„World Press Photo“ paroda. Apsilankykite
Bilietai

Dakaro ralis 2024 m.: prologas ir 12 greičio ruožų, tarp kurių – du maratonai

2024 m. Dakaro ralis – labai sudėtingas. Dalyvių laukia akmenuoti greičio ruožai, aukštos kopos Empty Quarter ir ilgi pervažiavimai. Pavyzdžiui, po „Chrono 48 h“ maratoninio etapo – net 800 km iki Rijado.
Dakaro ralis 2024 m. PROLOGAS
Dakaro ralis 2024 m. PROLOGAS / 15min iliustr.

Visa informacija apie artėjantį Dakarą – specialioje 15min rubrikoje.

Pažvelkime, kokias staigmenas dalyviams paruošė Dakaro ralio organizatoriai. Iš viso 2024 m. Dakare lenktynininkai įveiks 7 891 km. Iš jų greičio ruožai sudaro 4 727 km.

Sausio 5 d., Prologas Aluloje

15min iliustr./Dakaro ralis 2024 m. PROLOGAS
15min iliustr./Dakaro ralis 2024 m. PROLOGAS

Ralio direktorius David Castera sako, kad Prologas bus netrumpas ir sunkus. Jam finišavus paaiškės dalyvių starto tvarka pirmajame greičio ruože SS1. Tiesa, ralio teisėjai gali „kilstelėti“ prioritetinius FIA pilotus, net ir be jų prašymo, jei šiems kažkas nutiktų (prakirsti ratai ir pan.). Visa tai – dėl saugumo, kad vėliau nereikėtų pavojingai lenkti objektyviai lėtesnių varžovų.

Sausio 6 d. Pirmasis greičio ruožas SS1 Alula-Al Henakiyah

15min iliustr./Dakaro ralis 2024 m. Greičio ruožas SS 1
15min iliustr./Dakaro ralis 2024 m. Greičio ruožas SS 1

Nors organizatoriai sako, kad 60 proc. trasų yra naujos, nematytos, Alulos regioną lenktyninkai pažįsta nuo 2020 m. Nuostabios istorinės šventyklos, kalnai, smėlis ir akmenys. Tikrai nebus kada dairytis į vulkaninės kilmės kvapą gniaužiantį kraštovaizdį.

Sausio 7 d. Greičio ruožas SS 2

Šį ruožą D.Castera apibūdino kaip labai greitą. Tad neatsitiktinai jis ilgesnis. Tačiau ir sunkesnis, bus greitų posūkių ir galimybių apvirsti smėlynuose. Taip pat reikės saugoti ratus, nes gausu akmenų.

Sausio 8 d. Greičio ruožas SS 3 (maratonas)

15min iliustr./Dakaro ralis 2024 m. Greičio ruožas SS 3
15min iliustr./Dakaro ralis 2024 m. Greičio ruožas SS 3

Kad ralio pradžia neatrodytų pernelyg lengva, jau trečias greičio ruožas bus maratoninis – technikų pagalba vakare draudžiama. O greičio ruožo ilgis tarsi suferuoja, kad nelaimėlių tikrai bus, jei tik kuris pasikarščiuos. Nes šiame ruože laukia ir kopos, ir uolienų spąstai.

Sausio 9 d. Greičio ruožas SS 4

15min iliustr./Dakaro ralis 2024 m. Greičio ruožas SS 4
15min iliustr./Dakaro ralis 2024 m. Greičio ruožas SS 4

Likę sveiki po maratono, suks vairą į Al Hofufą. Organizatoriai teigia, kad šis etapas – labiau tradicinis pasivažinėjimas smėlynais. Kita vertus, tai – paskutinis „pasispardymas“ prieš „Empty Quarter“, kuriame lauks aukštos kopos. Tai – puikus metas susitvarkyti techniką ir paruošti ją tolimesniems iššūkiams.

Sausio 10 d., greičio ruožas SS 5

15min iliustr./Dakaro ralis 2024 m. Greičio ruožas SS 5
15min iliustr./Dakaro ralis 2024 m. Greičio ruožas SS 5

Pasak D.Casteros – tai puiki treniruotė kopose prieš didžiausius Empty Quarter maratono išbandymus.

