Vilniaus oro uoste komanda juokėsi, kad pirmieji išskrenda, mat nori Naujuosius metus atšvęsti dukart – vieną kartą ore, kol skris, antrąjį – jau Limoje, kur, tikino S.Jurgelėnas, petardos šaudys iki ryto. Ekipažas švęsiantiems Lietuvoje palinkėjo tą daryti pirmiausia saugiai.
Į išvykimo salę pirmasis iš dviejų atkeliavo V.Žala. Jis čia laukusius komandos narius apdalijo marškinėliais, taip pat kiekvienam įdavė po megztą šuniuką, skirtą bagažui pažymėti. Galiausiai kiekvienas į rankas gavo po dar šiltą porą kibinų.
„Bus Naujųjų metų vakarienė“ – pusiau juokais, pusiau rimtai patikino V.Žala ir pabrėžė, kad kibinai ne šiaip pirktiniai, o naminiai. S.Jurgelėnas pastebėjo, kad jeigu tik kada tektų skristi su Vaidotu, joks skrydis be kibinų neapsieitų.
Iš Lietuvos komanda skrenda į Madridą, ten laukia poros valandų pertrauka. Tuomet iš Madrido per maždaug 12 valandų „Agrorodeo“ komanda pasieks Limą, kur, nusileidusi vakarop, galės atšvęsti su vietos gyventojais Naujuosius metus antrą kartą.
Trečias kartas nesumeluos
Vaidotas Žala drauge su šturmanu Sauliumi Jurgelėnu ateinančiais metais viliasi fortūnos šypsnio. Pastaruosius dvejus metus „Agrorodeo“ komanda Dakaro ralyje startuodavo, tačiau finišo taip ir nepasiekdavo. Visgi trečias kartas turėtų būti sėkmingesnis, bent jau taip kalba žinovai.
Mat 2018-ųjų Dakaro ralyje lietuviai startuoja su „Toyota Hilux Overdrive“ modeliu, kuris, kaip po pirmųjų bandymų pripažino V.Žala, yra tikras žvėris.
Automobilis, kurį komanda įsigijo iš Belgijos lenktynininko, jau įveikęs tris Dakaro ralius, taip pat – „Šilko kelio“ ralį. Lietuvoje modelis buvo patikrintas, perrinktas, reikiami agregatai, tokie, pavyzdžiui, kaip variklis, pakeisti naujais.
Pirmoji į Pietų Ameriką išvykusi Dakaro ralio komanda iš Lietuvos pajudėjo Naujųjų Metų išvakarėse, tad skrydžio metu kitą žemyną lietuviai pasieks toje pasaulio pusėje laikrodžiams dar neišmušus vidurnakčio. Naujuosius, 2018-uosius metus jie pasitikti turėtų Limoje, kaip pasakojama, ant kalvos, stebėdami vandenyną ir jo fone kylančius fejerverkus.
Idėja virto realybe
#iGo2Dakar ekipažą sudaro komunikacijos specialistas Mindaugas Plukys ir fotografas Andrius Laucius. Pastarasis – vienintelis ekipažo narys, kartą jau buvęs Dakaro ralyje.
Judviejų sumanyta idėja – nusiplukdyti į Pietų Ameriką „Nissan Navara“ pikapą bei iš ten visai Lietuvai pasakoti Dakaro istorijas – skamba lyg įdomus nuotykis, visgi, neslepia vyrai, iššūkių buvo ne vienas. Teko specialiai žurnalistiniams iššūkiams pritaikyti automobilį, sustiprinti šio važiuoklę, kad atlaikytų smėlynus, susimokėti po ne vieną tūkstantį eurų už akreditacijas bei įvairius leidimus ir t.t.
„Su Dakaro raliu susijusi biurokratija nėra iš paprastųjų. Reikėjo ne tik pildyti akreditacijos prašymus, įvairias formas dėl automobilio gabenimo, bet ir atlikti daugybę formalumų Le Havre – Prancūzijos uostamiestyje, iš kurio visų Dakaro dalyvių technika su keltu iškeliavo į Peru“, – pasakojo M.Plukys.
40-asis Dakaro ralis trijose Pietų Amerikos valstybėse vyks 2018-ųjų sausio 6-20 dienomis, o raudonasis lietuvių „Nissan Navara“ keliaus kartu su visais dalyviais: kiekvieną rytą palydės juos į startą ir bandys pasitikti bent vienoje tos dienos greičio ruožo vietoje. Pagal galimybes – ir finiše.
Iš Lietuvos – keturios komandos
Ateinančių metų Dakaro ralyje – keturios Lietuvos komandos. Be V.Žalos ir S.Jurgelėno į Pietų Ameriką išskrenda Antano Juknevičiaus ir Dariaus Vaičiulio „Craft Bearings“ komanda, taip pat – Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio „General Financing team Pitlane“ ekipažas ir motociklininkas Balys Bardauskas.
Lapkričio viduryje ralio organizatoriai išdalino visiems dalyviams startinius numerius. A.Juknevičius gavo 321, B.Vanagas gavo 323, o V.Žala – 349 numerį. Motociklininkas B.Bardauskas – 98.
Palyginimui lyderių numeriai: 300 numeriu startuos Stephane'as Peterhanselis, 301 – Nasseras Al Attiyah, 302 – Nani Roma, 303 – Carlosas Sainzas, 304 – Ginielis De Villiersas.
Tiesa, sportininkai tikino, kad startiniam numeriui didelės reikšmės neteikia. V.Žala akcentavo, kad numerio reikšmė simbolinė, mat jau pirmąją ralio dieną veiksmas vyks kopose, kur vietos užteks visiems. B.Vanagas patikslino, kad pozicija svarbi tik pirmąją dieną, mat jau antrąją ir visas kitas ralio dienas starto tvarka numatoma pagal ankstesnės dienos rezultatus.