Britų žurnalistas Jamesas Allenas išanalizavo strategijų įtaką Australijos F-1 rezultatams

PIrmojo etapo lenktynės baigėsi įtikinama „Mercedes“ pergale. N. Rosbergui nepavyko pasirinkti tinkamos strategijos ir aplenkti L.Hamiltono, bet šis veiksnys buvo lemiamas kovoje dėl trečiosios vietos tarp F. Massos ir S. Vettelio.
„Formulės-1“ lenktynės Australijoje
„Formulės-1“ lenktynės Australijoje / „Scanpix“ nuotr.
Temos: 1 „Formulė 1“

Viltys prieš lenktynes

Šiais metais „Pirelli“ pakeitė galinių padangų konstrukciją, bet išsaugojo praėjusių metų gumos mišinius, išskyrus superminkštąsias padangas (jos Melburne nebuvo naudojamos). Naujosios padangos išėjo gana patvarios, o oras lenktynių dieną buvo šiltas, todėl minkštosios padangos ne taip smarkiai grūdėjosi, kaip tai buvo 2014 metais, todėl dauguma pilotų visą distanciją nuvažiavo tik su vienu sustojimu.

Be to, įtakos komandų strategijoms turėjo ir trys ratai, lenktynių pradžioje nuvažiuoti paskui saugos automobilį, kai iš trasos reikėjo pašalinti P. Maldonado automobilį.

Iš viso lenktynių eigoje įvyko tik 14 sustojimų boksuose, bet tai susiję su tuo, jog startavo tik 15 mašinų, o lenktynes baigė tik vienuolika.

„Scanpix“ nuotr./„Formulės-1“ lenktynės Australijoje
„Scanpix“ nuotr./„Formulės-1“ lenktynės Australijoje

„Ferrari“ aplenkė „Williams“ strategijos dėka

Pernai „Ferrari“ nepavyko aplenkti J. Buttono strategijos dėka, dėl to F. Alonso prarado ketvirtą vietą, kuri vėliau tapo trečia dėl D. Ricciardo diskvalifikacijos po lenktynių vėl viršytos degalų normos. Šiemet išėjo visai kitaip, teisingi komandos veiksmai padėjo S. Vetteliui ir „Ferrari“ komandai pakilti ant podiumo jau pirmajame šių metų čempionato etape.

Vokietis startavo ketvirtas, paskui F. Massą. Per penktadienio treniruotes buvo matyti, kad „Williams“ bei „Ferrari“ greičiai ilgose distancijose yra labai panašūs. S. Vettelis didelį kiekį ratų važiavo su vidutinėmis, o K. Raikkonenas – su minkštosiomis padangomis. „Williams“ labai įdėmiai stebėjo savo konkurentų veiksmus, bandydami suprasti, ar S. Vettelis turi problemų su jėgainės aušinimu. Bet lenktynėse S. Vettelis važiavo nuo F. Massos atsilikęs 1,5 sek. ir taip išvengė brazilo bolido oro srauto. Pirmojoje atkarpoje vokietis važiavo labai geru tempu, bet saugojo padangas ir brazilą rengėsi atakuoti vėliau.

„Scanpix“ nuotr./„Formulės-1“ lenktynės Australijoje
„Scanpix“ nuotr./„Formulės-1“ lenktynės Australijoje

„Williams“ matė, kad D, Ricciardo yra mažiau nei už 23 sek. ir laukė, kol pastarasis užvažiuos į boksus, kad būtų galima be rizikos surengti sustojimą ir neužstrigti paskui australą. Kartu tuo pat metu „Williams“ jautė, kad S. Vettelis gali išsiveržti į priekį dėl ankstesnio sustojimo, nes turėjo šansą atakuoti dėl naujesnių padangų. Galiausiai, norėdami išvengti rizikos, jie 21 rate F. Massą pakvietė į boksus.

Felipe grįžo į trasą paskui D. Ricciardo, kuris vieną ratą važiavo per 1 min. 34 sek, kai Massa buvo 1 sek. greitesnis. Vettelis gerai saugojo padangas ir šioje atkarpoje kelis ratus nuvažiavo per 1 min. 32 sek., todėl po sustojimo 24 rate jis atsidūrė priekyje brazilo.

„Williams“ buvo labai nepatenkinti tuo, jog jie patys leido „Ferrari“ pilotui užlipti ant podiumo, juk Australijoje niekam nepavyko išsiveržti į priekį dėl ankstesnio sustojimo, nes vidutinės padangos pakankamai ilgai šilo ir neleido staigiai atakuoti po sustojimo boksuose.

Bet sprendžiant iš naujojo bolido greičio, „Williams“ šiais metais turės dar vieną šansą atakuoti savo varžovus ir pakovoti dėl podiumo vietų su „Ferrari“.

„Scanpix“ nuotr./„Formulės-1“ lenktynės Australijoje
„Scanpix“ nuotr./„Formulės-1“ lenktynės Australijoje

Rizikingas dviejų sustojimų variantas

Dėl sąlyginio padangų ilgaamžiškumo dviejų sustojimų taktika Melburne buvo labai rizikinga, bet leido pilotui veikti labai agresyviai.

N. Hulkenbergas ir K. Raikkonenas nusprendė lenktynes nuvažiuoti su dviem sustojimais, Kimiui tokia taktika buvo parinkta dėl to, kad ji skirtųsi nuo Sebo taktikos, kurios tikslas – įvairiomis priemonėmis aplenkti F. Massą, kuris, nesant V. Botto, vienintelis gynė „Williams“ garbę ir tokiu būdu garantuoti „Ferrari“ komandai trečiąją vietą.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Sebastianas Vettelis
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Sebastianas Vettelis

Nors K. Raikkonenas pasitraukė, bet pagal varžybų modeliavimą matyti, kad jis būtų nesugebėjęs aplenkti F. Massos ir būtų finišavęs penktoje vietoje, priekyje F. Nasro.

N. Hulkenbergas kvalifikavosi tik 13-tas, o finišavo septintas, iš dalies dėl to, kad daug kas nebaigė lenktynių, bet pirmojo sustojimo metu komanda priėmė labai teisingą sprendimą perėjusi prie vidutinių padangų ir taip save priešpastačiusi varžovams.

Išvados

Apskritai, jėgų išsidėstymas lenktynėse atitiko spėjimus, kurie buvo po žiemos testų. Komandos, kurios žiemą buvo susikoncentravusios į patikimumo didinimą ir nuvažiavo labai daug ratų per bandymus – „Mercedes“, „Ferrari“, „Williams“ ir „Sauber“ – pirmajame etape pasiekė gerų rezultatų.

Truputį keista, kad lenktynėse dalyvavo tik 15 mašinų, o po to beliko tik 13 – tokį vaizdą labiau tikėtina buvo pamatyti pernai, kai naujasis reglamentas buvo tik įsigaliojęs. Tai byloja apie tai, kiek rimtai komandos ir jėgainių tiekėjai yra susikoncentravę ties noru pasiekti progreso. „Sauber“ rimtai padirbėjo ir uždirbo net 14 taškų bei atsidūrė Konstruktorių taurės įskaitoje trečioje vietoje po pirmojo etapo.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų