„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

D.Olechnavičius ir R.Karužis laimėjo Lietuvos bekelės ralį „Perimetras“: kas toliau?

Rugsėjo 20-23 dienomis Daliaus Olechnavičiaus ir Romualdo Karužio duetas dalyvavo vienintelėse Baltijos šalyse organizuojamose bekelės ralio varžybose „Perimetras“ ir laimėjo pirmą vietą lengvųjų bagių (SSV) klasėje. Sportininkams varžybos Varėnos miškuose buvo rimta treniruotė prieš šią savaitę prasidedantį Balkanų ralį, kuriame vyrai dalyvaus pirmą kartą.
D.Olechnavičius ir R.Karužis laimėjo Lietuvos bekelės ralį „Perimetras“
D.Olechnavičius ir R.Karužis laimėjo Lietuvos bekelės ralį „Perimetras“ / Komandos nuotr.

Tikslas – baigti sezoną pergalingai

„Šią savaitę išvykstame į Rumuniją, kur pirmą kartą savo jėgas išmėginsime kalnuotose trasose – dalyvausime Balkanų ralyje. Kalnuose nesame lenktyniavę, suprantame, kad bus pavojinga dėl mums nekasdienės dangos. Dėl akmenų gali būti slidu, reikės vairuoti siaurais keliukais. Nepataikius į teisingą kelią, gali tekti važiuoti net 5 km, kol rasime vietos apsisukti“, – kas laukia Balkanų ralyje pasakoja šturmanas Romualdas.

Nors sportininkai tik įsivaizduoja, ko gali tikėtis kalnuotose trasose, jų tikslas – baigti šį sezoną pergalingai. Tam, kad apšiltų prieš varžybas Rumunijoje, sportininkai dalyvavo Lietuvoje vykusiose bekelės varžybose rugsėjo 20-23 dienomis.

Treniruotė Lietuvoje virto įtempta kova

Varžybos Lietuvoje pritraukė 24 stiprias komandas iš Lietuvos, Latvijos, Estijos lengvųjų bagių klasėje.

„Praeitą savaitę prieš stodami prie starto linijos „Perimetro“ varžybose, sakėme, kad tai bus puiki treniruotė prieš išvyką į Rumuniją. Bet požiūris, kad tai yra tik apšilimas pasikeitė, kai prasidėjo įtemptos varžybos“, – sako pilotas Dalius.

Tris dienas Daliaus ir Romualdo duetas varžėsi su stipriais konkurentais ir iki paskutinės varžybų minutės nebuvo tikri, ar pavyks užlipti ant aukščiausio podiumo laiptelio.

Pirmą dieną įgavo 5 minučių pranašumą

„Prologe, po kurio paaiškėjo pirmosios dienos startinė pozicija, važiavome atsargiai. Norėjome išvengti klaidų važiavime, navigacijoje. Prologe finišavome ketvirti“, – prisimena Dalius.

Pirmą dieną dalyviams reikėjo įveikti tris greičio ruožus, tarp kurių – ir naktinį.

„Pirmosios dienos pirmame greičio ruože padarėme klaidą. Privažiavome keliuką ir pasukome į jį, nors kelio knygoje rodė, kad posūkis bus už 30 metrų. Kadangi antrojo kelio nematėme, pasukome į pirmą. Pravažiavus paaiškėjo, kad visgi buvo antras posūkis, kurį turėjome pasirinkti“, – pasakoja šturmanas Romualdas.
Nors pirmame greičio ruože sportininkai suklydo, antrajame greičio ruože komanda važiavo puikiai.

„Naktiniame greičio ruože mums buvo svarbiausia rasti teisingą kelią ir nesugadinti technikos. Važiuoti tamsoje Varėnos miškuose, kur apstu siaurų keliukų, iškirstų miškų, o palei kelią stūkso daug kelmų, yra labai pavojinga. Varžybų metu buvome išlėkę iš trasos, įvažiavę į krūmynus, bet kelmų ypatingai saugojomės, kad neužvažiuotume ant jų ir nesugadintume technikos“, – kas buvo pavojingiausia naktiniame greičio ruože akcentuoja Dalius.

Važiuodami atsargiai pirmą dieną, Daliaus ir Romualdo ekipažas įgavo penkių minučių pranašumą nuo varžovų.

Antrą dieną ryškaus pranašumo nepavyko išsaugoti
Deja, po antros dienos priekyje buvo tik 5 sekundėmis nuo antros vietos ir pusantros minutės nuo trečios vietos.

„Antra diena buvo pati įtempčiausia, nes sekėsi prasčiausiai, dėl ko ir nuotaika buvo blogiausia. Antrosios dienos pirmame greičio ruože padarėme navigacinę klaidą: privažiavę du keliukus, sprendėme kurį iš jų pasirinkti, nes kelio knygoje metrai, parodantys, kur reikia sukti, buvo pažymėti viduryje tarp dviejų kelių. Pasirinkome antrą keliuką ir nepataikėme. Sugaišome laiko, kol grįžome į teisingą kelią. Kai dienos pradžioje padarome klaidų, labai išsimušame iš rimto, sunku vėl susikoncentruoti tiek man naviguojant, tiek Daliui vairuojant“, – sako Romualdas.