Sausio 11-12 d. Maratonas „48 chrono“

15min iliustr./Dakaro ralis 2024 m. Greičio ruožas SS 6
15min iliustr./Dakaro ralis 2024 m. Greičio ruožas SS 6

Tokio išbandymo Dakare dar nebuvo. Na, nebent tik Afrikos laikais. Jis gali supainioti kortas net ir lyderiams. SS 6 startuos 7 val. ryto. O sausio 11 d. 16 val. visi dalyviai jau turi stabdyti arklius ir stoti artmiausiame laikinjame bivake (bus įrengti net 8). Juose bus mažiau patogumų – tieisiog palapinių miestelis, poilsio aikštelė nakvynei po žvaigždėmis šaltoje dykumoje.

Dalyviai vėl startuos sausio 12 d., 7 val. ryte. Į trasą iš minėtų bivakų bus išleidžiami kas minutę. Pasiekę finišą Šubitoje jie dar turės važiuoti į Rijadą – apie 800 km.

Sausio 13 d. – poilsis Rijade, bivake. Dalyviai tikrai turės ką papasakoti vienas kitam.

Sausio 14 d. greičio ruožas SS 7

Ilgas sunkus greičio ruožas su navigacijos „perliukais“. Jis turėtų gerokai išsunkti atgavusius jėgas atletus. Šioje trasoje organizatoriai žada visą problemų rinkinį – ir smėlį, ir uolienas.

Sausio 15 d. greičio ruožas SS 8

15min iliustr./Dakaro ralis 2024 m. Greičio ruožas SS 8
15min iliustr./Dakaro ralis 2024 m. Greičio ruožas SS 8

Heilas po Rijado yra antras regionas, apibūdinant smėlio klampumą. Ne veltui čia vyksta visų įmanomų ralių etapai. Heile tikrai bus užsikasusių ir įklimpusių. Nors patys organizatoriai sako, kad šis ruožas dėkingas norimtiems skubėti, rizikuoti.

Sausio 16 d. greičio ruožas SS 9

15min iliustr./Dakaro ralis 2024 m. Greičio ruožas SS 9
15min iliustr./Dakaro ralis 2024 m. Greičio ruožas SS 9

Ralio dalyviai vėl grįžta į istorinę Alulą, kuri pasitiks akmenynų gausa. Nors organizatoriai žada, kad trasa drieksis per smėlynus ir bus labai vaizdinga. Na, bet saugokite padangas, nes kartais po gražiu smėliuku slepiasi dideli akmenys.

Sausio 17 d. greičio ruožas SS 10

15min iliustr./Dakaro ralis 2024 m. Greičio ruožas SS 10
15min iliustr./Dakaro ralis 2024 m. Greičio ruožas SS 10

Žiedinė trasa aplink Alulą. Na, dabar tai bus akmenų, ką besakytų organizatoriai. O jie sako, kad lėkimas dideliu greičiu tarp aštrių kanjonų nėra sunkus. Na, pažiūrėsime.

Sausio 18 d., greičio ruožas SS 11

15min iliustr./Dakaro ralis 2024 m. Greičio ruožas SS 11
15min iliustr./Dakaro ralis 2024 m. Greičio ruožas SS 11

Trasa į Janbu uostą bus tikrai uolėta. organizatoriai primena, kad pernai čia ratus prakirto ne vienas dalyvis. Net ir S.Loebas.

Sausio 19 d. greičio ruožas SS 12

15min iliustr./Dakaro ralis 2024 m. Greičio ruožas SS 12
15min iliustr./Dakaro ralis 2024 m. Greičio ruožas SS 12

Trumpas greičuo ruožas, kuriame galima daugiau prarasti, nei laimėti, jei dalyviai važiuotų ties galimybių riba. Todėl geriau pasilikti šalto proto rezervą.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Kelionių ekspertė atskleidė, kodėl šeimoms verta rinktis slidinėjimą kalnuose: priežasčių labai daug
Reklama
Įspūdžiais dalinasi „Teleloto“ Aukso puodo laimėtojai: atsiriekti milijono dalį dar spėsite ir jūs
Reklama
Influencerė Paula Budrikaitė priėmė iššūkį „Atrakinome influencerio telefoną“ – ką pamatė gerbėjai?
Reklama
Antrasis kompiuterių gyvenimas: nebenaudojamą kompiuterį paverskite gera investicija naujam „MacBook“