Čempionato pabaigtuvių švente džiaugėsi net didžiausi automobilių kroso gurmanai

Sekmadienio, spalio 1-osios, vakarą Šakių rajone esančioje Pavilkijo trasoje nuleista šalies automobilių kroso A ir B lygų čempionato vėliava. Nuo ankstyvo ryto čia varžėsi paskutiniojo, šeštojo etapo lenktynių dalyviai, kurių iš Lietuvos ir Latvijos į Pavilkijį susirinko 69.
Lietuvos automobilių kroso čempionato finalas
Lietuvos automobilių kroso čempionato finalas / Organizatorių nuotr.

Pagerbė trasos įkūrėją

Čempionato pabaigtuvių šventė patiko net ir tiems gausiai susirinkusiems žiūrovams, kuriems automobilių sportas – ne pirmoje vietoje. Lenktynes organizavusi VšĮ „Norlin“ pateikė ištisą pramogų puokštę, kurios, regis, užtektų net kelioms varžyboms.

Vieni būriavosi gyvai aptarinėdami istorinių automobilių bei motociklų parodą, kiti žvelgė į varžybų dalyvių techniką, o įpusėjus renginiui ir žiūrovai, ir sportininkai buvo priversti pakelti akis į padangę virš trasos, kai juos sveikino „Baltic Amber Team“ trijų ultra lengvųjų orlaivių pilotai, atlikę įspūdingus parodomuosius demonstracinius skrydžius.

Varžybų organizatoriai čempionato pabaigtuvių šventę skyrė automobilių kroso entuziasto ir trenerio, šios trasos įkūrėjo Romualdo Barkausko atminimui.

Buvę bendražygiai šventę pradėjo pirmuoju startiniu numeriu pažymėtu jo automobiliu.

Didžiausią ne tik šio krašto kroso entuziastą šiltai prisiminė Šakių rajono savivaldybės meras Raimundas Januševičius, dukart Europos automobilių kroso čempionas Nerijus Naujokaitis, kurį į didįjį sportą atvedęs R. Barkauskas buvo jo pirmas ir vienintelis treneris, dukart pasaulio čempionas Rokas Baciuška, pernai tapęs pirmuoju Lietuvos sportininku, iškovojusiu FIA pasaulio čempiono titulą, o šiemet sėkmingai jį apgynusiu pasaulio ralio-reidų čempionato T4 kategorijoje, ir kiti.

„Vien dėl to vertėjo atvykti, nes nežinau ar dar kada teks laimė vienoje trasoje išvysti du Europos ir pasaulio kroso čempionus“, – taikliai pastebėjo šalia įsitaisęs zanavykas.

Rekordas liko nepagerintas

Bet kurias varžybas, juolab čempionato pabaigtuves, puošia rekordai

Dar prieš lenktynių pradžią varžybų organizacinio komiteto pirmininko pavaduotojas Andrius Remeza priminė, jog Pavilkijo trasa lygiai du dešimtmečius saugo unikalų rekordą, kai 2003 m. čia varžėsi net 106 sportininkai.

Į masiškumo rekordą šiemet nepasikėsinta

Nepagerintas ir dar vienas rekordas, išlikęs nuo 2007 m., kai pirmajame divizione lenktyniavęs Šakių sportininkas Šarūnas Glikas su „Ford Focus“ vieną 900 metrų ilgio trasos ratą nuvažiavo per 33,02 sek., išvystydamas vidutinį 93 km/val. greitį.

Gal rekordas kris šįmet? Juolab, kad jį pagerinti buvo užsimojęs ne kas kitas, o itin šiltai žiūrovų sutiktas pasaulio čempionas R. Baciuška.

Čempiono bandymas su treniruočių bagiu tapo viena didžiausių dienos intrigų, tačiau Rokas, metęs iššūkį kitiems sportininkams, greičiausiąjį ratą įveikė tik per 35,445 sek.

„Nieko stebėtino, nes pasaulio čempionas važiavo su tam nepritaikytu bagiu, kurio svorio centras – gana aukštai, o be to nesitreniravęs. Juk ir čempionato dalyviai, patikėkite, tikrai moka važiuoti ir yra pakankamai greiti“, – sakė trasos savininkas ir varžybų organizatorius Vladas Norkus.

Čempiono mestą pirštinę garbingai pakėlė Kupiškio auto-motosporto klubo lenktynininkas Deividas Vareika, su „Mitsubishi Lancer Evo IX“ greičiausiąjį ratą nuskriejęs per 33,263 sek. Nors kupiškėnas ir nepagerino rekordo, iki kurio jam pritrūko vos kelių šimtųjų, už greičiausiąjį ratą jis parsivežė garbingiausią trofėjų – Romualdo Barkausko atminimo taurę.

Aplenkęs „Motorsport Šiauliai“ atstovą Joną Ramanauską ir bronzą iškovojusį „Mūša Kross AK“ lenktynininką Paulių Šniuką Deividas tapo ne tik etapo „Super Cars“ diviziono nugalėtoju, bet ir šalies čempionu.

Beje, šių metų Lietuvos automobilių kroso čempionų ir prizininkų sąrašas taps oficialiu, kai jį patvirtins Lietuvos automobilių sporto federacija.

