Saudo Arabijoje Dakaras startuos prologu ir podiumu sausio 2 dieną, tačiau gruodžio 31-oji sportininkams ne mažiau svarbi – jie pagaliau turi progą vėl atsisėsti prie vairo ir prasilėkti. Bandomoji trasa, kaip iš Saudo Arabijos pasakoja 15min Gazo redaktorius Žilvinas Pekarskas, tai truputis smėlio, yra akmenų. Yra keletas smagių, nors ir nedidelių tramplinų, kuriuos bent jau Benediktas Vanagas ir Edvinas Juškauskas įveikė atsargiai.
Britai apsivertė
„Tikrų kopų, kurių taip nori keturratininkas ir Dakaro naujokas Laisvydas Kancius, čia nėra. Yra išlindusių akmenų, staigių posūkių. Viename iš šių, kadangi ten toks smėlio kalnelis, apvirto motobagis, pažymėtas 426-uoju numeriu. Jie virto ties pirmu posūkiu, šalia kurio – kupranugarių ir ožiukų aptvaras“, – pasakojo Ž.Pekarskas.
Lietuviai padėjo keturratį atvesti. Nesėkmė bandomajame ruože ištiko SSV motobagių klasėje važiuojančius britus Grahamą Knightą ir Davidą Watsoną. Jiems nieko nenutiko, sėkmingai nuvažiavo toliau.
Pernai bandomojo važiavimo metu komandai iš Čekijos baigėsi kur kas blogiau – jie apvirto ir susižeidė, tad dalyvauti Dakare nebegalėjo.
Sportininkai iš Lietuvos bandomąją trasą mėgina visą dieną – pirmieji buvo Benediktas Vanagas su Filipe Palmeiro, Edvinas Juškauskas su Aisvydu Paliukėnu ir Gintas Petrus su naujuoju šturmanu Jose Marquesu. Į trasą pajudėjo ir Vaidotas Žala su Paulo Fiuza.
Testais džiaugiasi
B.Vanagas tikina, kad bent jau prologui jis ir komanda yra pasiruošę. „Inbank Toyota Gazoo Racing Baltic“ testavosi mūsų techniką. Kitaip tariant, mes darėmės testus Lietuvoje, paskui buvo apie poros mėnesių tarpas ir dabar mes išbandėme, susikalibravome kompiuterius kartu su „Toyota Gazoo Racing“ inžinieriais. Manau, pasidarėme tikrai tokio nemažai darbo, kurį turėjome pasidaryti prieš lenktynes“, – kalbėjo lietuvių lenktynininkas.
E.Juškauskas po važiavimo sakė, kad trasa neilga, bet techniška: „Tai ką – Saudo Arabija, pirmieji kilometrai, testai. Truputį smėlio, truputį žvyro, akmenų, viskas puikiai.“
Jam antrino ir A.Paliukėnas: „Iš tikrųjų gerai, kad gavome pravažiuoti testus, turėjome šiek tiek laiko jiems. Po beveik metų su Edvinu kartu smėlynuose, su kelio knyga, manau, tų testų tikrai reikėjo. Viskas gerai gavosi.“
G.Petrus po pirmojo važiavimo sakė, kad bagis važiuoja tiesiog puikiai, jam pritarė ir Jose, keldamas aukštyn nykštį.
Buvo pasiilgęs vairuoti
V.Žala su P.Fiuza į testą pajudėjo su tikra kelio knyga, taip norėdami išbandyti ir automobilį, ir savo gebėjimą susikalbėti važiuojant.
Vaidotas neslepia – vėl vairuoti „Mažylį“ yra tikras malonumas. Po važiavimo jis teigė, kad trasa intensyvi, kadangi jau ir provėžų atsirado, aštrių nelygumų, tad, kaip sakė V.Žala, „pamėtė galą“.
„Pirmu rozu, kaip traukiau, tai jau atrodė, nespėju, kaip čia ką kur daryt. Bet paskui jau viskas gerai, susikalibravau. Bet labai labai smagu buvo, jau buvau pasiilgęs“, – po testo šypsojosi V.Žala.
Lenktynininkas sakė, kad su naujuoju šturmanu kol kas dar neturėjo realios progos pamėginti važiuoti kaip per varžybas, tačiau pirminiai jo įspūdžiai puikūs: „Baimės jausmo jis neturi, bent jau nerodo, tai važiuoju, kiek sau leidžiu. Iš pradžių buvo jau keletas tokių momentų, kur galvojau, ar jau išgirsiu ausinėse kažką, ar ne. Bet tyku ramu, tai ir važiuojam“, – tikino V.Žala.
Perprasti e.knygą nėra lengva
Tik išlipęs iš automobilio Darius Vaičiulis purtė dulkes iš plaukų ir tikino – tikrai vertėjo prasivažiuoti: „Ypač su nauja elektronine knyga, kol kas akys dar nežino, į kurią vietą žiūrėti. Priprasti labai reikia.“
Jam antrino ir Antanas Juknevičius: „Pažiūrėsim, kaip greitai jis išmoks, nes kol kas turim reikalų. Važiuojant kratosi žmogus, o kelio knyga nejuda, tai Darius turi kažkaip su ta kelio knyga susidraugauti, kai ji visiškai nejuda. Aš tai negalėčiau pats.“
Apie testinę trasą Antanas sakė, kad prasivažiavimui ji tiko, bet nėra įvairi – trumpoka, norėtųsi didesnės įvairovės.
O paklaustas apie 2021 metų svajones, Dakaro legenda neslėpė, kad jeigu viskas seksis, jis norėtų naujesnio automobilio.
Ž.Pekarskas pasakoja, kad sunkvežimiams trasa galbūt atrodo ir kiek per lengva – kamazai suka į šoną, ieškodami didesnių, sunkesnių kalnų, kad galėtų nusileisti statmenai.