Dakaro prologas – trumpas, vos vienuolikos kilometrų greičio ruožas, kurį patys organizatoriai vadina penkiolikos minučių apšilimu. Toks trumpas greičio ruožas reikalingas tam, kad organizatoriai pagal dalyvių parodytus rezultatus galėtų sudėlioti kiek objektyvesnę starto tvarką.
Tai tik vienuolika kilometrų, bet jei padarysi klaidą, Dakaras gali čia baigtis. Šiandien reikia būti atsargiems, o tikrosios lenktynės prasidės rytoj
Per varžybų atidarymo pakylą pravažiavusiems dalyviams teks ne tik nuvykti bei įveikti pirmąjį greičio ruožą, bet ir pasiekti pirmąjį bivaką, kuris jų lauks Rosarijo mieste.
Kokią taktiką ir strategiją renkasi dalyviai prieš pirmąjį, simbolinį ir, galima sakyti, kvalifikacinį greičio ruožą? 15min nusprendė apie tai pasiteirauti Lietuvos komandų.
B.Vanago šturmanas Sebastianas Rozwadowskis tvirtina, kad pirmasis, vos vienuolikos kilometrų greičio ruožas lems nedaug, tačiau įtakos turės tolesniam važiavimui.
„Tai tik vienuolika kilometrų, bet jei padarysi klaidą, Dakaras gali čia baigtis. Šiandien reikia būti atsargiems, o tikrosios lenktynės prasidės rytoj. Žinoma, kuo geresnę poziciją turėsime šiandien, bus patogiau važiuoti kitą dieną, nes nereikės daryti daug lenkimų. Ši diena yra svarbi, bet svarbiausi dalykai prasidės vėliau“, - pasakojo B.Vanago šturmanas Sebastianas Rozwadovskis.
Antanas Juknevičius teigia, kad įžanginiame greičio ruože sieks išvengti nemalonumų ir didelių vilčių į šią dieną nededa.
„Geriausia pozicija prologe yra finišas. Turime sėkmingai jį pasiekti ir neprisidaryti nesąmonių. Prologas yra labai rizikingas. Kaip prieš akis laukia beveik dešimt tūkstančių kilometrų, tai čia tik lašas jūroje. Reikia jį tiesiog pravažiuoti ir tiek“, - sakė Antanas Juknevičius.
„Agrorodeo“ komandos šturmanas Saulius Jurgelėnas papasakojo, kas dalyvių laukia trumpiausiame Dakaro greičio ruože. Anot šturmano, šiame greičio ruože ekipažas rezultatų nesivaikys.
„Peržiūrėjus kelio knygą, galiu pasakyti, kad pirmuose prologo kilometruose dominuoja keliukai tarp medžių. Daug aklų posūkių. Vienas brastos kirtimas. Organizatoriai sakė, kad ji bus negili, maždaug 30 centimetrų gylio. Antroje dalyje bus daug 90 laipsnių posūkių ir tiesiųjų.
Pirmoji dalis mums dėkinga. Antroje dalyje pranašumą įgaus tie automobiliai, kurių akseleracija iki 100 km/val. Greičio yra geriausia. Čia negalime nieko nei išlošti, nei pralošti. Tai tik pradžia. Kitą dieną laukia 230 kilometrų greičio ruožas. Ten jau bus lenkimų. Dabar turime pravažiuoti maždaug savo tempu, kad būtų kuo mažiau lenkimų sekančią dieną.
Vakar „Twitter“ buvo nutekėjusi prologo greičio ruožo nuotrauka, bet vėliau ji buvo pašalinta. Tačiau turbūt kai kas jau spėjo pamatyti, kur drieksis greičio ruožas.
Mūsų grupėje T3 varžysis 15 ekipažų, o alternatyvios energijos taurėje turėtų būti 4, du gamykliniai „Toyota“ ir elektromobilis.“