Pergalės kaina – 45 taškai

Pavilkijyje virė labai atkakli kova, o kai kuriose klasėse ji tapo tikra viso sezono puošmena. Nestigo nei vadinamų „stogų“, nei kitų incidentų, o teisėjai neišvengė ir protestų svarstymų.

Stebėtis netenka, nes už pirmąją vietą paskutiniojo etapo lenktynėse numatytas 1,5 koeficientas, todėl sėkmės atveju sportininkas turi galimybę nemenkam šuoliui turnyrinėje lentelėje ir atvirkščiai – nesėkmė gali nublokšti jį toli nuo jau, regis, ranka pasiekiamo pjedestalo.

Gausiausia buvo „Mini Buggy“ klasė, kurioje varžėsi 13 sportininkų, suskirstytų į dvi grupes. (Jei klasėje daugiau 10 dalyvių, jie pirmuosiuose trijuose važiavimuose, kuriuose kovojama dėl teisės startuoti finale, varžosi dviejose grupėse).

Klasės nugalėtoju tapo 45 taškais savo taupyklę papildęs „Ugira Kross AMK“ sportininkas Kristupas Pilipavičius, aplenkęs antrąjį prizininką iš „Smart Motorsport“ Patriką Dungveckį ir trečiąją vietą užėmusį „Tornado racing“ atstovą Germantą Geležinį.

12 dalyvių sulaukė „Super 2000“ klasė, o pergalę čia šventė „Smart Motorsport“ lenktynininkas Laurynas Petraška, atkaklioje pozicinėje kovoje pranokęs pagrindinius savo varžovus ne tik finale, bet ir visuose važiavimuose Antaną Mažoną iš Plungės ASK ir Emsport atstovą Edviną Miknių.

Keturi BMW prieš vienintelę LADA

Nemenką susidomėjimą kėlė ir B lygos RWD3000 diviziono sportininkų varžytuvės, kai prie starto linijos išsirikiavo keturi galingi BMW ir vienintelė užsilikusi sovietinės gamybos LADA, kurią vairavo „Ekrosas“ sportininkas, tituluočiausio šalies lenktynininko ir bendravardis, ir bendrapavardis Stasys Brundza.

Tačiau reikėtų matyti, kaip ištįso daugelio žiūrovų veidai, kai pirmąjį važiavimą, gerokai atsiplėšęs nuo varžovų, laimėjo S. Brundza.

Matyt vokiškų automobilių gerbėjų stovykloje pertraukos metu kilo tikra audra, nes kituose važiavimuose kova buvo permainingesnė, o finale, kurį teko kartoti dėl Osvaldo Petreikio falšstarto, įnešusio nemaža sumaišties, didžiausio akibrokšto autorius liko paskutinis – penktas.

Čia pergalę šventė VšĮ „Izotono sportas“ atstovas Lukas Sidabras, aplenkęs „Samsono motorų“ sportininką Vilmantą Padegimą ir „Emsport“ lenktynininką O. Petreikį.

Penki lenktynininkai varžėsi ir B lygos 1600 divizione, kuriame startavo keturi „Honda Civic“ ir vienas „VW Golf“ automobiliai.

Čia atkaklią kovą lydėjo net kelios avarijos, o nugalėjo Vismantas Gricius iš „ASK Extempo“, pranokęs „Emsport“ atstovą Igną Petreikį ir „Ekroso“ lenktynininką Saulių Guogą. Pastarieji abu vairavo „Honda Civic“.

Laimėjimais džiaugėsi ir latviai

„Extreme Jr“ diviziono pirmuosius du nugalėtojų pakylos laiptelius užėmė su indvidualiomis licencijomis rungtyniavę latviai Roberts Čakurs su Emiliu Mirošniks, ir tik trečiąjį atidavę lietuviui, „Smart motorsport“ jaunajam lenktynininkui Ąžuolui Dungveckiui.

Kokia atkakli kova vyko „Super 1600“ ir 2000 divizionuose, rodo ir tas faktas, jog abiem jų nugalėtojams nepavyko iškovoti maksimalaus taškų skaičiaus.

Pirmajame pergalę šventė Biržų ASK lenktynininkas Erikas Narbutas, pranokęs latvį Davį Gorį, o trečiąją-ketvirtąją vietas pasidalino po lygiai taškų pelnę Kupiškio auto-motosporto atstovai Robertas Steniulis ir Kaspars Silenieks.

2000 divizione pirmąsias dvi prizines vietas užėmė „Emsport“ lenktynininkas Andrius Jonušas ir Gediminas Ašakėnas iš „Ekroso“, o trečias liko Plungės ASK atstovas Viktoras Mikuckis.

A lygos komandinę įskaitą, kurioje varžėsi 12 ekipų, laimėjo Kupiškio auto-motosporto lenktynininkai, paskutiniojo etapo varžybose pelnę 56 taškus.

Jie tik penkiais taškais pranoko „Emsport“ ir dešimčia „Mūša Kross AK“ klubų kroso meistrus.

Dar mažesne, vos vieno taško persvara, komandų ginčą laimėjo B lygos „Emsport“ ekipa, surinkusi 63 taškus ir antroje vietoje su 62 taškais palikusi „Ekrosas“ sportininkus.

Trečiąją vietą užėmė „Cross Team“ ekipos lenktynininkai.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis