2018 01 09 /2018 01 10

Karšta ketvirta diena Dakare: V.Žala ir A.Juknevičius dalinosi ratais, B.Vanago finišas – po 11 valandų trasoje

Ketvirtoji Dakaro ralio diena lenktynininkams buvo itin karšta. Čia netrūko avarijų, kūlvirsčių ir netgi drastiškų lyderių pasikeitimų ar pasitraukimų. Netikėtų rokiruočių pasitaikė ir tarp lietuvių: vieni šios dienos greičio ruože skolinosi ratus, kiti trasoje užtruko gerokai ilgiau nei norėjo.
Saulius Jurgelėnas ir Vaidotas Žala
Saulius Jurgelėnas ir Vaidotas Žala / Vytauto Dranginio nuotr.

Starto rikiuotė šią dieną buvo ypatinga tuo, kad prie starto linijos lenktynininkai stojo ne po vieną: motociklininkai po 15, automobilių vairuotojai po 4, sunkvežimių – po du.

Iš lietuvių pirmasis startavo Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio „Craft Bearings“ ekipažas, po jų – Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio „General Financing team Pitlane“, o galiausiai – Vaidoto Žalos ir Sauliaus Jurgelėno „Agrorodeo“.

A.Juknevičius prieš startą kalbėjo, kad jam svarbiausia išsilaikyti tarp 20 ralio greičiausiųjų, mat čia – jo tempo klasė. B.Vanagas pabrėžė, kad šiandien jam svarbiausia važiuoti drausmingai.

TAIP PAT SKAITYKITE: Ketvirtosios Dakaro ralio dienos trasa bei laukiantys iššūkiai.

Išsiveržė į priekį ir sustojo

Rokiruotė įvyko jau pirmame greičio ruožo punkte. Čia B.Vanago ir V.Žalos ekipažai spurtavo ir šoko į viršų. Tiesa, greta pradžia neatspindėjo tolesnės įvykių sekos. Netrukus akylai stebintys greičio ruožo punktus ir ekipažų atvykimo į juos laikus pastebėjo, kad A.Juknevičius stabiliai juda į priekį, o V.Žala ir B.Vanagas – sustojo.

Netrukus pasirodė informacija, kad Vyčiu pažymėtas ekipažas susilaužė pusašį, vėliau ir žinia apie tai, kad per smulkų feš-feš smėlį jie nepastebėjo skardžio krašto ir krito žemyn. Skilo stebulė, lūžo stabdžių diskas.

General Financing team Pitlane/Benedikto Vanago ekipažui trasoje prireikė remonto
General Financing team Pitlane/Benedikto Vanago ekipažui trasoje prireikė remonto
VIDEO: Tikrojo Dakaro akimirka: apvirtusį B.Vanago automobilį atversti padėjo žiūrovai

„Agrorodeo“ komanda taip pat susidūrė su rūpesčiais. Teko kviestis į pagalbą mechanikus, mat ėmė spyriotis automobilio elektronika, vėliau prisireikė keisti sprogusį ratą.

Ties maždaug greičio ruožo viduriu į priekį gerokai atsiplėšė A.Juknevičius. Palikęs už nugarų kolegas lietuvius, jis stabiliai skubėjo pirmyn. Tik po kurio laiko į priekį, finišo link, pajudėjo ir V.Žala. Kaip pranešė Dakaro ralį tiesiogiai Pietų Amerikoje stebintis Žilvinas Pekarskas, 15min Gazas žurnalistas, V.Žalos ekipažo variklį, trečiąją ralio dieną pradėjusį kaisti, mechanikai sutvarkė, tačiau iškeliavus į smulkaus feš-feš smėlio pilną trasą šis vėl ėmė spyriotis. Tai buvo pagrindinė priežastis, kodėl ekipažas smuktelėjo žemyn ir sulėtėjo.

Netikėta rokiruotė laukė greičio ruožo pabaigoje. Čia pirmasis reikiamus tarpinius punktus pasiekė V.Žala, po jo – A.Juknevičius, tokia pačia tvarka jie pasiekė ir finišą. Ir tik čia paaiškėjo, kur buvo šuo pakastas.

Pasirodė, kad A.Juknevičiui ir D.Vaičiuliui ketvirtoji Dakaro diena tapo ratų keitimo rungtimi. Iš viso, skaičiavo jie, ratus teko keisti dvylika kartu, o iki finišo netgi irtis į priekį ieškant tarp prastų ratų atrodančių geriau ir juos keičiant vietomis. „Agrorodeo“ ekipažas juokėsi, kad dukart paskolino A.Juknevičiui savo ratus, atidavė netgi paskutinį.

VIDEO: Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas: „Daug laiko praradom su „šiupeliu“

V.Žala finiše prisipažino, kad galvojo, jog S.Jurgelėnas jam gerai užtvos kastuvu.

„Turėjom šiokių tokių negandų, o po to teko su šiupeliu daug darbuotis, labai pavargome. Kapstėmės gal tris kartus ir taip vyriškai. Jau kai sėdom, tai sėdom – galvojau, Saulius duos man su lopeta per galvą. Tada dar smėlio audra prasidėjo. Kai pusto smėlį, labai nemalonu važiuoti – nesimato reljefo. Visą laiką atrodo, kad priekyje „Kamaz“ važiuoja. Išdalinom visus ratus, kuriuos turėjom, finišavom be laisvų“, – įspūdžius pasakojo lenktynininkas.

Vytauto Dranginio nuotr./Saulius Jurgelėnas ir Vaidotas Žala
Vytauto Dranginio nuotr./Saulius Jurgelėnas ir Vaidotas Žala

A.Juknevičius pasiekęs finišą džiaugėsi, kad pavyko išlaikyti savo planą ir tempą, tik minėjo, kad ratų sunaudojo gerokai daugiau nei tikėjosi. Ir ne tik ratų – važiuoti teko taip, kad lūžo ir ratlankiai, pasakojo sportininkas, kol žurnalistai fotografavo jo padangų likučius.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Darius Vaičiulis ir Antanas Juknevičius
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Darius Vaičiulis ir Antanas Juknevičius

„Daugiau nei 10 metų Dakare, bet pirmą kartą į finišą atvažiuoju ant dviejų ratų. Išlindo prieš mus sunkvežimis ir kaip kalėm – vienu metu tris padangas palikom, po to dar du. Ačiū Vaidui su Sauliumi, kad sustojo, pasidalino savo atsarginiais ratais, – net ir po košmariškos etapo pabaigos šypsodamasis pasakojo Antanas Juknevičius. – Sprogus dar dviems ratams galvojome stovėti, palaukti pagalbos, bet nusprendėm, kad reikia atropoti iki finišo. Dar ir neblogas rezultatas kaip be dviejų ratų.“

VIDEO: Antanas Juknevičius: „Supyliau tris ratus vienu smūgiu“

B.Vanago automobilio remontas užtruko gerokai ilgiau nei buvo tikėtasi. Nuo kolegų jis atsiliko kone trimis valandomis, tad paskutinį punktą, kur ekipažo laukė mechanikai, pasiekė jau sutemus.

„Šiuo metu pasiekėme CP4 punktą, kur leidžiamas servisas. Technikai vėl daro bolidą varomą keturiais ratais. Naktį pavojinga, tačiau darbą dirbsim iki galo“, – savo feisbuko paskyroje pranešė B.Vanagas, užsiminęs apie tai, kad prie visų dienos sunkumų prisidėjo ir likusi tik viena varančioji ašis.

Komandos nuotr./Benedikto Vanago komanda
Komandos nuotr./Benedikto Vanago komanda

Galiausiai po daugiau nei valandos kelio, B.Vanagas finišavo. Iš viso šiame greičio ruože „General Financing team Pitlane“ užtruko daugiau nei 11 valandų. Nuo lyderio šiame greičio ruože komanda atsilieka 7 val. 32 min. 46 sek. Bendroje greičio ruožo įskaitoje jie – 65-oje vietoje.

Pakalbintas Benediktas juokavo, kad startas rodos buvo labai seniai ir kartu Sebastijanu pradeda jaustis profesionalais kasimo darbuose. Nepaisant to, ūpo keliauti toliau neprarandama.

Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Benediktas Vanagas po ketvirtosios dienos greičio ruožo
Žilvino Pekarsko / 15min nuotr./Benediktas Vanagas po ketvirtosios dienos greičio ruožo

„Nedaug laiko dabar pamiegoti liko, sunku dabar imtis kažkokių apibrėžimų. Bet faktas, kad šitas Dakaras tikrai yra ne mūsų. Broliai Coroneliai juokavo, kad Dakare viena diena visada yra labai sunki, tai mums iš keturių mažiausiai trys buvo labai pamokančios ir, turbūt, tokios pakišančios koją. Rytoj galva gal bus truputį blaivesnė ir mes žiūrėsime, ką darome toliau, bet dabar tvarkomės automobilį, keliaujam maudytis ir pamiegoti tiek, kiek dar galima”, – nuovargio neslėpė į finišą po keliolikos valandų, praleistų trasoje, pilotas.