Nors nesėkmingas pirmasis greičio ruožas, kurį sportininkai įveikė trylikti, išbalansavo, bet antrame greičio ruože ekipažas maksimaliai susikaupė ir pasiekė finišą pirmieji.

Bet trečias greičio ruožas vėl pateikė nemalonių staigmenų.
„Antrąją dieną mus lydėjo pakilimai ir nuosmukiai. Trečiame greičio ruože vėl suklydome. Važiavome pirmi, nebuvo vėžių ir nepamatėme žolėmis apaugusio keliuko, kurį reikėjo pasirinkti. Nežinojome, kur padarėme klaidą, sugaišome laiko, kol išsiaiškinome. Dažniausiai, kai nesame tikri, ar pasirinkome teisingą kelią, greitai suprantame, kur suklydome, grįžtame ir pasukame, kur reikia. O šį kartą teisingo kelio nepamatėme ir ilgai trukome, kol išsiaiškinome, kur reikėjo važiuoti“, – apie painią navigaciją pasakoja Romualdas.

Tą dieną ekipažą lydėjo ne tik navigaciniai, bet ir vairavimo iššūkiai.
„Trečiajame greičio ruože mus aplenkė varžovai, turėjome važiuoti dulkėse paskui juos. O lenktyniauti dulkėse reiškia tas pats, kas važiuoti rūke: nieko nesimato. Norisi išlaikyti didelį greitį, vytis konkurentus ir aplenkti juos, bet pavojinga, nes nieko nematai“, – apie pavojus pasakoja Dalius.

Po iššūkių kupino trečio greičio ruožo sėkmė sugrįžo – komanda paskutinę atkarpą įveikė be klaidų ir į finišą vėl atvažiavo pirmi. Laukė visą varžybų baigtį lemsianti trečioji diena.

Trečia diena viską lėmė

„Paskutinę varžybų dieną supratome, kad varžovai mus vysis iš paskutinių jėgų, todėl turime išlaikyti šaltą protą ir jiems nepasiduoti. Mums buvo neparanku, kad paskutinę dieną startavome pirmi, nes pirmiems yra sunku ieškoti kelio. Važiuoti paskui yra lengviau, nes padeda varžovų vėžės. Spaudžiant greičio pedalą iki dugno lieka bandyti pavyti lyderius. Visgi susikaupėme ir trasą įveikėme be klaidų – palaikėme maksimalų greitį su mažiausiai klaidų. O varžovai perspaudė: buvo pasiklydę, prakirto ratus“, – kas lėmė pergalę pasakoja Romualdas.

Šiose varžybose „Specialist racing team“ komandą atstovaujantiems sportininkams buvo svarbūs keli dalykai.

Bekelės ralis Lietuvoje laikomas šturmanų lenktynėmis

Pirma, kadangi šios varžybos yra laikomos būtent šturmanų varžybomis, kuomet rezultatus smarkiai įtakoja šturmanų darbas, trasas reikėjo įveikti su kuo mažiau navigacinių klaidų. Romualdas išbandymą įveikė sėkmingai – darė mažiausiai klaidų iš visų šturmanų ir atvedė ekipažą į pergalę.

Svarbu baigti varžybas nesugadinus technikos

Antra, kadangi Bekelės ralis Lietuvoje vyko prieš Balkanų ralį, ekipažui buvo svarbu išsaugoti nesugadintą techniką.

„Varžybų Varėnoje metu tausojome bagį. Paskutinę lenktynių dieną buvome pasirengę atiduoti pirmą vietą, kad tik išsaugotume techniką. Pavyko viskas: ir išsaugoti techniką, ir laimėti pirmą vietą. „Jonelio ATV pro serviso“ mechanikų technikos parengimas, aptarnavimas varžybų metu mums leido trasoje jaustis labai užtikrintai. Vietomis paspaudžiau greičio pedalą daugiau ir nebijojau pakankinti bagio, nes žinojau, kad jis turėtų atlaikyti varžybas“, – džiaugiasi Dalius.

Bekelės ralio varžybos Lietuvoje vyko tryliktą kartą. „Perimetro“ ilgojo etapo metu Dalius ir Romualdas nuvažiavo daugiau kaip 500 kilometrus, kurie sudarė 9 greičio ruožus, įskaitant prologą. Tai buvo antrasis etapas. O pirmosiose, vienos dienos varžybose, vykusiose gegužę, Daliaus ir Romualdo duetas taip pat iškovojo pirmą vietą.
Atsistoję ant aukščiausio podiumo laiptelio vienintelėse Baltijos šalyse ralio varžybose Dalius ir Romualdas jau ruošiasi šios savaitės išvykai į Rumuniją, kur sieks pergalės Balkanų ralyje.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Testas.14 klausimų apie Kauną – ar pavyks teisingai atsakyti bent į dešimt?
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs