Dakaro „klasikai“ – apie grybus dykumoje ir strateginę klaidą

Antradienį Dakaro maratono etapą sėkmingai įveikė „Dakar Classic“ įskaitoje dalyvaujantis „Heston Airlines“ ekipažas. Valdas Valiukevičius ir Paulius Kavaliauskas džiaugėsi, kad jų automobilis po variklio remonto sėkmingai važiuoja. Tačiau sykiu atviravo, kad padarė strateginę klaidą pasirinkdami klasę.
Valdo Valiukevičiaus vairuojamas automobilis Dakare
Valdo Valiukevičiaus vairuojamas automobilis Dakare / Komandos nuotr.

„Dakar Classic“ grupės mašinos skirstomos į tris klases H1, H2 ir H3. Paskutinėje gali startuoti tik patys naujausi klasikiniai automobiliai.

1987 metais pagaminta lietuvių „Toyota BJ 71“ galėjo būti registruojama H1 arba H2 kategorijoje. Šių kategorijų greitis irgi skiriasi apie 10-15 procentų.

„Pasirinkome H1 klasę dėl to, jog pernai dauguma pirmojo dešimtuko lyderių važiavo šioje kategorijoje, – pasakoja Valdas Valiukevičius. – Jos dalyvių greitis truputį mažesnis, vadinasi, gali padaryti mažiau klaidų ir pataupyti automobilį. Tačiau, pasirodo, suklydome ir dėl to kentėsime visą maratoną.

Nes pirmiausiai startuoja H3, po to H2 ir tik po to H1 kategorijos dalyviai. Tad, pirmą dieną užėmę 27 vietą bendroje įskaitoje ir 10 H2 klasėje, būtume startavę 18 vietoje, nes H3 kategorijoje yra tik 8 dalyviai. O H2 kategorijoje lenktyniauja apie 60 mašinų. Tad mums teko startuoti apie 78 vietoje, po visų H2 ir H3 klasių.“

Ir taip bus, anot V.Valiukevičiaus, viso maratono metu. Po 70-ies mašinų trasa būna labai sugadinta ir tenka kankinti automobilį giliose smėlio provėžose. Žinoma, tai atsiliepia ir rezultatui.

„Tačiau Dakaras yra Dakaras. Lengvų dienų čia nebūna. Tą jau esu patyręs ne vieną kartą. Kaip bebūtų, judėsime į priekį ir kovosime dėl paties geriausio rezultato. Man didelis malonumas vairuoti legendinį Lietuvos automobilį legendiniame maratone“, – kalbėjo V.Valiukevičius.

Antradienį ekipažas iš viso įveikė apie 600 km, iš kurių apie 200 km buvo specialieji ruožai.

„Danga buvo labai akmenuota, dėl to labai daug kolegų keitė savo ratus. Mes išsaugojome.

Greitis buvo labai didelis kaip istorinių automobilių, mes bandėme savo Baltojo pelikano maksimalų greitį ir su keturiais įjungtais varomaisiais ratais maksimalus greitis siekė ne daugiau kaip 120 km/val. Viską dariau, kad greičiau būtų, bet išėjo tik tiek“, – šypsodamasis pasakojo V.Valiukevičius.

Mašina, anot vairuotojo, važiavo gerai, tačiau sugedo generatorius, jį mechanikui Juozui Čibirui teks pakeisti.

„Padarėme klaidų. Čia ne Dzūkijos miškai ir grybai neauga, bet radome vieną kitą grybą“, – pokštavo jis.

Rezultatai kol kas nepaskelbti, tad nėra aišku, kurią vietą užima ekipažas po šio etapo.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Pasisemti ilgaamžiškumo – į SPA VILNIUS
Akiratyje – žiniasklaida: ką veiks žurnalistai, kai tekstus rašys „Chat GPT“?
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų