Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti
2016 01 12 /21:51

Dakaro kopos įklampino lietuvius: automobiliai gedo, bet finišas pasiektas

Devintas Dakaro etapas atnešė kelias naujienas. Bene didžiausia jų – smėlis, kurio jau spėjo pasiilgti šių lenktynių senbuviai. Greičio ruožas, kurio 90 proc. sudaro smėlio kopos, gerokai išmaišė lenktynininkų rikiuotę, o ir lietuviams kortas gerokai sumaišė.
Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis
Benediktas Vanagas ir Sebastianas Rozwadowskis

Geriausiai pirmoje kopų dalyje sekėsi Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio ekipažui. Jie, startavę iš 35-os pozicijos, jau po pirmojo kontrolės punkto pakilo iki 20-os vietos, tačiau įstrigo kopose ir trečią kontrolės punktą pasiekė 28-oje vietoje.

Kopose ekipažas užstrigo ne be priežasties – lūžo priekinis „Toyota Hilux“ pusašis. Lenktynininkai sugebėjo neutralizuoti gedimo pasekmes ir pajudėjo, tačiau prarastas laikas – daugiau nei 20 minučių.

Ekipažas iki finišo nusikapstė anksčiau nei kiti lietuviai ir užėmė 25-ą vietą.

Supratom, kad mes likome be stabdžių, be sankabos ir tik su 2, 3 ir 4 pavaromis

„Velniai griebtų, tokios mėsmalės senokai neturėjom. Prieš greičio ruožą priėmėm strategiją, kad dirbsim kaip chirurgai su skalpeliu, nedarysim nei vieno nereikalingo judesio, saugosime automobilį, bet, visgi, važiuosime greitai. 

Viskas vyko pagal planą, vėl pamatėme, kad kuo sudėtingesnės sąlygos, tuo mums yra geriau. Trasoje apsilenkėme labai daug varžovų. Ten, kur kiti stovėdavo, mes sugebėdavom važiuoti. Tas džiugina.

Tačiau greičio ruožo vidury išgirdau priekiniam kairiam rate garsą, supratau, kad lūžo pusašis. Stojom keisti. Nors sustojome iš karto, tik išgirdus, bet pusašis su savim pasiėmė ir stabdžių vamzdelį. Vadinasi likom be stabdžių.

Pusašį pasikeitėm, bevažiuojant toliau tokiom sudėtingom sąlygom ir su tiek dulkių, supratom, kad užkimšo sankabą ir mes likome be stabdžių, be sankabos ir tik su 2, 3 ir 4 pavaromis. 

Tai buvo karščiausia diena“, – po finišo emocijų neslėpė B.Vanagas, pridūręs, kad kai kur pavėsyje termometras rodydavo 40 laipsnių.

Gedmanto Kropio nuotr./Aštuntas Dakaro ralio etapas
Gedmanto Kropio nuotr./Aštuntas Dakaro ralio etapas

Sugedo ir A.Juknevičiaus automobilis

Antanas Juknevičius su Mindaugu Slapšiu kopose taip pat jautėsi gerai. Lenktynes pradėję iš 37-os vietos, jie po pirmo kontrolės punkto buvo 27-i, tačiau po antrojo sustojo.

„Įveikę 2-ą įskaitinį punktą turėjome sustoti. Iki ausų tepaluoti taisome vairo stiprintuvo pompos gedimą, nes be jo kopose važiuoti paprasčiausiai neįmanoma. Susitvarkysime ir lėksime toliau“, – pranešė A.Juknevičius.

Trečiame kontrolės punkte A.Juknevičiaus ir M.Slapšio ekipažas pasirodė 49-oje vietoje, o finišą pasiekė 43-ioje. Sugedęs vairo stiprintuvas ekipažui kainavo daugiau nei valandą laiko.

Kopose be stiprintuvo važiuoti paprasčiausiai neįmanoma, todėl neturėjome kitos išeities ir privalėjome pašalinti gedimą

Tai yra bene dažniausiai gendanti detalė ekipažo „Toyota Hilux“ automobilyje – jis atsisako veikti jau trečiame greičio ruože.

„Šios dienos etape trasa vėl dalinomės su sunkvežimiais, bet turėjome didesnį plotą lenkimo manevrams, todėl greičiau kilome pozicijomis. Deja, mūsų „Overdrive“ vėl parodė savo charakterį ir apie pusantros valandos praleidome taisydami vairo stiprintuvo pompą. Kopose be stiprintuvo važiuoti paprasčiausiai neįmanoma, todėl neturėjome kitos išeities ir privalėjome pašalinti gedimą.

Grįžę į lenktynes važiavome jau savo tempu, bet finišas buvo per arti grįžti į bent jau starto metu turėtas pozicijas. Prarasto laiko nesugrąžinsime, bet kautis dar tikrai galime. Dabar liko dar viena diena panašiomis sąlygomis, todėl jos metu stengsimės pagerinti savo vietą absoliučioje įskaitoje“, – lenktynių finiše praėjusią dieną komentavo A.Juknevičius.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas
Tomo Markelevičiaus nuotr./Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas

Sankabos problemos

Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu pirmadienį finišą pasiekė itin vėlai, tad antradienio greičio ruože startavo tik iš 78-os pozicijos. Netrukus po starto ir jų „SEAT Leon Dakar“ užklupo problemos. Komandos pranešime pernelyg nedetalizuojama, kokios.

„Teko sustoti dėl sankabos bėdų. Bet susitvarkėm, šokam į bitutę ir judam toliau“, – rašoma komandos pranešime. Po dviejų kontrolės punktų (iš keturių) V.Žala minimaliai pasistūmėjo į priekį – įpusėjus devintam etapui, jis užima 77-ą vietą, tačiau iki finišo sugebėjo pasistūmėti iki 59-os pozicijos.

„Į devintą etapą išvažiavome su geromis viltimis. Pradžia buvo puiki, smagiai skridom per smėlynus ir kopas! Keliolika automobilių, kurie reguliavosi slėgius ar šiaip buvo užklimpę, be vargo aplenkėme. Bet ėmė ir užkaito sankaba. Praradom dalį laiko, kol nuėmėm apsaugas ir ją praventiliavom. Toliau judėjome jau tausodami bitutę. Tačiau karšta buvo ne tik sankabai – užkaito variklis, kurio aušinimas taip pat mus sugaišino.

Vėliau įvažiavom į didelę didelę baisybę – smėlingą kanjoną. Būtų galima jį pavadinti automobilių kapinynu su daug mašinų ir sunkvežimių, iš kurių dalis jau šiandien, deja, nebevažiuos. Mums pasisekė labiau nei pastariesiems: suradome alternatyvų kelią, lengvai išropojom ir palikom gerą mašinų dvidešimtuką. Važiavom netausodami automobilio, bet štai ir vėl teko kartoti vėdinimo manevrą sankabai.

O ir mūsų alternatyvusis kelias nebuvo nuobodus. Važiavome slysdami šlaitu su puria fesh-fesho danga. Slydom slydom, kol atsirėmėm į medį. Nubraukėm veidrodėlį, kuris byloja, jog bitutės šonui reiks makiažo. Bet kosmetika juk ne taip svarbu. Svarbu, kad iš to siaubo filmo gana laimingai ir sparčiai išlindom. Keliasdešimt bekelės kilometrų buvo įveikti. Vėliau laukė lengvesnė trasos dalis su išdžiūvusių upių vagomis. Tačiau ir čia mus stabdė kaistantis variklis. 

Vienintelė padori vieta pasislėpti nuo saulės dykumoje – automobilio šešėlis

Tai štai tokia nelengva dienelė. Ir dar baisiai karšta! Vandens gėrėme litrais, bet vienu metu atrodė, kad gresia šilumos smūgis. Vienintelė padori vieta pasislėpti nuo saulės dykumoje – automobilio šešėlis. Nepaisant karščio ir anksčiau paminėtų problemėlių, trasa iš tiesų smagi ir būtume šauniai pralėkę.

Mūsų dar laukia 4 dienos, o trečiadienį – ypač sunki. Tikimės, kad vyrai paruoš automobilį ir galėsim vėl bandyti šturmuoti smėlius ir žymiai aukštesnes kopas. Nors turbina vis dar pastreikuoja... Bet jei trečiadienį pravažiuosim, drąsiai sakysim, kad finišas nebe už kalnų“, – rašė finišą pasiekęs S.Jurgelėnas.

Dakaro devinto etapo rezultatus galite pamatyti žemiau esančioje lentelėje.

Peržiūrėti turinį naujame langehttp://lt.dakar.rally-video.eu/times/embed?type=cars&tracking=333,366,390&top=10&stage=10

Jeigu Dakarą pirmąją savaitę siaubė liūtys ir dėl didelio vandens kiekio buvo trumpinami greičio ruožai, tai šią savaitę etapų kilometražas trumpinamas dėl kitos priežasties – karščio.

Organizatoriai pranešė, kad greičio ruožas sutrumpintas maždaug perpus, o to priežastis – didžiulis karštis dykumose. Pranešama, kad atvirose vietose karštis siekia 40 ir daugiau laipsnių Celsijaus. 

Automobiliai

Automobilių įskaitoje, prasidėjus smėlėtoms kopoms, baigėsi „Peugeot“ vienvaldystė. Vienintelis Carlosas Sainzas adekvačiai priešinasi keturiais ratais varomiems konkurentams. Tiesa, tas priešinimasis yra toks, kad ispano niekas nepaveja – devintame etape jis buvo greičiausias, trasą įveikęs per 2 val. 35 min. 31 sek.

Antras liko Erikas van Loonas iš Olandijos, trečias – Mikko Hirvonenas.

Bendroje įskaitoje lyderiu toliau išlieka C.Sainzas, o jam ant kulnų lipa devintame etape tik septintą vietą užėmęs Stephane'as Peterhanselis. Iki pirmadienio ryto lyderiu buvęs Sebastienas Loebas toliau klimpsta kopose ir finišavo 22-as.

Motociklai

Motociklų įskaitoje greičiausias buvo Toby Price'as, sutrumpintą greičio ruožo distanciją įveikęs per 2 val. 24 min. 19 sek. Puikiai kopose pasirodžiusiam australui net 7 minutes pralaimėjo Kevinas Benavidesas iš Argentinos. Trečias – Stefanas Svitko iš Slovakijos.

Bendroje motociklų įskaitoje lyderio poziciją dar labiau užtvirtino T.Price'as. Dabar jo persvara prieš antroje vietoje esantį S.Svitko – 25 minutės.

Keturračiai

Šioje įskaitoje visas prizines vietas nusinešė argentiniečiai, tik šįkart broliai Patronelli liko antroje ir trečioje vietose. Pirmas – Pablo Copetti, įveikęs trasą per 3 val. 38 min. 40 sek.

Bendroje keturračių įskaitoje lyderiai nesikeičia – čia užtikrintą persvarą turi broliai Patronelli, iš kurių pirmauja Marcas.

Sunkvežimiai​

Sunkvežimių įskaitoje pirmas – olandas Gerardas de Rooy'us, smėlyje neužklimpęs ir trasą įveikęs per 2 val. 41 min. 20 sek. Antras – Tonas van Gelugtenas, trečias – Andrejus Karginovas.

Bendroje sunkvežimių įskaitoje laimi G.de Rooy'us, sukaupęs solidžią 27 minučių persvarą prieš Eduardą Nikolaevą. Trečioje vietoje – Frederico Villagra, nuo ruso atsiliekantis 15 minučių.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais