Vienas iš paaiškinimų, kad tai – atskiros privačios komandos, kurios nėra tiesiogiai finansuojamos valstybės. Todėl jos turi savo atskirus rinkodaros planus, atskirus rėmėjus.
15min žurnalistas turėjo progos stebėti iš arti, kaip vietas pirmajame Dakaro bivake, Las Palmas karinių oro pajėgų bazėje šalia Limos, renkasi Lietuvos komandos. Nors, tiesą sakant, tai dar nėra tikroji laikina Dakaro ralio stovykla. Teisingiau ją būtų įvardyti kaip „automobilių iškrovimo parkas“. Tiesa, ir parke dygo palapinės, kuriose gyveno dalis mechanikų. Tačiau dauguma buvo užsisakę viešbučius Limoje. Tačiau dėl patogumo vadinkime šią vietą daugeliui įprastu žodžiu – bivakas.
Pirmieji Limos bivaką sausio 2 d. pasiekė Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas su „Agrorodeo“ komanda. Vietą, kur statyti sunkvežimį „Scania“, nurodė organizatoriai – prie tvoros, pačioje pakilimo tako pabaigoje. Kitaip tariant, bivako gilumoje.
Netrukus lenktynių stovyklą pasiekė ir „General Financing team Pitlane“ technika su inžinieriumi Dariumi Biesevičiumi priešakyje. B.Vanagas tuo metu dar tik kėlė sparnus į Pietų Ameriką, o stovykla jau buvo įrengta – visai šalia įvažiavimo į bivaką. Iš esmės, galima džiaugtis, kad įvažiavęs pirmiau pamatai plevėsuojančią vėliavą su Vyčiu nei lenktynių lyderių reklamas – „Peugeot“ įsikūrė gerokai mažiau matomoje vietoje. Juos galima suprasti – ir taip ramybės nėra, nes susidomėjimas ir intriga didžiulė. Ore plazda klausimas, ar iš Dakaro besitraukianti „Peugeot“ komanda sugebės ir vėl tapti nugalėtoja?
Beje, kad būtų aiškiau: organizatoriai griežtai vietas paskiria tik didžiosioms gamyklinėms komandoms, atsižvelgdami į jų poreikius. Vėliau išskirsto mažesnius žaidėjus. Štai tokiu būdu Antano Juknevičiaus „Craft Bearings“ atsidūrė pačiame bivako centre – šalia savo bičiulių „South Racing“ komandos.
Atsivežė šoninės, lašinių ir lietuviškų svogūnų.
Vėliausiai į bivaką atvažiavo Balys Bardauskas ir prisijungė prie tarptautinės motociklininkų komandos, kurios palapinę puošia „Nomads“ pavadinimas. Balys ne kartą minėjo atvykęs kaupti patirties, kad kitąmet galėtų į Dakarą atvežti nacionalinę komandą iš trijų motociklininkų.
O kol kas Balys sakė esantis pasirengęs tautiškam vakarėliui – atsivežė šoninės, lašinių ir lietuviškų svogūnų. Tad bandys pasimėgauti šiomis gėrybėmis su tautiečiais laisvą Dakaro dieną – sausio 12-ąją La Pase, Bolivijoje, 3625 m aukštyje.
Dar viena įdomi detalė. Dakaras nėra pats svarbiausias metų įvykis Limoje. Sausio 20 d. čia lankysis popiežius Pranciškus. Šventasis tėvas kilęs iš Argentinos, tad jo populiarumas čia gal net didesnis nei Stephane'o Peterhanselio, vadinamo misteriu Dakaru.
Tad visai šalia Dakaro bivako, tiesiog pakilimo tako kaimynystėje, montuojama didžiulė scena svarbiausioms šių metų mišioms Peru. Štai kaip ji atrodo.
Daugiau įspūdžių iš pirmųjų įkurtuvių Dakare – filmuotame pasakojime. Pakalbinome visus keturis dalyvius, Dakare atstovaujančius Lietuvai.