Automobiliai
Vieta GR Vardas, pavardė Šalis Markė Laikas
1 Sebastien Loeb Prancūzija Peugeot 3 val. 57 min. 53 sek.
2 Carlos Sainz Ispanija Peugeot +00 val. 01 min. 35 sek.
3 Stephane Peterhansel Prancūzija Peugeot +00 val. 03 min. 16 sek.
25 Vaidotas Žala Lietuva Toyota +02 val. 08 min. 25 sek.
31 Antanas Juknevičius Lietuva Toyota +03 val. 11 min. 04 sek.
51 Benediktas Vanagas Lietuva Toyota +07 val. 32 min. 46 sek.

Nesisekė ir lyderiams

Ralio organizatoriai išplatino pranešimą, jog vienas lyderių – prancūzas Cyrilas Despresas, atstovaujantis „Peugeot“ komandai, sustojo maždaug 180 kilometre. Paaiškėjo, kad vienas iš galinių jo automobilio ratų sugadintas, be to, panašu, kad lūžusi ir automobilio galinė važiuoklė, kurios pasitaisyti patys vieni prancūzai negali. Panašu, kad apie pergalę šiame greičio ruože ir Dakaro ralyje jiems belieka tik svajoti.

Po kurio laiko ralio organizatoriai išplatino žinią apie sustojusį dar vieną Dakaro lyderį. Pasiekęs 204 trasos kilometrą ratų keistis sustojo Nasseras Al-Attiyahas. Vėliau jam sustoti prireikė dar kartą, dėl ko nuo greičio ruožo lyderių sportininkas atsiliko beveik valandą.

Organizatoriai paskelbė ir tai, kad 2018 m. Dakaro ralį palieka motociklų klasės lyderis – britas Samas Sunderlandas. Sportininkas nutraukė savo lenktynes po to, kai patyrė traumą nukritęs nuo motociklo. Iš greičio ruožo jis buvo išgabentas medikų.

„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Samas Sunderlandas Dakare lenktynių nebetęs
„Reuters“/„Scanpix“ nuotr./Samas Sunderlandas Dakare lenktynių nebetęs

4-ojo greičio ruožo nugalėtojai

Motociklai
Vieta Vardas, pavardė Šalis Markė Laikas
1 Adrien van Beveren Prancūzija Yamaha 4 val. 08 min. 23 sek.
2 Xavier de Soultrait Prancūzija Yamaha +00 val. 05 min. 01 sek.
3 Matthias Walkner Austrija KTM +00 val. 07 min. 10 sek.
96 Balys Bardauskas Lietuva KTM +03 val. 02 min. 51 sek.
Keturračiai
Vieta Vardas, pavardė Šalis Markė Laikas
1 Sergei Kariakin Rusija Yamaha 4 val. 56 min. 34 sek.
2 Ignacio Casale Čilė Yamaha +00 val. 00 min. 43 sek.
3 Alexis Hernandez Peru Yamaha +00 val. 05 min. 31 sek.
Motobagiai
Vieta Vardas, pavardė Šalis Markė Laikas
1 Patrice Garrouste Prancūzija Polaris 5 val. 43 min. 45 sek.
2 Reinaldo Varela Brazilija Can-Am +00 val. 25 min. 33 sek.
3 Leo Larrauri Argentina Can-Am +00 val. 14 min. 38 sek.
Sunkvežimiai
Vieta Vardas, pavardė Šalis Markė Laikas
1 Eduardo Nikolaev Rusija Kamaz 4 val. 35 min. 08 sek.
2 Federico Villagra Argentina Iveco +00 val. 27 min. 57 sek.
3 Martin Kolomy Čekija Tatra +00 val. 38 min. 57 sek.

Bendra įskaita po 4 Dakaro ralio greičio ruožų

Vieta Automobiliai Motociklai Keturračiai Motobagiai Sunkvežimiai
1 Stephane Peterhansel Adrien van Beveren Ignacio Casale Patrice Garrouste Eduardo Nikolaev
2 Sebastien Loeb Pablo Quintanilla Sergei Kariakin Juan Carlos Uribe Ramos Federico Villagra
3 Carlos Sainz Kevin Benaviedes Alexis Hernandez Renaildo Varela Siarhei Viazovich
24 Vaidotas Žala - - - -
25 Antanas Juknevičius - - - -
43 Benediktas Vanagas - - - -
108 - Balys Bardauskas - - -

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų