2020-ųjų metų sezoną brolių Mockų duetas pradėjo tuo pačiu automobiliu – Jungtiniuose Arabų Emyratuose sukurtu „Mebar“. Šio projekto priekyje prieš dešimtmetį stovėjo vienas geriausių automobilių konstruktorių Lietuvoje Darius Biesevičius, tad galima teigti, jog „Mebar“ - daug lietuviškų genų turintis visureigis.
Verta paminėti, kad „Mebar“ buvo kuriamas lenktyniauti Dakaro ralyje, o vienas iš keturių sukurtų egzempliorių, kuris taip pat lenktyniavo viename Dakare, šiuo metu ilsisi Vaidoto ir Edmundo Mockų „Bratoil Racing“ komandos garaže. Beje, analogišku modeliu Dakarą yra šturmavęs ir pats Antanas Juknevičius.
Keturių litrų darbo tūrio, V formos, aštuonių cilindrų atmosferinį „Lexus“ variklį po gaubtu slepiantis „Mebar“ išvysto per 300 arklio galių, o dar praėjusių metų pabaigoje jam buvo sumontuota sekvencinė pavarų dėžė.
Visgi pirmasis etapas pažėrė staigmenų. Tai – oro sąlygos, kokioms komanda nesiruošė ir tokių net nesitikėjo.
„Sekėme orų prognozes dar dvi savaites prieš varžybas ir šventai tikėjome, kad nebus žiemos, kad danga bus palaida. Galima vadinti tai „kazusu“, bet tą naktį prieš startą pasnigo tik Švenčionyse. Kitur Lietuvoje neiškrito jokio sniego. Kai mes išvažiavome iš Tauragės, tai buvo net septyni laipsniai šilumos. Net minčių nebuvo, kad Švenčionyse oras bus kardinaliai kitoks.
Taigi, padarėme vieną taktinę klaidą, kad neįsidėjome „Rocket“ – sportinius dyglius turinčių padangų komplekto. Per daug pasitikėjome ta nauja lietuviška žiema ir teko važiuoti per ledą be dygliuotų padangų. Šiaip viskas buvo gana gerai, važiavome atsargiai. Tik pirmame greičio ruože turėjome gana rimtą incidentą, kai užstrigus „tripmeteriui“ teko peršokti tris rimtas duobes. Pasimetė metrai iki kliūties ir į tas duobes „atėjome“ gal 100 km/val. greičiu. Bet technika tuos smūgius atlaikė.
Vėliau važiavome tvarkingai. Per daug nespaudėme, nes supratome, kad negalime važiuoti taip greitai, kaip važiuoja varžovai su sportinėmis dygliuotomis padangomis. Iš situacijos spaudėme maksimumą.
Antrame greičio ruože keitėsi ir konfigūracija, buvo daugiau pušynų, kalvų, smėlynų, tai dygliuotos padangos jau nebeturėjo tokio pranašumo, todėl atsivėrė ir mūsų galimybės. Tempas kiek pagreitėjo. Bet vis tiek reikėjo saugotis, nes sniego ir ledo vietomis dar tikrai buvo“, - apie pasirodymą pasakojo „Bratoil Racing“ ekipos vairuotojas Vaidotas Mockus.
Pirmame greičio brolių Mockų duetas užfiksavo ketvirtą rezultatą, o antrame – trečią. Galutinėje etapo įskaitoje komanda užkopė ant trečiojo „Sport“ klasės laiptelio, nuo antrosios vietos atsilikdama vos 14 sekundžių. Tokį rezultatą Vaidotas Mockus vertina daugiau nei teigiamai.
„Kai pamatėme ryte prieš startą, kokiomis oro sąlygomis turėsime važiuoti, nebūčiau pagalvojęs, kad galėtume pakilti iki tokios vietos. Taigi, galutiniame variante varžybomis ir organizatoriais esame labai patenkinti“, - sakė Vaidotas Mockus.
Vaidoto Mockaus teigimu, toliau ekipos planuose – antrasis Lietuvos „Baja“ čempionato ir taurės „Perimetras“ etapas. Ekipažas planuoja šiemet sudalyvauti visose šios serijos varžybose ir pasimatuoti savo jėgas su greičiausiais šalies lenktynininkais.
Vaidotas Mockus atskleidžia, kad komanda taip pat svarsto apie galimybę startuoti ir užsienyje. Ekipos taikiklyje – Lenkijoje vyksiančios „Rallye Breslau“ varžybos. Dėl šių lenktynių komanda apsispręs iki šio mėnesio galo. Jei toks bus galutinis sezono planas, „Bratoil Racing“ komandos gretos veikiausiai pasipildys ir dar vienu mechaniku.