Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dakaro lietuviai: „Laukia trys sunkios dienos“

Sekmadienis Dakare – ne tik laisva diena, bet ir savotiška pusiaukelė maratone. Lenktynininkai turėjo laiko apmąstyti strategiją likusiuose šešiuose varžybų etapuose, o mechanikai – sutvarkyti tas transporto priemonių vietas, kurioms laiko iki tol pritrūkdavo. Lietuviai papasakojo, ką nuveikė per dienas.
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas
Septintasis Dakaro greičio ruožas / Tomo Markelevičiaus nuotr.

„Pusė Dakaro praėjo gan lengvai – dėl to, kad gedo mūsų automobilis, šiek tiek apmaudu, bet ką darysi. Mechanikai savo namų darbus padarys ir tikiuosi, nebebus tų smulkių klaidų.

Antra Dakaro dalis bus dar sunkesnė, o mums tai yra paranku, nes prie sunkumų esame įpratę

Antra Dakaro dalis bus gal dar sunkesnė – organizatoriai taip žada. Mums tai yra paranku, nes prie sunkumų esame įpratę. Dabar mums viskas per lengva, tikiuosi, kad atsigriebsim antroje dalyje“, – sekmadienį kalbėjo Antanas Juknevičius. Jo ir Mindaugo Slapšio ekipažas Dakaro pusiaukelėje užima 40-ą vietą – lenktynininkai kelis kartus susidūrė su techninėmis problemomis, dėl kurių prarado kelias valandas laiko.

„Man, kaip šturmanui, pirmos septynios dienos nebuvo labai sunkios. Aš nustebęs, nes greičio ruožai buvo panašūs į klasikinio ralio, kurį aš žinau ir kuris man patinka. Bet pirmadienį prasidės atviros vietovės, važiuosime per kopas, upių vagomis, bekele. Reikės daug navigacijos, reikės važiuoti azimutu. Man tai bus nauja“, – kalbėjo Benedikto Vanago šturmanas Sebastianas Rozwadowski. Šis ekipažas žengia 27-oje vietoje.

Poilsio diena yra labai brangi diena komandai, bet ji privaloma, jeigu nori toliau konkurencingai kovoti

Jis teigė, kad pasiruošimas pirmadienio greičio ruožui nėra lengvas. Antroji pirmadienio dalis Dakare – atviros vietovės, kuriose reikia ypač tikslių navigavimo sugebėjimų. S.Rozwadowski teigė, kad nemažai jam padėjo jo tautietis iš Lenkijos Rafalas Sonikas – 2015-ųjų Dakaro keturračių įskaitos čempionas.

„Poilsio diena Dakare nėra poilsio diena technikams. Keičiame arba inspektuojame beveik viską: greičių dėžę, priekinį reduktorių, amortizatorius, stabdžius, starterį, generatorių, vairo kolonėlę, vairo stiprintuvą. Tai yra labai brangi diena komandai, bet ji privaloma, jeigu nori toliau konkurencingai kovoti. Panašu, kad antroji Dakaro dalis bus stipriai sudėtingesnė technikai, todėl norime būti gerai pasiruošę“, – sakė B.Vanagas.

„Kas yra aišku šitame regione, tai smėlis – organizatoriai jo paruošė trims dienoms. Bus ką veikti. Bus ir klampaus smėlio, ir navigacinių gudrybių. Įveikus šias tris dienas, po to bus greičio ruožai, kurie tarsi mums pritaikyti. Manau, likusias šešias dienas sėkmingai važiuosim ir dar parodysim, ką galim“, – vylėsi šturmanas Saulius Jurgelėnas, kurio ekipažas su Vaidotu Žala užima 79-ą vietą bendroje įskaitoje.

Vairuotojas V.Žala dar šeštadienį skundėsi dėl „išsekusių baterijų“, tad sekmadienio poilsis jam ypač pravertė. Kalbėdamas apie pirmą Dakaro dalį, jis pasakojo, kad čia labai pravertė įgūdžiai, turimi nuo lenktyniavimo klasikinio ralio varžybose.

„Pirmoje dalyje vairuoti reikėjo daug. Ta dalis buvo sukta, klasikinio ralio įgūdžių reikėjo ir jie pravertę. Nors mašinos motoras ir buksavo, tačiau pakaba sukonstruota puikiai. Aš maniau, kad man, kaip vairuotojui, darbo bus mažiau“, – kalbėjo V.Žala.

 

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
„ID Vilnius“ – Vilniaus miesto technologijų kompetencijų centro link
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais