2021 11 28 /14:18

Dakaro ralio organizatoriai pažėrė naujienų: ar dalyvių ašaros dėl akmenų pavirs kopų smėliu?

Jau tapo tradicija: Dakaro ralio dalyvių automobiliams pasiekus keltą Prancūzijoje ir pradėjus kelionę į Saudo Arabiją, Dakaro ralio organizatoriai A.S.O. (Amaury Sport Organisation) rengia paskutinį pristatymą. Po jo tapo aišku, kad nuo šiol Dakaro dalyviai turės labai pagalvoti, kokiais degalais (kokia energija) varomus automobilius turės rinktis, strateguodami savo dalyvavimą iki 2030 m., kai visi dalyviai privalės lenktyniauti itin mažų emisijų transporto priemonėmis.
David Castera
David Castera / iGo2Dakar ir Dakar.com nuotr.

Apie daugelį naujienų organizatoriai buvo užsiminę jau anksčiau, tad didelių netikėtumų šį kartą nebuvo. Nebent tai, kad trasa nekerta žadėtos kopų karalystės Empty Quarter.

44-ajame Dakaro ralyje startuos 1 065 dalyviai, kurie lenktyniaus 578 transporto priemonėmis (148 automobiliai iš jų – „Dakar Classic“ kategorijoje). Jiems reikės įveikti 8 375 km ilgio trasą (12 greičio ruožų sudarys 4300 km).

Jau trečią kartą Saudo Arabijoje rengiamas Dakaro ralis vyks sausio 1-14 d. Jame startuos rekordinis Lietuvos dalyvių skaičius – net 10. Plačiau apie juos skaitykite čia. Iki šiol komandų pristatymų nėra surengę ar oficialiai paskelbę apie dalyvavimą tik Benediktas Vanagas ir Gintas Petrus.

Pristatymo metu A.S.O. Lietuvos dalyviams dėmesio neskyrė – netgi Arūnas Gelažninkas, 2021 m. „Original by Motul“ klasės laimėtojas buvo parodytas tik epizodiškai.

Kalbėjo Dakaro žvaigždės

Sekmadienį surengtame nuotoliniame Dakaro ralio 2022 pristatyme kalbėjo Dakaro ralio direktorius Davidas Castera, Saudo Arabijos Sporto ministras ir Olimpinio komiteto prezidentas princas Abdulaziz Bin Turki Al Faisal, Saudo Arabijos Automobilių ir motociklų sporto federacijos vadovas princas Khalid Bin Sultan Al Abdullah Al Faisal, A.S.O. vadovas Yann Le Moënner. Kalba sukosi apie pakeistą, lyginant su ankstesniais metais, ralio trasą ir taisyklių naujoves.

Daugybė patyrusių Dakaro dalyvių vertino naują trasą ir Dakaro pokyčius. Tai – Laya Sanz, nuo motociklo persėdusi į automobilį MINI, misteris Dakaras Stéphane'as Peterhanselis (startuojantis „Audi“ komandoje), 2021 m. nugalėtojas motociklų kategorijoje Kevinas Benavidesas, KAMAZ lyderis Dmitrijus Sotnikovas ir kiti.

Hibridinė Dakaro revoliucija

Pavyzdžiui, žaidimo taisykles pakeitusią automobilių T1+ kategoriją ir pokyčius pradėjusią alternatyvia energija varomų automobilių klasę T1-E („Audi“ bagiai, kuriuose vidaus degimo variklis atlieka tik generatoriaus vaidmenį).

Pristatydami Dakaro ateities strategiją organizatoriai pranešė, kad FIA lygmeniu bus įsteigta T1-Ultimate kategorija, kurioje varžysis transporto priemonės, varomos alternatyvia energija. Jau šiame Dakare startuos demonstracinis sunkvežimis, varomas vandeniliu. O 2023 m. bus ir vandeniliniai sunkvežimiai startuos oficialiai.

Dakar.com nuotr./Dakaro ateities technologijos
Dakar.com nuotr./Dakaro ateities technologijos

Yann Le Moënner taip pat priminė, kad Dakaro ralis tapo FIA Pasaulio čempionato etapu – pirmuoju 2022 m. Taip pat ir FIM (motociklų) cross-country pasaulio čempionato etapu. Iš viso 2022 m. bus rengiami penki šio čempionato etapai: Abu Dabyje kovo mėn., Kazachstane balandį, Andalūzijoje birželį ir Maroke spalį.

O Davidas Castera, pristatydamas trasas, ir vėl žadėjo kad pernykštės dalyvių ašaros dėl aštrių akmenų pagaliau pavirs smėlio kopomis:

„Daugybė kopų ir jose matomų sunkvežimių pėdsakų susuks galvas ir sujautrins net ir labai patyrusių šturmanų skrandžius. Trasos drieksis nuo Raudonosios jūros iki sostinės Rijado ir per dykumų masyvą“, – sakė ralio vadovas.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Išmanesnis apšvietimas namuose su JUNG DALI-2
Reklama
„Assorti“ asortimento vadovė G.Azguridienė: ieškantiems, kuo nustebinti Kalėdoms, turime ir dovanų, ir idėjų
Reklama
Išskirtinės „Lidl“ ir „Maisto banko“ kalėdinės akcijos metu buvo paaukota produktų už daugiau nei 75 tūkst. eurų
Akiratyje – žiniasklaida: tradicinės žiniasklaidos ateitis