Visos Dakaro ralio naujienos – vienoje vietoje. Spauskite čia.
Istorinių automobilių kategorija yra daugiau egzotika, nei aistras kurstanti sportinė intriga. Todėl tik trumpai priminsime, kad Dakaro ralio organizatoriai ASO („Amaury Sport Organisation“) naujoje „Dakar Classic“ kategorijoje kvietė dalyvauti transporto priemones, kurios Dakare varžėsi iki 2000 metų.
„Dakar Classic“ lenktynės vyksta lygiagrečiai su Dakaro raliu: lenktynės prasidės ir baigsis tą pačią dieną, dalyviai įsikurs tuose pačiuose bivakuose. Tačiau istorinių automobilių klasei lenktynių formatas bus adaptuotas – trumpesnė ir lengvesnė trasa, kurią saugiai įveikti pajėgtų senesni automobiliai.
Dakaro ralio klasės
Jei žvelgtume į sportinę kategoriją, Dakaro ralyje besivaržančias transporto priemones galėtume suskirstyti į penkias klases, kuriose jos konkuruoja: motociklų, keturračių, lengvųjų automobilių, motobagių (SxS) ir sunkvežimių.
Lengvieji automobiliai skirstomi į penkias grupes: T1 (prototipai arba perdaryti sportiniai automobiliai), T2 (šiek tiek modifikuoti gamykliniai automobiliai), T3/T4 (lengvieji prototipai ir motobagiai SSV) bei T5 (sunkvežimiai).
Taigi Lietuvos sportininkai, startuojantys automobiliais (B.Vanagas, V.Žala, A.Juknevičius, G.Petrus, E.Juškauskas) priskirtini tai pačiai T1 klasei.
Kiekviena iš šių klasių skirstoma į smulkesnius pogrupius pagal techninį reglamentą. Pavyzdžiui, Ginto Petraus galu varomas bagis priskirtinas T1.3, Benedikto Vanago benzininis 4x4 „Hilux“ – T1.1, o Vaidoto Žalos 4x4 dyzelinis MINI – T1.2. Tačiau, nepaisant šių variklio, važiuoklės ir pakabos skirtumų, visi šie automobiliai varžosi toje pačioje klasėje T1.