Roko motobagis ir vėl neatlaikė, bet čempiono titulas kišenėje
Rokas Baciuška šiame ralyje iškovojo pasaulio čempiono titulą. Ir nors tauragiškio motobagį persekiojo techninės problemos, surinktų taškų pakako, kad Rokas aplenktų konkurentus pasaulio čempionato įkaitoje. Ketvirtadienį Rokui nepavyko baigti GR dėl lūžusios šakės, o penktadienį ir vėl neatlaikė metalas, nulūžo ratas:
„Full attack mode“ – nepavyko. Nepasiekus dar pirmosios 53 km žymos, bagis palūžo. Gaila, kad nepavyko užbaigti sezono taip, kaip norėjosi, bet šiame sporte visko pasitaiko. Nosies nenukabiname – čempiono titulą vežamės namo, o 2025 metų sezonas prasidės jau visai greitai. Kur? Dakare! Laukite naujienų. Skrendam namo!“.
Antanas Kanopkinas išplėšė trečią vietą pasaulio čempionate
Penki Maroko ralio greičio ruožai buvo itin permainingi: kai kuriomis dienomis komanda šventė etapų pergales, o kartais kentėjo dėl gedimų ar važiavimo pradurta padanga. Paskutinės dienos starte „CFMOTO Thunder Racing Team“ komandos pilotas Antanas Kanopkinas startavo su vos kelių minučių deficitu nuo pirmoje vietoje buvusio savo varžovo iš Lenkijos ir turėjo vieną tikslą – spausti iš visų jėgų ir jį aplenkti. Po ilgos ir įtemptos dienos finišo arka kirsta ir tikslas pasiektas.
„Rally finish! Šiandien ant stalo dėjome visas kortas – nuo ankstyvo ryto gazo rankeną sukau iki galo, maksimaliai. Keturratis atkentėjo daug, kaip ir aš. Visą laiką galvojau, kad Wisniewskis yra priekyje, tai kovojau su visomis priekyje pasirodžiusiomis dulkėmis, – apie nuotykius trasoje pasakojo A. Kanopkinas ir neslėpė emocijų, – Džiaugiuosi, kad esu finiše ir esu pirmas! Tai yra nerealu. Pasaulio čempionate – trečias su „CFMOTO“! Vau! Neturiu žodžių.“
Paskutiniame greičio ruože savo artimiausią varžovą, su kuriuo vyko įtempta kova dėl čempiono titulo, A. Kanopkinas aplenkė beveik 50 minučių. Tai leido ištirpdyti dienos pradžioje buvusį mažiau nei dešimties minučių skirtumą.
Taip pat, šis rezultatas reiškia, jog pasaulio čempionato keturračių įskaitoje A. Kanopkinas užkopė ant trečiosios vietos nugalėtojo laiptelio. Podiumą čempionate jis dalinasi su argentiniečiu M. Andujaru bei K. Wisniewskiu. Verta paminėti, kad tai vienintelis sunkiasvoris „CFMOTO“ keturratis, besivaržęs su gerokai lengvesniais ir greitesniais kitų gamintojų modeliais.
5 Lietuvos motociklininkai
Nerimantas Jucius „Rallye Du Maroc“ finišavo 17-oje pozicijoje, „Rally2“ įskaitoje – 11 vietoje ir yra greičiausias iš lietuvių motociklininkų.
Maroke savo jėgas išbandė ir 4 Arūno Gelažninko „AG Dakar Dubai“ mokiniai.
„Trasa buvo iš tiesų sudėtinga. Daug akmenuotų ir dėl praūžusios liūties susidariusių pavojingų vietų apsunkino visą važiavimą. Atkrito daugybė labai greitų sportininkų iš rikiuotės priekio, pasitaikė mirtis – deja vėl neišvengta nelaimės, žuvo vienas motociklininkas, tad šis ralis buvo labai nelengvas ir pilnas iššūkių“, – mintimis dalinosi savo auklėtinius Maroke palaikantis A. Gelažninkas.
Šį kartą ralyje dalyvavo ir nuo praėjusių metų padvigubėjusi A. Gelažninko „AG Dakar Dubai“ komanda – iš viso savo jėgas išbandė keturi sportininkai – prie praėjusiais metais ralyje su nemažai iššūkių susidūrusio Modesto Siliūno bei traumą patyrusio Gedimino Šatkaus prisijungė dar du lietuviai – Edvard Sokolovskij bei Saulius Klevinskas.
„Esu patenkintas visų mūsų komandos narių pasirodymu. Žinoma, klaidų neišvengė nė vienas, tačiau visi puikiai susitvarkė su iššūkiais. Modestas po traumos dar turės laiko sustiprėti, Edvardui, galima sakyti, tai buvo pirmas rimtas ralis, kurio metu jis pademonstravo puikų stabilumą. Saulius įrodė turintis didelį potencialą siekti aukštų rezultatų ateityje, o Gediminas taip pat tvarkosi labai neblogai ir kaupia patirtį ateičiai. Pagrindinis visų tikslas buvo „apšilti“ prieš Dakaro ralio iššūkius ir, žinoma, pasiekti finišą, ką mums ir pavyko padaryti. Todėl esu labai patenkintas“, – apie savo komandos narius kalbėjo A. Gelažninkas.
Patys „AG Dakar Dubai“ auklėtiniai taip pat dalinosi savo įspūdžiais:
„Superinė diena, man pati fainiausia. Džiaugiuosi, kad baigėsi, o toliau – Dakaras“, – pasakojo finišą pasiekęs Gediminas Šatkus.
Saulius Klevinskas paskutinę ralio dieną susidūrė su nedideliais iššūkiais: „Praktiškai „be riešo“ važiavau, o finišas yra finišas. Kas toliau? Aišku, kad Dakaras“.
Komandos bičiuliams pritarė ir pirmą kartą ralyje dalyvavęs Edvard Sokolovskij: „Pirmas ralis, o iš komandos narių finišavau pirmas. Viskas labai neblogai, visi tikslai pasiekti, tad tęsim kelionę Dakaro link“.
„Sąskaitos su Maroku pagaliau suvestos, dėl to labai džiaugiuosi“, – praėjusiais metais stebėjęs, kaip motociklą pasiglemžia liepsnos, o šiais metais sėkmingai finišavęs įspūdžiais dalinosi Modestas Siliūnas.
Pasiekus paskutiniosios ralio reido pasaulio čempionato (W2RC) etapo dienos finišą, „AG Dakar Dubai“ mokinių rezultatai moto klasėje išsidėstė taip:
Edvard Sokolovskij – 43 vieta;
Saulius Klevinskas – 53 vieta;
Modestas Siliūnas – 58 vieta;
Gediminas Šatkus – 72 vieta.
Gintas Petrus ir Laisvydas Kancius „susicementavo“
Gintas ir Laisvydas šiame ralyje kartu įveikė 1500 kovinių kilometrų. Nors buvo įstrigę kopose ir dėl starterio gedimo negalėjo užvesti bagio, iš esmės abu vyrukai pasirodė puikiai ir tapo komanda. Nors ir gavo baudų, penktadienį tarp „Ultimate“ automobilių finišavo 29-ti, o bendroje ralio įskaitoje – iš 30-ties – 23-eti.