Šie elitiniai pilotai yra tarsi po padidinamuoju stiklu. Pavyzdžiui, jie negali pasinaudoti Jokerio teise, kai ekipažas grįžta į ralį (atskirą Dakar Experience įskaitą) po poilsio dienos, jei pirmoje ralio pusėje patyrė avariją ar gedimą.
Kita vertus, jiems tos Jokerio teisės ir nereikia, nes elitiniais laikomi tie pilotai, kurie, tikėtina, kovoja mažų mažiausiai dėl vietos dešimtuke. Taigi Nasseras Al-Attyah, prieš keletą metų tik ant trijų ratų pasiekęs finišą ir galėjęs tęsti ralį, tiesiog pasitraukė, nes neliko sportinio intereso.
Kita svarbi taisyklė – „skaidrumas“. Visiems lenktynininkams automobilyje draudžiama naudotis mobiliojo ryšio telefonais, planšetėmis ar kitais GPS funkciją atliekančiais įrenginiais.
Todėl į elitinių vairuotojų automobilius (taip pat į TOP 10 pilotų) montuojamos kameros, kad ASO galėtų stebėti, ar nėra kaip nors gudraujama. Automobilyje taip pat sumontuojama speciali dėžutė, kurioje turi būti padėtas išjungtas telefonas.
Tiesa, šio sąrašo lenktynininkai turi vieną gerą lengvatą, kurios tikslas – saugumas. Reglamente nurodyta keletas skirtingų atvejų, kada elitinis pilotas gali paprašyti suteikti jam aukštesnę starto poziciją arba patys teisėjai savo nuožiūra gali taip nuspręsti.
Praktiškai tai atrodytų taip. Jei pilotas buvo TOP 15, bet įklimpo kaip kadaise S.Loebas, ar prakirto ratą, atsarginio jau neturėjo, todėl finišą pasiekė vėlai. Kitą dieną jam startuoti kokioje 30-40-oje pozicijoje nėra prasmės, nes teks uostyti gerokai lėtesnių vairuotojų dulkes, o per jas lenkti nebus saugu. Taip nukentės ir rezultatas, ir saugumas.
Todėl tokiam elitiniam pilotui gali būti suteikta saugesnė startinė pozicija, kad varžytųsi su sau lygiais konkurentais.
Jokerio taisyklė: kas laukia į Dakaro ralį po nesėkmės grįžusių lietuvių ekipažo?