Visos naujienos apie Dakarą – specialioje rubrikoje.
„Psichologinė įtampa. Visą laiką toks įsitempęs, – su sau būdinga plačia šypsena po finišo sakė Laisvydas. – Jaučiasi to nuovargėlio, to važiavimo tik apie 100 km, greičio ruožo dvidešimt keli kilometrai. Tai jaučiasi.“
Paklaustas, kaip jam pasirodė pirmasis greičio ruožas, L.Kancius sakė, kad tai buvo įdomus, geras greičio ruožas: „Beveik visas smėlis, su trumpomis atkarpėlėmis akmenų. Nemažos provėžos. Ir labai daug navigacijos. Tarp kalnų, uolų gal tiksliau, reikėjo ieškoti taškų, tai navigacijos tikrai daug.
Vienoje vietoje gal truputėlį paėmiau platesnį lanką, reikėjo gal nukristi. Bet nieko, klaidų nebuvo, niekur apsisukinėti nereikėjo.“
Po prologo iš esmės sau priekaištų Laisvydas neturėjo, nors pripažino galėjęs nuvažiuoti ir greičiau.
„Labai greitai pasivijau prieš mane startavusius kolegas, tai pirmą pusę teko dulkėse važiuoti. Po to tik pavyko apsilenkti, aplenkiau, berods, keturis iš viso. Tai paskutinė atkarpa buvo tikrai gera, geras laikas, pradžioje gal tik praradau truputį laiko“, – kalbėjo lenktynininkas.
Jis pasidžiaugė ir lietuviais sirgaliais, kurių Dakare Saudo Arabijoje yra išties daug. Jie sportininkus starte palydėjo palaikymo šūksniais ir dainuodami „Ant kalno mūrai“.
„Susikaupti gal šiek tiek ir trukdo, bet palaikymas yra gerai. Tikrai labai gerai“, – šypsojosi L.Kancius.
„Pametė“ du kelio taškus
Motociklininkas Modestas Siliūnas irgi įveikė prologą sėkmingai, o po finišo pripažino – ryte važiuoti buvo šalta.
„Šiandien pagaliau „nusiėmėme startą“. Vakar labai jaudinausi, kad nepamesčiau navigacijos, tai šiandien ją pamečiau – pamečiau du kelio taškus dvidešimtame kilometre. Tokia pasekmė, kad, galima sakyti, nukrypau nuo savo kelio.
Pavijau keturis kitus sportininkus ir kaip tik ten, kur buvo tiek kelio taškai. Pradėjau matyti, kad jie ten ieško ir aš pasidaviau į tą pusę. Reikėjo turbūt važiuoti savo keliu ir viską būčiau susirinkęs gerai“, – geros nuotaikos vis dėlto neprarasdamas po finišo bivake kalbėjo M.Siliūnas.
Jis juokėsi – ko bijojo, tą ir prisikarksėjo.
„Bet nieko, rytoj startuosim. Nežinau iš kokios pozicijos, nes nežinau, kada tas baudas suves. Bet jeigu ir iš galo, tai nėra blogai, nes man patinka, kad kaskart galima matyti ką nors ir lipti aukštyn.
Pamatysim. Šiaip nuotaikos geros“, – šypsojosi motociklininkas.
A.Kanopkinas: buvo, kaip tikėjausi
Sėkmingai pirmąją sportinę šio Dakaro ralio užduotį įveikęs „CFMOTO Thunder Racing Team“ komandos lenktynininkas, keturratininkas Antanas Kanopkinas pasakojo, kad viskas buvo taip, kaip ir tikėjosi: „Prologas įveiktas, trasa nebuvo labai paini. Klaidinti galėjo nebent vietinių žiūrovų pridarytos provėžos smėlyje, kurių buvo labai daug ir įvairiausiomis kryptimis, bet nuo kelio knygos nenukrypom.
Per tuos kilometrus dar kartą įsitikinau, kad kur greičio neturėjome – ten jo ir neatsirado. Smėlyje mums labai sudėtinga, o per akmenis reikės važiuoti labai atsargiai taupant padangas. Šis Dakaras skirtas ne rezultatui, o finišo pasiekimui, bet būtent to mes čia ir važiavome. Nuotaikos geros ir laukiame rytojaus.“
Sportininkas pasakojo, kad rytiniame važiavime link starto jau spėjo ir sušalti, o prieš išvažiuojant į prologą šildytis teko prie keturračio duslintuvo. Artėjančiomis dienomis ši situacija turėtų keistis, mat Dakaro karavanas suks į pietus, link legendomis apipinto Tuščiojo Ketvirčio dykumos.
Prologe A.Kanopkinas nuo lyderio, argentiniečio F.Moreno Floreso, atsiliko beveik aštuoniomis minutėmis ir užfiksavo devintąjį laiką.
Šeštadienį dalyvių laukia per 500 kilometrų, iš kurių net 414 sudarys greičio ruožas. Organizatoriai žada, kad tai bus vienas sudėtingiausių ruožų, atsijosiantis dalyvius pagal jų pasiruošimą šiam iššūkiui.