Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2018 01 11 /2018 01 12

Dakaras 2018: Bolivijos aukštikalnėse ir pelkėse lietuviai buvo ant sparnų – finiše pasidalijo TOP pozicijas

Jokių didesnių klaidų, jokių gausybės sprogusių padangų, jokių techninių gedimų, jokių avarijų – taip būtų galima apibūdinti šeštąją lietuvių komandų dieną šiame Dakaro ralyje. Užtektinai prisikankinę ankstesniuose etapuose, pavargę po ilgo penktojo greičio ruožo ir dar ilgesnio pervažiavimo iki bivako, lietuviai buvo pikti. Ir šį pyktį pavertė greičiu.
Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis 6-ąją Dakaro dieną įveikė būdami 14-i greičio ruože
Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis 6-ąją Dakaro dieną įveikė būdami 14-i greičio ruože / General Financing team Pitlane

Dieną prieš organizatoriai sportininkus prikankino kaip reikiant. Nesisekė netgi patiems greičiausiems šio ralio dalyviams. Pavyzdžiui, Sebastienas Loebas, įstrigęs puraus smėlio duobėje ir išsikapstęs tik po 3 valandų, pareiškė, kad traukiasi.

Tačiau lietuviai nušluostė nosį daugeliui, nors starto vieta buvo 4,7 km aukštyje. Visos trys Lietuvai atstovaujančios komandos – „Agrorodeo“, „Craft Bearings“ ir „General Financing team Pitlane“ – finišą pasiekę būdamos tarp 20 greičiausių ralio ekipų.

Penktadienį startas Bolivijoje buvo dar sėkmingesnis. Lietuviai nepabūgo šalto oro, lietaus, purvo, slidžių ir klampių ruožų, ir skriste skrido.

Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis šeštojo greičio ruožo finišą pasiekę būdami tarp 30 greičiausių –28-oje vietoje, Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas pateko į greičiausiųjų TOP 20 ir finišavo 17-oje vietoje, o Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis greičio ruožą užbaigė būdami tarp 15 greičiausių lenktynininkų – 14-oje vietoje.

15min nuotr./Dakaras 2018: 5-6 greičio ruožai, skliaustuose – vieta bendroje ralio įskaitoje automobilių klasėje
15min nuotr./Dakaras 2018: 5-6 greičio ruožai, skliaustuose – vieta bendroje ralio įskaitoje automobilių klasėje

Netikėtumas prie starto

Ankstesnę dieną užbaigę geru rezultatu, lietuviai startavo ganėtinai aukštai. Visgi kai pirmyn nudūmė A.Juknevičiaus ir B.Vanago ekipažai, o V.Žalos žaliojo „Toyota Hilux“ niekur nebesimatė, sunerimo ne vienas. Į trasą sportininkai išvažiavo pavėlavę maždaug pusvalandį.

Priežastis, pasirodo, buvo banali. Dar prieš startą Bolivijos aukštikalnėse „Agrorodeo“ komandos mechanikams teko perrinkti automobilio pavarų dėžę. Edvardas Lucevičius, komandos inžinierius, pasakojo, kad pavarų dėžę buvo norėta perrinkti ir pakeisti susidėvėjusias detales per laisvą dieną La Pase, tačiau planus teko keisti.

„Atsirado papildomas garsas, kuris bylojo, kad pavarų dėžė nėra tokios būklės, kaip ralio pradžioje, todėl išrinkome, patikrinome, kas sugedę, pakeitėme reikiamas dalis. Tikimės, kad šitaip pavarų dėžės užteks visam likusiam raliui“, – kalbėjo E.Lucevičius.

Drauge su pavarų dėže, buvo pakeistas išminamasis guolis, sankaba, pavarų dėžės pirminis velenas.

VIDEO: Sausio 11-osios rytas Arekipoje: remontuojama Vaidoto Žalos automobilio pavarų dėžė

Kadangi pavarų dėžės keitimo darbai truko iki pat ryto, V.Žala sakė, kad ekipažas liko su maždaug 50 litrų degalų bake. Tiek visam greičio ruožui gerokai per mažai, tad teko ieškoti išeitis.

V.Žala papasakojo, kad 60 litrų paskolino A.Juknevičiaus ekipažas, kuriuos jis gelbėjo ankstesniame greičio ruože skolindamas atsarginius ratus. Tuomet degalinėje jie užsipylė likusią dalį. Tiesa, ne įprasto, skirto lenktyniniams automobiliams, su dideliu oktaniniu skaičiumi, o paprasto – A95.

„Pradėjom sukti galvą, galbūt įmanoma kažkur rasti priedo, didinančio oktaninį skaičių, nuvažiavom ten, šen – neradom nieko, teko startuoti. Atvažiavome iki finišo, nors, aišku, varikliui tikrai ne į sveikatą“, – po finišo kalbėjo V.Žala.

Visgi E.Lucevičius patikino, kad nieko blogo „Agrorodeo“ komandos motorui nuo mažesnio oktatinio skaičiaus degalų naudojimo nenutiko.

Vytauto Dranginio nuotr. /Edvardas Lucevičius, „Agrorodeo“ komandos inžinierius
Vytauto Dranginio nuotr. /Edvardas Lucevičius, „Agrorodeo“ komandos inžinierius

„Mes sumažinome 10 proc. variklio galią, todėl variklis tikrai nenukentėjo. Tik tiek, kad važiuojant 4,5 km aukštyje tas galios sumažinimas tikrai turėjo pasijusti“, – aiškino specialistas.

Agrorodeo nuotr./„Agrorodeo“ komanda ant podiumo Bolivijoje
Agrorodeo nuotr./„Agrorodeo“ komanda ant podiumo Bolivijoje

Norėjo duoti vairuoti šturmanui

A.Juknevičiaus ir. D.Vaičiulio ekipažui ši diena nebuvo itin lengva ne dėl iššūkių trasoje, tačiau dėl to, kad komandos pilotas per pirmąją naktį aukštikalnėse, kur oro temperatūra siekia vos kelis laipsnius šilumos, peršalo.

„Visą naktį nosis bėgo, vaistų prigėriau, ryte temperatūra. O dar tas aukštis, lietus – pakankamai sunki diena. Vienu metu tikrai norėjosi Dariui duoti pavairuoti“, – išlipęs prie finišo iš automobilio kalbėjo pilotas, pasakojęs, jog jėgų paspausti surado tik antroje greičio ruožo dalyje.

VIDEO: Peršalęs A.Juknevičius apie pirmą dieną Bolivijos aukštikalnėse: „Gelbėkit!“

Jo šturmanas tik šypsojosi. Patyres alpinistas neslėpė, kad nesijaučia blogai ten, kur deguonis išretėjęs. Dar prieš važiuodami į šį greičio ruožą jiedu šį etapą pavadino „Dariaus žaidimų aikštele“.

Po finišo, sakė A.Juknevičius, per laisvą dieną mechanikai apžiūrės automobilį, pakeis dalis, kurių resursas jau baigiasi, o tuomet komanda vėl stos kovoti.

Craft Bearings nuotr./Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis pasiekę finišą nusifotografavo su Dakaro gerbėjais
Craft Bearings nuotr./Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis pasiekę finišą nusifotografavo su Dakaro gerbėjais

Pasigedo penktadalio galios

B.Vanagas ir S.Rozwadowskis, panašu, akceleratoriaus neatleido per visą šeštąją ralio dieną. Jiedu pozicija po pozicijos greitėjo, kol galiausiai finišą pasiekė papuolę tarp 15-os šiame greičio ruože greičiausių sportininkų.

„Pirmoji dalis Peru buvo labai greita, techniška, kalnų masyve, siaurais keliais. Antrojoje dalyje, Bolivijoje, buvo daug tiesiųjų ir labai daug purvo“, – apibendrino komandos pilotas, pripažinęs, kad šįkart ekipažas dirbo pavyzdingai.

Neblogai šį purviną ir ne vieno lenktynininko pelke pavadintą greičio ruožą atlaikė ir B.Vanago automobilis, nors sportininkas pripažino, kad pasigedo maždaug penktadalio galios.

Surasti, kur ši dingo, bus mechanikų užduotis, mat po 6-ojo greičio ruožo visų lenktynininkų laukia laisva diena. Per šią mechanikai nuodugniai pasirūpins automobiliais ir paruoš juos maratonui – dienoms, kai sportinininkai ir mechanikai nakvos atskiruose bivakuose, tad visus gedimus pilotams ir šturmanams teks tvarkyti drauge.

Motociklininkams – trumpesnis ruožas

Motociklininkams šeštasis ralio greičio ruožas buvo sutrumpintas, tad iki finišo greičiausi jų sugebėjo nuvažiuoti per porą valandų.

Kol kas greičiausiai atkarpą įveikė prancūzas Antoine'as Meo, važiuojantis su KTM. Jam pavyko visą atstumą nuvažiuoti per 1 val. 54 min. 10 sek.

Antroje vietoje, atsilikęs vos 30 sekundžių, australas Toby'is Price'as, taip vat vairuojantis KTM motociklą. Trečias – Kevinas Benavidesas iš Argentinos, vairuojantis „Honda“ motociklą. Šis nuo lyderio taip pat atsiliko 30 sek.

Balys Bardauskas finišavo 103 vietoje, o nuo klasės lyderio prancūzo A.Meo atsiliko 1 val. 23 min. 24 sek.

Dakaras 2018: 6-ojo greičio ruožo lyderiai
Vieta Vardas, pavardė Šalis Markė Laikas
1 Antoine Meo Prancūzija KTM 1 val. 54 min. 10 sek.
2 Toby Price Australija KTM +00 val. 00 min. 30 sek.
3 Kevin Benavides Argentina Honda +00 val. 00 min. 30 sek.
104 Balys Bardauskas Lietuva KTM +01 val. 23 min. 24 sek.

Pergalinga diena „Peugeot“

„Peugeot“ komanda demonstruoja, kad puikiai moka važiuoti tiek smėliu, tiek žvyru. Šeštosios dienos greičio ruožą pirmasis įveikė ispanas Carlosas Sainzas. Jam visam greičio ruožui įveikti prireikė 2 val. 53 min. 30 sek.Pergalinga diena „Peugeot“

Antroje vietoje liko jo komandos bičiulis Stephane'as Peterhanselis. Nuo kolegos jis atsiliko 4 min. 6 sek.

Trečioje vietoje – „Toyota“ žvaigždė Nasseras Al-Attiyahas. Jis nuo „Peugeot“ greičiausiojo atsilieka 5 min. 5 sek.

Dakaras 2018: 6-ojo greičio ruožo lyderiai (automobiliai)
Vieta Vardas, pavardė Šalis Markė Laikas
1 Carlos Sainz Ispanija Peugeot 2 val. 53 min. 30 sek.
2 Stephane Peterhansel Prancūzija Peugeot +00 val. 04 min. 06 sek.
3 Nasser Al-Attiyah Kataras Toyota +00 val. 05 min. 05 sek.

Kitos kategorijos

Keturračių įskaitoje etapą laimėjo Jeremiasas Gonzalezas Ferioli. „Yamaha“ techniką vairavęs argentinietis trasą įveikė per 2 val. 29 min. 6 sek. Nuo jo mažiau nei dviem minutėmis atsiliko lyderio tautietis Pablo Copetti. Trečias šiandien – Nelsonas Augusto Sanabria Galeano.

Dakaras 2018: 6-ojo greičio ruožo lyderiai (keturračiai)
Vieta Vardas, pavardė Šalis Markė Laikas
1 Jeremias Gonzalez Ferioli Argentina Yamaha 2 val. 29 min. 06 sek.
2 Pablo Copetti Argentina Yamaha +00 val. 01 min. 50 sek.
3 Nelson Augusto Sanabria Galeano Paragvajus Yamaha +00 val. 02 min. 18 sek.

Motobagių kategorijoje greičiausiai šeštą etapą įveikė Patrice`as Garrouste iš Prancūzijos. Jis dviem su puse minutės buvo greitesnis už brazilą Reinaldo Varela ir pusvalandžiu atsilikusį bei trečią laiką parodžiusį Juan Carlos Uribe Ramosą.

Dakaras 2018: 6-ojo greičio ruožo lyderiai (motobagiai)
Vieta Vardas, pavardė Šalis Markė Laikas
1 Patrice Garrouste Prancūzija Polaris 3 val. 44 min. 18 sek.
2 Reinaldo Varela Brazilija Can-Am +00 val. 02 min. 29 sek.
3 Juan Carlos Uribe Ramos Peru Can-Am +00 val. 31 min. 28 sek.

Sunkvežimių įskaitoje etapą laimėjo agrentinietis Federico Villagra su „Iveco“. Trimis minutėmis jam nusileido čekas Martin Kolomy, vairuojantis „Tatra“. Už pastarąjį vos 12 sekundžių lėtesnis buvo ir trečią laiką užfiksavo Nyderlandų atstovas Ton Van Genugtenas.

Dakaras 2018: 6-ojo greičio ruožo lyderiai (sunkvežimiai)
Vieta Vardas, pavardė Šalis Markė Laikas
1 Federico Villagra Argentina Iveco 3 val. 22 min. 23 sek.
2 Martin Kolomy Čekija Tatra +00 val. 02 min. 46 sek.
3 Ton Van Genugten Olandija Iveco +00 val. 02 min. 58 sek.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Netikėtai didelis gyventojų susidomėjimas naujomis, efektyviomis šildymo priemonėmis ir dotacijomis
Reklama
85 proc. gėdijasi nešioti klausos aparatus: sprendimai, kaip įveikti šią stigmą
Reklama
Trys „Spiečiai“ – trys regioninių verslų sėkmės istorijos: verslo plėtrą paskatino bendradarbystės centro programos
Reklama
Beveik trečdalis kauniečių planuoja įsigyti būstą: kas svarbiausia renkantis namus?