Daugiau naujienų apie Dakarą rasite čia.
Pirmasis iš lietuvių ant podiumo pasirodė motociklininkas Arūnas Gelažninkas. Lietuvis pasakojo, jog viskas prasidėjo nuo minties, kad reikia pabandyti ir išmėginti savo jėgas. Tuomet, pasakojo A.Gelažninkas, reikėjo biudžeto, todėl reikėjo ir rėmėjų, tai padaryti buvo tikrai sunku, tačiau pavyko.
„Jau važiuojant į Dakarą nerimą kėlė ir tai, ar pavyks pasiekti finišą, juk visko nutinka, tačiau štai aš finiše, o rytoj važiuoju į namus. Labai faina“, – atsiėmęs medalį kalbėjo A.Gelažninkas.
Motociklininkas prisipažino, jog jau pasiilgo namų, šeimos ir draugų, todėl nekantrauja sugrįžti į Lietuvą.
Antrasis ant podiumo važiavo Benediktas Vanagas.
Pilotas džiaugėsi finišu ir kartu prisipažino, jog stovint vieno Dakaro finiše, pradeda imti nerimas, jog jau vėluoja į ateinantį Dakarą.
Ant podiumo pasirodė ir Vaidotas Žala su Sauliumi Jurgelėnu. Komandos navigatorius pasakojo, jog šių metų Dakaro medalio reikšmė kiek kita.
„Jei praeitais metais tikslas buvo finišas, tai šiais metais jau norėjosi kabintis į aukštesnes pozicijas“, – sakė S.Jurgelėnas.
Galiausiai ant finišo podiumo pasirodė ir įvairių incidentų bei įvykių kupiną Dakarą išgyvenęs „Craft Bearings“ duetas – Antanas Juknevičius su Dariumi Vaičiuliu.
Paskutinis greičio ruožas
Paskutinė ir pirma Dakaro dienos buvo gana panašios. Lenktynininkai įveikė, palyginti, neilgus greičio ruožus, tačiau ne visiems pavyko išvengti jų spąstų. Vienas tokių lenktynininkų buvo ir tarp lietuvių – likus kiek mažiau nei 100 km iki Dakaro finišo, motociklininkas Balys Bardauskas krito ir susilaužė abi rankas. Vis dėlto, nors ir užjausdami tautietį, lietuviai džiaugėsi – į Lietuvą parvežami du rekordai.
Dešimtojo greičio ruožo startas buvo kiek kitoks – iš kitos pusės. Pirmieji startavo tie, kuriems Dakare sekėsi prasčiau ir dėl to užėmė žemesnes pozicijas. Lyderiai startavo paskutiniai, tačiau netrukus pagal trasos įveikimo laikus vėl išsiveržė į priekį. Tad koks tas paskutinis 2019-ųjų Dakaro etapas?
Motociklų įskaitoje – lemtingi kilometrai ir pergalė
Nors ir trumpesnis, jis tikrai nebuvo lengvesnis, minkštos kopos klampino automobilius, ne vienam dalyviui teko pavargti jau iškart po starto, visgi lietuvių automobilių ekipažams ir motociklininkui Arūnui Gelažninkui to išvengti pavyko, tačiau į smėlio duobę įkritęs Balys Bardauskas buvo išgabentas į ligoninę – vyrui lūžo abi rankos.
Praėjus kelioms valandoms po įvykio B.Bardauskas socialinio tinklo paskyroje pasidalino vaizdo įrašu, kuriame motociklininkas papasakojo, jog jaučiasi gerai, tačiau dar laukia kelios procedūros ir kelionė į kitą ligoninę, mat dėl saugumo Limos ligoninės medikai nusprendė padaryti stuburo rentgenogramą ir įsitikinti, kad lietuvis nepatyrė jokių kitų sužalojimų. Kaip vėliau paaiškėjo, dėl rankos lūžio B.Bardauskas, kartu su kitais į Lietuvą grįžti negalės, mat gydytojai numatė rankos operaciją, nes lūžis, kur kas rimtesnis nei manyta pradžioje.
Arūnas Gelažninkas šiais metais buvo Dakaro debiutantas, tačiau įrodė, kad pasiekti gerų rezultatų gali ne tik Dakaro vilkai. Motociklininkas pasiekęs finišą atviravo, jog dar prieš Dakarą visiem sakė, kad finišuoti ir patekti į penkiasdešimtuką, jau būtų geras pasiekimas pirmam kartui, tačiau giliai širdyje savo vardą norėjo matyti ir tarp trisdešimties greičiausių motociklininkų Dakare. Rodosi, net ir slapčiausi troškimai iš tiesų pildosi ir A.Gelažninkas Dakarą baigė 23-oje pozicijoje. Tokios vietos Dakare, iki šiol, nebuvo pasiekęs nė vienas Lietuvos motociklininkas.
Atsigriebs kitais metais
Automobilių įskaitoje važiavę lietuviai be didesnių nesklandumų įveikė dešimtąjį greičio ruožą ir visi drauge džiaugėsi sėkmingai įveiktu Dakaro raliu. Žinoma, jis vieniems praėjo lengviau nei kitiems.
Antanas Juknevičius ir Darius Vaičiulis pirmoje Dakaro pusėje kovoję su techniniais gedimais aiškino, jog čia lietuviai parodė itin didelį užsispyrimą ir ryžtą, mat paprastai Dakaro ralio metu komandos variklio remonto darbų neatlieka, tačiau A.Juknevičiaus komanda, kartu su kitų komandų mechanikais įrodė – viskas įmanoma.
„Niekas Dakare variklio neperrinkinėja, tačiau mes tai padarėme ir pasiekėme finišą. Dešimtasis Dakaras įveiktas, o už visas nesėkmes atsigriebsime kitais metais“, – po finišo sakė A.Juknevičius.
Komanda bendroje šių metų Dakaro įskaitoje iškovojo 36-ąją vietą.
Saugiai ir stabiliai į finišą
Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas Dakarą įveikė gana tiksliai, nors koją vis pakišdavo prakiurusios padangos ar negailestingi akmenys – ant vieno jų komandos bolidas buvo pakibęs – bendroje įskaitoje nuotaikingieji V.Žala ir S.Jurgelėnas užėmė 12-ąją vietą. O pasiekę paskutinio etapo finišą pilotai negailėjo gerų žodžių nei dešimtajam greičio ruožui, nei šių metų Dakarui.
„Paskutinis etapas – trumpas, bet smagus. Kurį laiką važiavom paskui Ronaną Chabot – kai vejiesi, matai trajektorijas, dar spėji, bet jeigu reikėtų priekyje važiuoti, būtų sunku. Taip gerai ta nauja „Toyota“ važiuoja. Apskritai, visas Dakaras praėjo puikiai. Vieta esam patenkinti – visada yra kur pasitempti, tačiau ir mūsų automobilio riba artėja“, – pasakojo V.Žala.
Komandos navigatorius pastebėjo, jog diena nebuvo sunki, tačiau jau laukė lenktynių pabaigos. Visgi jai atėjus, anot S.Jurgelėno, atsirado ir šiokia tokia tuštuma.
„Dabar jau ramu, tačiau ateina kažkoks vakuumas – negi jau baigėsi? Prieš paskutinę dieną organizatoriai įspėjo, kad bus sunku – matyt tam, kad žmonės neatsipalaiduotų per daug. Apskritai ši diena nebuvo sunki, tačiau matėme ir užklimpusių, ir kitų reikalų prisidariusių ekipažų“, – kalbėjo S. Jurgelėnas.
Atveža naują rekordą
Šiame Dakare itin užtikrintai važiavo Benedikto Vanago ir Sebastiano Rozwadowskio ekipažas. Nors pilotai pasakojo, kad ne kartą važiuodami susidūrė su vienai ar kitais pavojais, o kartą bolidas „prigulė“ ant šono, pilotai po dešimtojo greičio ruožo finišo džiaugėsi rezultatu – 11-ta vieta. Tokios pozicijos lietuvių komandoms Dakare dar nėra pavykę užimti. Arčiausiai šio, buvo pernykštis A.Juknevičiaus rezultatas, 2018-aisiais pilotas finišavo 12-oje vietoje. Šiais metais ji V.Žalos kišenėje.
Tiesa, nemažai vilties buvo B.Vanago ir S.Rozwadowskio vardus pamatyti ir tarp dešimties greičiausių Dakaro pilotų, tačiau iki vienu laipteliu aukštesnio rezultato komandai pritrūko vos penkių sekundžių. Visgi po finišo B.Vanagas šypsojosi ir sakė, kad už tai atsigriebs kitais metais.
„Rezultatą visada lemia pasiruošimas. Aš žinojau, kad mes bandom tą rezultatą iš nieko pagaminti, bet kuriuo atveju pamatai padėti prieš daugybę laiko dabar davė rezultatą. Mes buvome susitarę, kad jeigu nematome, tai nelekiame. Dulkių tikrai netrūko, o mes jau ne kartą esam pasimokę, kad bandydami lėkti, liekame stovėti“, – sakė B.Vanagas.
Džiaugdamasis finišu pilotas nepamiršo ir tautiečio B.Bardausko bei išreiškė užuojautą.
„Labai gaila dėl Balio. Dar starte išgirdom kas nutiko, labai gaila, – pasakojo pilotas. – Toks yra tas Dakaras ir belieka palinkėti Baliui sveikatos ir laikyti, dabar jau matyt, gipsą.“
41-ojo Dakaro finišo nepasiekė 154 dalyviai
Dešimt dienų trukęs Dakaro ralis, nors ir buvo trumpiausias, pilotai patvirtino, jog tikrai nebuvo lengviausias. Krito ne tik naujokai, bet ir lyderiai – į čempiono vietą pretendavęs prancūzas Stephane Peterhanselis iš lenktynių pasitraukė iki finišo likus vos vienai dienai. Iš viso prie starto linijos stojo 137 motociklai, 100 automobilių, 26 keturračiai, 30 motobagių ir 41-as sunkvežimis, iš jų finišą pasiekė 75 motociklai, 56 automobiliai, 15 keturračių, 20 motobagių ir 14 sunkvežimių. Iš 334 dalyvių nugalėtojų podiumą pasiekė 180 lenktynininkų, kurie per visą Dakarą įveikė daugiau nei 5000 kilometrų, iš kurių 3000 km sudarė greičio ruožai. O šių metų Dakaro nugalėtoju tapo katarietis Nasseras Al-Attiyah.