Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

„Bulių kautynių“ arena – vieta, kur savo gyvenimus baigia „kregždės“, „silkės“ ir „pasatai“

Praėjusį sekmadienį Joniškio mieste buvo daužomi automobiliai. Tačiau nesupraskite klaidingai. Veiksmas vyko ne gatvėse ar bendro naudojimo keliuose, o trasoje. „Bulių kautynės“ – būtent taip vadinasi ši pramoga (sunku tai pavadinti sportu), kurios atgimimas puikiai juntamas 2016-ųjų metų sezone.

Sekmadienio rytas. Orų prognozės nieko gero nežadėjo visai dienai, tačiau Joniškyje oras buvo tarsi užsakytas. Dauguma iš kitų miestų atvykusių dalyvių stebėjosi, jog trasa visiškai sausa, kadangi beveik visi ekipažai pakeliui buvo „apdovanoti“ lietumi.

Serviso zona, kurioje įprastai susirenka 30 ar 40 dalyvių šį kartą pildėsi ypatingais tempais ir galiausiai organizatoriai pateikė įspūdingus skaičius – prie starto stoti buvo pasiruošę daugiau nei 70 vairuotojų.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Ne ką kukliau į renginį rinkosi ir žiūrovai, kurie labai greitai įsikūrė ant trasos šlaitų. Kur pasisuksi – ištisa minia aistruolių. Vizualiai nesunku įvertinti, kad publikos čia buvo mažiausiai pusantro tūkstančio žmonių.

Sekmadienį Joniškyje buvo numatyta rengti ne tik „bulių kautynes“, bet ir „bulių“ krosą. Trasoje savo jėgas galėjo išmėginti ir merginos bei moterys.

Visi dalyviai savo automobilius privalėjo pateikti techninei komisijai. Čia daugiausia dėmesio buvo skiriama bolidų saugumui. Keliems dalyviams teko skubiai spręsti galvosūkius keičiant automobilio sutvirtinimus, mat net ir tokioje sporto šakoje kaip „bulių kautynės“ yra reikalavimai, kurių privaloma paisyti. Būtent dėl perdėto kėbulo stiprinimo iš lengvųjų bulių į sunkiuosius buvo perkelti keli automobiliai.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Renginys prasidėjo tradiciškai – „bulių“ krosu. Šie važiavimai vykdomi laikantis autokroso taisyklių, tad bet kokie tyčiniai veiksmai bei neapskaičiuoti kontaktai buvo griežtai vertinami teisėjų.

Tiesa, verta paminėti, kad šiose varžybose nėra rengiama kvalifikacija, kur savo greitį įrodęs dalyvis vėliau galėtų rinktis starto poziciją pirmoje eilėje. Tačiau tai suteikė tik dar daugiau intrigos, mat greitiems dalyviams, kurie buvo nublokšti į galą, teko nemažai pavargti lenkiant mažiau patyrusius sportininkus.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Klasėje iki 1,6 litro startavo 12 dalyvių. Čia geriausiai sekėsi panevėžiečiams, kurie užėmė net dvi iš trijų vietų ant prizininkų pakylos. Aršiausia kova virė tarp Egidijaus Nevulio ir Artūro Stanio.

Patyrę autokroso sportininkai šį sezoną visose varžybose kovoja dėl kiekvieno metro. Taip buvo ir pirmame „bulių kroso“ etape Kupiškyje, kur Artūras Stanys laimėjo pirmą vietą, o Egidijus Nevulis finišavo trečias.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Šį kartą duetui mažai kas maišė kortas, tad pakovoję tarpusavyje jie pasidalijo aukščiausias pozicijas.

Ant pirmojo laiptelio žengė Egidijus Nevulis, antras finišavo Artūras Stanys, o trečioje pozicijoje įsitvirtino Stungių atstovas Lukas Kovera.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Klasėje iki 2 litrų užsiregistravo 13 dalyvių. Buvo ir tokių, kurie savo automobilių galią mažino vien tam, kad atitiktų šios klasės reikalavimus. Štai panevėžietis Donatas Stašiūnas – Žvėris iš savo „Opel Corsa“ netgi išmontavo turbiną. Tiesa, po varžybų sportininkas ją įdės vėl, mat įprastai jis lenktyniauja Open klasėje, kur tokios modifikacijos yra leidžiamos.

Žinant tai, kad lenktynininkas ketina dalyvauti tiek visuose Aukštaitijos autokroso etapuose, tiek „bulių“ kroso įskaitoje, turbiną nuimti ir uždėti jis veikiausiai išmoks per porą minučių.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Tiesa, šįkart Žvėriui finale nepasisekė. Trasos šlaitu lenkimą bandęs atlikti sportininkas nusuko savo automobilio pusašį ir jau pirmame finalo rate turėjo sudėti ginklus.

Šioje klasėje po trijų važiavimų geriausią rezultatą parodė Raimondas Pamparas iš Stungių. Antrąją vietą užėmė seniai šampaną beragavęs Arūnas Matulis. Trečią rezultatą pademonstravo iš Latvijos atvykęs Normunds Akmentinš, kuris finale žiūrovams padovanojo virtimą po finišo. Tiesa, į sezono įskaitą jo rezultatas traukiamas nebus, mat latvis vairavo Open klasei pritaikytą ir keturiais ratais varomą „Golf“.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Po „bulių“ kroso važiavimų prie starto atėjo metas stoti ir tiems, dėl kurių į Joniškio trasą susirinko tokia minia žiūrovų. Kadangi „lengvųjų bulių“ klasėje užsiregistravo net 30 dalyvių, teisėjai juos nusprendė skirti į du pogrupius.

Veiksmo čia netrūko, nes už kiekvieną kontaktą dalyviai gaudavo taškus. Kuo daugiau žalos varžovui, tuo geresnį pažymį parašo teisėjas. Vertingiausias veiksmas, už kurį skiriama net 10 taškų, kito dalyvio automobilio apvertimas. Ir tokių kontaktų čia buvo apstu.

Teisėjams ne kartą teko stabdyti važiavimą ir jį pratęsti iš naujo, kadangi po virtimo svarbiausia įsitikinti, kaip jaučiasi vairuotojas. Medikams į trasą pajudėti nereikėjo nė karto, tačiau kai kurie automobiliai po virtimų jau buvo skirti tik išmetimui į metalo laužą. Čia dalyvių parkas buvo itin įvairus – nuo dar visai padorių BMW iki „kontrabandinių“ „Volkswagen Passat“.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Virtimų itin apstu buvo antrame važiavime, kuris buvo stabdomas keturis kartus. Galiausiai į finalinį važiavimą buvo išleisti visi išlikę „lengvieji buliai“.

Čia jų startavo 18, o daugiausiai žalos varžovams padarė ir gausiausią naudingumo balų skaičių surinko Joniškio atstovas Ramūnas Ragulis. Antroje vietoje klasifikuotas Nerijus Petriškis, o ant trečiojo laiptelio žengė Deivydas Kelpšas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

„Sunkiųjų bulių“ kategorijoje startavo 9 dalyviai. Čia taip pat netrūko aršių dvikovų ir apsistumdymų kėbulais. Beje, šios klasės dalyviai sau gali leisti kur kas daugiau, mat jų automobiliai yra specialiai paruošti „bulių kautynėms“. Pakeista ne tik kėbulo konstrukcija, bet ir išorė. Priekis ir galas suprojektuoti taip, kad būtų kuo paprasčiau apversti varžovą.

Nežinantis tikslaus atsakymo žiūrovas net negalėtų pasakyti, koks automobilis važiuoja trasoje, mat „sunkieji buliai“ visiškai nebepanašus į tuos modelius, iš kurių buvo pagaminti.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Tiesa, šioje klasėje važiavo ir keli automobiliai įprastais kėbulais, tačiau tik dėl to, kad jų kūrėjai per daug sustiprino kėbulus ir bolidai nebuvo tinkami „lengvųjų bulių“ įskaitai.

„Sunkiųjų bulių“ kategorijoje nugalėtoju tapo Kuršėnų sportininkas Edgaras Šapkus. Už jį mažiau veiksmo trasoje sukūrė ir antroje vietoje įsitvirtino Bernardas Domarkas. Trečias – Žydrūnas Rimkus.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Varžybų puošmena tapo moterų krosas. Nors trasoje merginos itin aštrių momentų neparodė ir važiavo kiek atsargiai, tačiau kas gali būti gražiau už serviso zonoje šalmą nusiimančią ir plaukus pasileidžiančią lenktynininkę? O tokių merginų ir moterų čia buvo net aštuonios.

Žavesio varžyboms suteikusios merginos taip pat neliko be apdovanojimų. Geriausiai Joniškyje pasirodė ir užtikrintai nugalėjo Greta Koveraitė, antroje vietoje finišavo Egidija Goscickaitė, o Karolina Kazakevičiūtė pelnė trečiosios vietos apdovanojimą.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka
Tomo Markelevičiaus nuotr./Renginio akimirka

Šios varžybos Joniškyje buvo jau antrasis „bulių kautynių“ ir „bulių“ kroso etapas. Sezono kalendoriuje pažymėta, jog dalyviai kitą kartą varžysis Šiauliuose, o paskutinis etapas visus ekstremalaus sporto gerbėjus vėl suburs Joniškyje. Trečiasis etapas Šiauliuose įvyks rugsėjo 4-ą dieną.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais