Naujausia informacija iš Saudo Arabijos – 15min GAZAS „Facebook“ paskyroje ir specialiame 15min Dakaro ralio polapyje.
Dakaro ralyje 2018-aisiais startavo 100 automobilių ekipažų, 140 motociklininkų, 50 keturračių vairuotojų, 42 sunkvežimiai bei 13 bagių. Iš viso – 345 transporto priemonės.
Atrodo nemažai, tačiau iki rekordo trūksta. 1988-aisiais Dakaro ralis buvo pasiekęs populiarumo viršūnę ir tuomet tik trijose klasėse (automobilių, motociklų ir sunkvežimių) varžėsi 603 transporto priemonės. Daugiausia automobilių ekipažų – net 362 buvo 1985-aisiais. Sunkvežimių rekordas (109) priklauso 1988 ir 1991 metams, o motociklų (245) – 2007 m.
„Ponas Dakaras“ ir kiti titulai
Prancūzas Stephane‘as Peterhanselis ne be reikalo užsitarnavo Mr. Dakar pravardę. Jis be navigacinės sistemos ir žemėlapių turbūt pervažiuotų visą Afriką bei Pietų Ameriką, nes nugali beveik kas antrame Dakaro ralyje, kuriame tik dalyvauja. Pirmą kartą startavęs 1988-aisiais, jis 6 kartus nugalėjo motociklų įskaitoje ir 7 – automobilių. Tarp jų – ir paskutinius du kartus, 2016–2017 m.
S.Peterhanseliui priklauso ir kitas rekordas – jis daugiausia kartų nugalėjo atskiruose Dakaro ralio greičio ruožuose (kiekvieną ralį sudaro 10–14 etapų). Važiuodamas motociklu ir automobiliu, jis pasiekė 71 pergalę ir nepanašu, kad kažkas artimiausią dešimtmetį tą rekordą pagerins – artimiausias dabar lenktyniaujantis persekiotojas yra C.Despresas, pasiekęs 33 pergales greičio ruožuose.
Tiesa, jeigu lygintume pasiekimus vienoje kategorijoje, S.Peterhanselis automobilių įskaitoje atsilieka nuo Ari Vataneno su 50 pergalių greičio ruožuose, o motociklų turi tiek pat, kiek ir C.Despresas. Vienos kategorijos lyderis Dakare – Vladimiras Čiaginas, su „Kamaz“ nugalėjęs 63-uose greičio ruožuose ir pasiekęs 7 absoliučias pergales Dakaro sunkvežimių įskaitoje.
Prancūzo „Team Peugeot Total“ komandos draugai taip pat ne iš kelmo spirti. Cyrilis Despresas motociklų įskaitoje nugalėtoju tapo 5 kartus, Carlosas Sainzas automobilių įskaitoje – vieną kartą ir, kad ir kaip ironiškai tai skambėtų, mažiausiai tituluotas šioje kompanijoje yra Sebastienas Loebas, nes Dakare nėra nugalėjęs nė karto. Tačiau tai žmogus, kuris 9 metus iš eilės tapo pasaulio ralio (WRC) čempionu.
Jeigu vertintume pagal titulų kiekį, „Team Peugeot Total“ lenkia kitas komandas ne viena kita taure, bet keliais kartais. Pagal vairuotojų patirtį šiai komandai lygių nėra, tad labai įdomu, ką jie veiks 2019 m. Dakare – juk 2018 m. „Peugeot“ bus paskutiniai.
2016 ir 2017 metais ši komanda nepaliko vilčių konkurentams, o automobilių įskaitoje kelerių metų iš eilės dominavimo istorija pasigirti gali ir gamintojai – „Citroen“, MINI, „Mitsubishi“, „Volkswagen“, „Kamaz“ (sunkvežimių įskaitoje). Tačiau jie nublanksta prieš KTM motociklų įskaitoje – jų vairuotojai Dakaro nugalėtojo titulo neperleido niekam nuo 2001-ųjų.
Populiariausia Pietų Amerikoje – Argentina
Dažniausia Dakaro ralio starto vieta per visus 40 metų buvo Prancūzijoje (21 kartas), o finišo – Senegale (26 kartai). Jeigu skaičiuotume tik nuo 2009-ųjų, kai ralis persikėlė į Pietų Ameriką, vienvalde lydere būtų Argentina: iš 10-ies ralių 8-i prasidėjo ir 7 baigsis (įskaitant ir 2018-ųjų) būtent šioje šalyje.
Dakaro ralio maršrutas ne visada prasidėdavo Europoje ir baigdavosi Senegale. 1992-aisiais dalyviai finišavo Pietų Afrikos Respublikoje, 1994-aisiais – Prancūzijoje, o 2000 ir 2003 m. – Egipte. Tačiau Pietų Amerikoje įvairovė kur kas didesnė: čia per 10 metų jau išbandytos 3 skirtingos finišo valstybės (Argentina, Čilė ir Peru).
Rekordiniais 1992-aisiais, kai ralis prasidėjo Prancūzijoje ir baigėsi Pietų Afrikoje, Dakaro dalyviai kirto net 11 valstybių. Bendras ralio ilgis buvo daugiau nei 12 tūkst. kilometrų, o greičio ruožų – daugiau nei 6 tūkst. Pats ralis tuomet truko daugiau nei tris savaites – pradėję varžybas 1991-ųjų gruodžio 25-ąją, dalyviai finišavo tik 1992-ųjų sausio 16 d. Beje, motociklų įskaitoje tuomet nugalėjo Mr. Dakar S.Peterhanselis – tai buvo antroji jo pergalė dykumų maratone.
Pastaraisiais metais Dakaro ralyje finišuoja nuo pusės iki dviejų trečdalių startavusių dalyvių. Tačiau tokie skaičiai pasiekiami buvo ne visada: pavyzdžiui, 1981-aisiais finišą pasiekė mažiau nei trečdalis (91) iš 291 startavusio ekipažo. 1986-aisias iki finišo nusikapstė vos 100 iš 486 startavusių, o rekordinį dalyvių skaičių (603) sutraukusiais 1988-aisiais – 151.