ir dalyvių – abejoti net neverta. Jau į kitą slalomą Biržuose pasiruošusi pajudėti mažiausiai dešimties automobilių rinktinė iš Panevėžio.
Nors organizatoriai užsiminė, kad kitas varžybas planuoja rengti tik kitais metais, tačiau šiek tiek patobulinus taisykles ir organizavimą, tokio kalibro slalomus būtų galima rengti nors ir kartą per mėnesį. Ir tuomet Biržai galbūt garsėtų ne tik savo sportininkų pasiekimais automobilių krose.