„Ta mintis prasidėjo su avantiūra Abu Dabyje. Ji atėjo dėka šeimyninio palaikymo ir Sauliaus, kuris yra mūsų komandos motoras. Jis labiausiai prisidėjo prie to, kad žiemą keliausime į Pietų Ameriką. Džiaugiuosi, kad patekau į šią trijulę, kartu su vienu geriausiu Lietuvos šturmanų ir mechaniku (Dariumi Biesevičiumi). Tikiu, kad su jo palaikymu atsidursime Dakaro finiše“, – kalbėjo V.Žala, vos prieš savaitę nugalėjęs klasikinio ralio varžybose „Rally Classic“ ir tapęs Lietuvos ralio 2015-ųjų vicečempionu.
Jeigu ralyje stresas yra tada, kai automobilio galas vejasi priekį per šoną, tai čia stresas yra tada, kai automobilio galas vejasi priekį per viršų.
Jis teigė, kad bekelės lenktynėse važiavimas yra radikaliai skirtingas nuo klasikinio ralio varžybų. Sunkiausia jam buvo priprasti prie tikslios stenogramos nebuvimo – jeigu ralyje lenktynininkai pravažiuoja trasa ir tiksliai pasižymi kiekvieną jos nelygumą, tai bekelės maratonuose sportininkai važiuoja remdamiesi organizatorių parengta stenograma, kuri ne visuomet būna tiksli.
„Jeigu ralyje stresas yra tada, kai automobilio galas vejasi priekį per šoną, tai čia stresas yra tada, kai automobilio galas vejasi priekį per viršų“, – juokėsi lenktynininkas, rankomis rodydamas, kaip automobilis verčiasi.
Tikslas – prizinės vietos
Ekipažo šturmanas S.Jurgelėnas neslėpė, kad jie nesitiki kovoti dėl aukščiausių pozicijų Dakaro maratone: tam automobilis nėra skirtas. Tačiau jie gali kovoti keliose įskaitose, kuriose varžosi panašūs automobiliai.
„Taip, mes nesieksime varžytis su Antanu ar aplenkti Benedikto. Nesieksime aukštų vietų bendroje įskaitoje. Sieksime savo grupėje, T3, užimti prizinę vietą – čia varžysimės su „Polaris“ ir kitais dviviečiais bagiais“, – sakė ekipažo šturmanas S.Jurgelėnas.
Visi automobiliai, kuriuos aptarnavo Darius Biesevičius, pasiekė Dakaro finišą.
Jis pažymėjo, kad Dakare važiuos itin ekologiškais degalais – „Neste“ gaminamu NEXBTL antros kartos biodyzelinu, tad sieks prizinės vietos ir tarp ekologiškų automobilių.
„Visi automobiliai, kuriuos aptarnavo Darius, pasiekė Dakaro finišą – tai suteikia pasitikėjimo. Vaidą stebiu jau porą metų ir matau jo progresą. Iš visų vairuotojų, su kuriais esu važiavęs, su Vaidu jaučiuosi komfortiškiausiai. Galiu tvirtai sakyti, kad važiuoju su vienu greičiausių Lietuvos lenktynininku“, – džiaugėsi S.Jurgelėnas.
„Neste Lietuva“ mažmeninės prekybos vadovas Audrius Miežys pridūrė, kad Dakarui turėtų užtekti 3 tūkst. litrų degalų – būtent tiek jų iškeliaus kartu su lietuviais į Dakarą.
Ekipažo šturmanas prognozavo, kad kitų metų Dakare bus kaip niekad aukšta konkurencija. Jeigu ankstesniais metais pačių greičiausių automobilių būdavo apie 20, tai šiį kartą jų bus apie 40. Jis spėjo, kad norint pasiekti užsibrėžtus tikslus, patekti į „Top 3“ dvejose kategorijose, reikėtų papulti tarp keturiasdešimties greičiausių bendroje įskaitoje.
Unikalus automobilis
„SEAT Leon Dakar“ yra nuo A iki Z sukonstruotas vieno žinomiausių Lietuvos mechanikų – D.Biesevičiaus ir jo komandos, – rankomis. Modelis buvo kurtas maždaug metus, o praėjusią vasarą išbandytas bekelės varžybose Lietuvoje, Lenkijoje ir Italijoje. Iš viso juo įveikta 3 800 km sportiniu režimu ir 4 200 km – „gatvės“ režimu.
Į „SEAT Leon“ automobilį čia panašūs tik žibintai, priekinis stiklas ir variklis – 1,9 l darbinio tūrio dyzelinė jėgainė, išvystanti 210 AG ir 405 Nm. Tai nėra skaičiai, kuriais lietuviai galėtų didžiuotis prieš kitus Dakaro dalyvius, tačiau dėl mažos visureigio masės (1675 kg) „SEAT Leon Dakar“ yra itin manevringas ir turi pranašumą kopose bei kitose lenktynių dalyse, nereikalaujančiose didelio greičio.
Pavyzdžiui, Benedikto Vanago „Toyota Hilux“ išvysto 390 AG, bet ir sveria daugiau nei 1 900 kg. Benzinu varomo „Hilux“ degalų bakas didesnis bene dvigubai – 500 prieš 275 litrus, atitinkamai padidėja ir jais pripildyto automobilio svoris. 100 km lenktynių režimu SEAT vidutiniškai suvartoja 40 litrų dyzelino.
Automobilio stabdžių diskų skersmuo – 328 mm, o padangos – 235/85R16. Unikalaus kūrinio ilgis yra 4,2 m, plotis – 2 m, o aukštis – 1,8 m.