Mindaugas Varža sako, kad Saudo Arabijoje buvo galima pajusti Dakaro dvasią, kadangi tiek dalyvių bivakas, tiek greičio ruožai buvo ten, kur ankstesniais metais ir vyko iš Pietų Amerikos persikėlęs ir sunkiausiu pasaulyje laikomas maratonas. Egidijaus Valeišos šturmano teigimu, tokia pažintis su Saudo Arabija leido dar daugiau suprasti apie tai, ko būtų galima tikėtis ateityje nusprendus žengti į Dakarą.
„Viskas, kas nebandyta yra įdomu. Aišku, mums šiais metais dar viskas nauja ir nebandyta. Gal tikėjomės truputį daugiau kopų, bet jų nebuvo daug. Vieną greičio ruožą važiavome praktiškai tomis pačiomis atkarpomis, kur vyko praėjusių metų Dakaras. Turbūt daugiau patiko negu nepatiko. Nebuvo labai sunku, tačiau pagrindiniu savo tikslu laikėme finišą. Iš karto apsisprendėme važiuoti šiek tiek saugesniu tempu ir nerizikuoti. Nes jau turime praktikos apie tai, kad galima važiuoti ir labai greitai, bet tuomet atsiranda daug rizikos ir taip pat jau reikia ir sėkmės.
Taigi, šįkart nusprendėme važiuoti šiek tiek konservatyviau ir neprisidaryti nuotykių. Jau iš patirties žinome, kad tokio formato varžybose neužtenka vieną greičio ruožą suvažiuoti greitai. Turi važiuoti ne tik greitai, bet ir stabiliai ir tik tuomet finiše turėsi rezultatą. Jau suvokiame, kad būtent to mums ir reikia mokytis. Mes juk dar jauni ir perspektyvūs“, – sakė Mindaugas Varža.
Mindaugas Varža sako, kad navigacine prasme šios varžybos Saudo Arabijoje buvo panašios į šiemet jau vykusį etapą Jordanijoje. Priešingai nei Europoje vykstančiuose etapuose, šiame regione varžybos pasižymi didesne dalimi važiavimo pagal laipsnius.
Pasaulio Baja taurės etapas Saudo Arabijoje tradiciškai prasidėjo prologu ir čia Egidijus Valeiša su Mindaugu Varža pademonstravo išties gerą tempą – absoliučioje įskaitoje jie finišavo šešti. Pagal šiuos rezultatus dalyviai rinkosi starto pozicijas kitai dienai.
Procedūra susiklostė taip, kad mūsų šalies atstovams teko ta pati šešta starto pozicija. Kaip sako Mindaugas Varža, tokia vieta juos tenkino, kadangi važiuodami jie jau matė kitų dalyvių paliktas vėžes. Pagal jas orientuotis buvo kur kas paprasčiau nei tiems, kurie važiuodami turėjo „atidarinėti“ trasą.
„Šešta starto pozicija buvo tikrai gera. Tie, kurie seka Dakarą, o seka jį daugiau nei pusė Lietuvos, puikiai žino, kaip niekas nenori važiuoti priekyje, kai nėra jokių vėžių. Net elitiniai pasaulio vairuotojai kartais specialiai sumažina tempą prieš finišą, kad tik kitą dieną nereikėtų startuoti pirmiems. Važiuojant priekyje tikrai lengviau padaryti navigacinę klaidą, reikia daugiau galvoti, atsiranda abejonių, ar tikrai važiuoji ten.
O mums važiuojant šeštoje starto pozicijoje jau turėjome orientyrus, ar tinkama kryptimi judame. Aišku, svarbiausia yra pasitikėti savo jėgomis, bet jei pakėlęs akis pamatai, kad tavo informacija ir esanti vėžė sutampa, gali būti šiek tiek ramesnis. Tai tarsi sufleris. Puikus pavyzdys šiame etape buvo arabas Yazeedas Al-Rajhi. Jis laimėjo prologą ir kitos dienos startui pasirinko dešimtą poziciją.
Aš per varžybas padariau tik vieną smulkią navigacinę klaidą, kur galėjome prarasti apie pusę minutės, bet iš esmės tai didelių keblumų šįkart pavyko išvengti. Žinoma, su kiekvienomis varžybomis įgauname ir vis daugiau patirties, turėjome ir įgūdžių tobulinimo stovyklą Maroke su patyrusiais, Dakare daug kartų lenktyniavusiais instruktoriais, tad su kiekvienu startu jaučiamės vis stipriau“, – sakė Mindaugas Varža.
Etapą Saudo Arabijoje sudarė beveik 800 kilometrų distancija, iš kurių daugiau kaip 400 km driekėsi greičio ruožais. Mindaugas Varža sakė, kad maršrutas, kaip ir buvo būdinga praėjusiems Dakarams, driekėsi ir itin akmenuotomis vietovėmis. Tačiau džiugina tai, kad pasirinktas saugus tempas leido ekipažui išvengti bet kokių incidentų – neteko nė karto lipti iš bagio ir keisti ratą.
„Šiemet tų akmenų irgi buvo, bet mes nusprendėme, kad tose pavojingose vietose važiuosime 10 procentų mažesniu tempu nei galėtume. Automatiškai iš tų dešimties procentų mažesnio tempo gaunasi 50 procentų didesnis saugumas. Būtent tokia taktika pasiteisino – nepramušėme nė vienos padangos ir galiausiai finišavome trečioje savo klasės vietoje. Rezultatas tikrai džiugina, bet dar labiau džiaugiamės, kad su kiekvienu etapu su Egidijumi jaučiamės vis labiau užtikrinti tuo, ką darome bagyje“, – įspūdžiais dalijosi Mindaugas Varža.
Varžybos Saudo Arabijoje buvo priešpaskutinis Pasaulio Baja taurės etapas. Už dviejų savaičių Egidijus Valeiša ir Mindaugas Varža keliaus į Jungtinius Arabų Emyratus, kur įvyks finalinės, visą sezoną vainikuosiančios varžybos. Organizatoriai žada, kad ten ekipažų jau lauks šimtas procentų kopų ir smėlynų.