Daugiau nei dešimtmetį patirties važinėjant keturračiu sukaupęs L.Kancius dalyvauti ralio reido varžybose pradėjo vos prieš porą metų, kai atsirado Lietuvos Baja čempionatas „Perimetras“. Tuomet išdrįsęs garsiai išsakyti savo svajonę dalyvauti Dakare Laisvydas nei pats netikėjo, kad ši gali taip greitai išsipildyti. Praėjus keturioms Dakaro dienoms ir svajonei pagaliau virtus realybe, jaudulį keičia kitos emocijos, kuriomis sportininkas nuoširdžiai dalinasi kiekvieną dieną.
Pirmasis pasiekęs finišą
Nors oficialiai Dakaro ralis prasidėjo sekmadienį, pirmuosius sportinius kilometrus sportininkai važiavo varžybų išvakarėse – šeštadienį vyko prologas, kuriame sprendėsi dalyvių startinės pozicijos. Pirmieji į trasą išvažiavo keturratininkai ir atvirkštinė starto tvarka lėmė, kad Lietuvos atstovas startavo antras. Per 11 kilometrų trukusį prologą Dakaro ralio naujokas L.Kancius aplenkė prieš jį startavusią Suany Martinez iš Bolivijos ir tapo pirmuoju sportininku, kirtusiu simbolinį prologo finišą 2021 metų Dakaro ralyje.
Čia Lietuvis nebuvo nepastebėtas ir jį pasitiko ne tik žurnalistai iš Lietuvos, bet ir oficiali Dakaro organizatorių media komanda, į kurios klausimus lietuvis atsakinėjo, neslėpdamas džiaugsmo: „Vau! Tai pirmasis mano Dakaras! Aš labai laimingas, ačiū!“
Finiše „iGo2Dakar“ nariams Laisvydas džiaugėsi Dakaro raliui skirtu keturračiu. Tiesa, nors Dakaro atstumais skaičiuojant 11 kilometrų yra labai trumpas greičio ruožas, jame Laisvydui netrūko ir iššūkių. Keturratininkas atvirai pasakojo, kad navigacija kėlė sunkumų, ieškant teisingo maršruto painių keliukų voratinkliuose, o jaučiamas stresas situaciją tik apsunkino.
„Bijau, kad būsiu padaręs vieną klaidą. Neramu, kad prašokau vieną tašką. Teko apsisukinėti, prakirtau ratą, bet, kaip bebūtų, nuostabu – galima važiuoti“, – optimizmo L.Kancius nestokojo net po smulkių nesklandumų.
Stabilus sportinis tempas
Sekmadienį, prasidėjus pirmajai Dakaro ralio dienai, L.Kancius sugebėjo išlaikyti puikų sportinį tempą ir, anot jo, pirmus du šimtus kilometrų pravažiavo idealiai, bet antroje greičio ruožo dalyje sutrukdė navigacinė klaida. Todėl teko sugaišti pusvalandį trasoje. Sportininko teigimu, paskui šią klaidą padarė ir daugiau sportininkų. Paklaidžioti teko visiems drauge.
Antrosios dienos rezultatai rodė, kad Dakaro naujokas greitai mokosi, nes startavęs iš dvyliktos pozicijos visą greičio ruožą niekam neužleido dešimtos vietos rezultatų lentelėje, taip už savęs palikęs ne vieną sportininką, turintį gerokai daugiau patirties Dakare. Po pirmųjų didelių kopų L.Kancius pasakojo, kad iš nuostabos stojo širdis ir trūko oro – sportininko emocijos puikiai įprasmino posakį, kad vyrai neužauga, tik jų žaislai ir smėlio dėžė tampa didesni.
Trečias etapas klaipėdiečiui buvo tikras iššūkis, mat keturratis patyrė techninių gedimų, sudegė duslintuvas ir pradėjo kaisti variklis, o sudėtingos sąlygos išvargino ir patį sportininką, bet optimizmo šis neprarado, kaip neprarado ir užimamos dešimtos pozicijos keturračių įskaitoje. Trečiadienį, ketvirtą Dakaro dieną, visi sportininkai turėjo įveikti didžiausią atstumą – daugiau nei 800 kilometrų. Kaip organizatoriai ir žadėjo, šios dienos greičio ruožas nebuvo sudėtingas, bet, anot L.Kanciaus, labiausiai išvargino beveik 500 kilometrų pravažiavimo prieš ir po greičio ruožo, o pasiekus startą rankos jau buvo pavargusios.
Po keturių dienų L.Kancius užima 11 poziciją keturračių įskaitoje. Prieš akis dar aštuonios dienos, per kurias sportininkams teks įveikti beveik 5000 kilometrų, iš kurių 3293 sudarys greičio ruožai. Šeštadienį Dakaro dalyvių laukia poilsio diena.