Dakaro paslaptys: sudarydami maršrutą lenktynininkams, organizatoriai ralį įveikia triskart

Dakaro ralio dalyviai kiekvienais metais maratone turi įveikti apie 9-10 tūkstančių kilometrų Pietų Amerikos keliais ir bekele. Sportininkai nesinaudoja navigacija – kiekvienas kelio vingis, nukrypimas ir sankryža yra aprašyti popierinėje kelio knygoje, kurią sudarinėjantys žmonės pasiruošimą pradeda likus maždaug 9 mėnesiams iki artėjančio maratono.
Lietaus nusiaubtas 12-asis Dakaro greičio ruožas
Vienas iš 2018-ųjų Dakaro greičio ruožų / „Reuters“/„Scanpix“ nuotr.

Pasiruošimas – kovo mėnesį

Projekto #iGo2Dakar kolektyvas Dakaro ralyje surado žmones, atsakingus už kelio knygos sudarymą ir jos tikrinimą. Vieno ekipažų narys, pliktelėjęs pusamžis vyrukas, sutiko papasakoti apie pagrindinius principus rengiant ralio maršrutus.

Pirmą kartą Dakaro trasos vadovas Marcas Coma ir jį lydinti komanda Pietų Amerikoje apsilanko kovo-balandžio mėnesį. Tuomet preliminariai yra žinoma, kokiose valstybėse turėtų vykti maratonas, ir specialistai kelias savaites praleidžia dairydamiesi apylinkėse ir žymisi įdomius kelius bei galimas vietas bivuakams.

Andriaus Lauciaus / #iGo2Dakar nuotr./Dakaro ralio organizatorių automobilis po trasos patikros
Andriaus Lauciaus / #iGo2Dakar nuotr./Dakaro ralio organizatorių automobilis po trasos patikros

Kitos kelionės metu, kuri paprastai vyksta rudenį, yra rengiama kelio knyga. Didžioji dalis automobilių, motociklų ir sunkvežimių maršrutų sutampa, tačiau 1-2 tūkstančiai kilometrų būna skirtingi – organizatorių ekipažai turi pravažiuoti ir sužymėti juos visus. Galiausiai kelio knyga dar kartą yra tikrinama prieš kiekvienos dienos startą.

„Per visus metus mes Dakaro trasą pravažiuojame tris kartus, tai – labai daug kilometrų. Kai Dakaras prasideda, mes imame organizatorių automobilį ir testuojame trasas. Labai spausti negalime, nes turime daug atsakomybių – negalime padaryti klaidų, avarijų“, – pasakojo Dakaro trasos tikrintojas.

VIDEO: #iGo2Dakar išsiaiškino, kaip sudaroma Dakaro ralio kelio knyga

Papildomas tikrinimas – kiekvieną dieną

Kelio knyga yra tikrinama prieš kiekvieną etapą, likus iki jo kelioms dienoms. Daug Dakaro ralio maršruto vyksta bekelėje, kur sąlygos gali radikaliai pakisti per savaitę: vėjas gali pakeisti kopų pozicijas, kažkada buvusi nedidelė duobė gali tapti neįveikiamu krateriu, o lietus tiesiog užtvindyti kelią ir padaryti jį nepravažiuojamu.

Tokių atvejų buvo ir 2018-ųjų Dakare: devintas greičio ruožas buvo atšauktas visiems sportininkams, dar keli etapai buvo sutrumpinti arba atšaukti tik daliai jų – motociklininkams. Gamta Dakaro ralyje iškrečia siurprizų – 2017-aisiais pirmoji maratono dalis priminė ne dykumų, o lietaus lenktynes, buvo atšauktas ne vienas greičio ruožas. 2016-aisiais ir ankstesniais metais etapų korekcijų išvengti taip pat nepavykdavo.

​​​​​​​

„Mūsų darbas čia trunka 22 dienas – pradėjome gruodžio 30-ąją Limoje. Trys savaitės purve, smėlyje, miegas – palapinėse. Kartais viešbučiuose, bet retai. Tai sunkus darbas, nes kelio knyga, mano manymu, yra svarbesnė už satelitinę navigaciją. O jeigu padarai klaidą, lenktynininkams tai tampa didele problema – jie važiuoja neteisinga kryptimi ir paklysta“, – sako Dakaro ralio organizatorius.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis