2017-ųjų Dakarui analogišką bagį paruošė ir „Toyota“, o apie panašaus automobilio kūrimą svarstyti pradėjo ir MINI.
Esminis pakitimas – 1 mm
Kuo aukščiau esi nuo jūros lygio, tuo oras retesnis, tad turbina leidžia jo paimti daugiau. Lenktyniaujant kalnuose, ties 3 km ir aukščiau, dyzeliniai varikliai dėl turbinų turi pranašumą.
Bagiai, nors yra varomi tik dviem ratais, turi kitų privalumų. Jie gali naudoti didesnio skersmens ratus, pakabos eiga yra neribojama, o automobilio padangų slėgis gali būti reguliuojamas iš salono.
2016-ųjų Dakare „Peugeot“ užpakaliniais ratais varomi bagiai nepaliko vilčių „Toyota“ bei MINI visureigiams ir po praėjusio maratono šių gamintojų atstovai kreipėsi į tarptautinę automobilių federaciją (FIA), kad ši kiek sulygintų dalyvavimo sąlygas. Juolab kad „Peugeot“ nustebino visus Dakaro dalyvius paskelbę, jog 2017-ųjų varžyboms ruošia visiškai naują automobilį, kuris bus dar tobulesnis už tą, kuris lenkė visus 2016-ųjų sausį.
„Apie tai kalbos jau anksčiau ėjo, kai Dakaras pradėjo „lipti į viršų“. Turbinos yra leidžiamos dyzeliniams varikliams, o benzininiams draudžiamos. Kuo aukščiau esi nuo jūros lygio, tuo oras retesnis, tad turbina leidžia jo paimti daugiau. Lenktyniaujant kalnuose, ties 3 km ir aukščiau, dyzeliniai varikliai dėl turbinų turi pranašumą“, – dėstė trečią kartą Dakare startuojantis Saulius Jurgelėnas.
Tad Dakaro reglamente buvo priimti keli pakeitimai, kurių ryškiausias – restriktoriaus skersmens sulyginimas dyzeliniams ir benzininiams varikliams. Restriktorius yra apvali anga, kuria oras patenka į variklį, dabar didžiausias leistinas jo skersmuo – 38 mm visiems automobiliams. Benzininiams varikliams jis buvo padidintas 1 mm, o dyzeliniams – 1 mm sumažintas.
„1 mm yra daug ir manau, kad benzininius variklius naudojantys gamintojai tą išnaudos. „Peugeot“ to pernelyg nesureikšmina, nes jie visus ir taip šokiravo po praeito Dakaro paskelbdami, kad kitoms varžyboms sukurs naują automobilį“, – teigė S.Jurgelėnas.
Mūsų restriktorius nesikeičia, nes jis toks didelis niekada nebuvo. Tik reliatyviai lyginant su kitais automobiliais, tu gali palėtėti ar pagreitėti
Dėl to vieno milimetro benzininių variklių galia turėtų išaugti apie 20-40 AG. Benediktas Vanagas teigė, kad jo „Toyota Hilux“ galingumas turėtų paaugti nuo 400 iki 430 AG.
„Bitutei“ pakitimas nieko nelemia
Kalbėdamas apie galimus pokyčius dyzelinu varomam „SEAT Leon Dakar“, jo vairuotojas Vaidotas Žala neslėpė, jog automobiliui įtakos tai neturi.
„Mūsų restriktorius nesikeičia, nes jis toks didelis niekada nebuvo. Tik reliatyviai lyginant su kitais automobiliais, tu gali palėtėti ar pagreitėti. Benedikto ar Antano automobiliuose jis didėja, MINI bei „Peugeot“ – mažėja. Bus matyt, kaip tai atsiliepia rezultatams galutinėje įskaitoje“, – neprognozavo V.Žala.
Kartu su šturmanu S.Jurgelėnu jie juokavo, kad metaforiškai lyginant su bendrabučiu, tai jie gyvena trečiame jo aukšte, o lyderiai – viršutiniame, šešioliktame. Po reglamento pakitimų lyderiai buvo nuleisti iki penkiolikto, tačiau ar nuo to kažkas pasikeitė trečiame aukšte likusiai lietuviškai „bitutei“ – vargu.
Vis tik bendra Dakaro lyderių tendencija – bagiai. Tokį jau pristatė „Toyota“: „Hilux Evo“ bagis turi variklį viduryje, užpakalinius varančiuosius ratus su 37 colių skersmens padangomis ir sveria vos 1 300 kg, kai 2016 m. naudotas „Hilux“ svėrė 1 915 kg. Tiesa, po skambaus pristatymo rudenį „Toyota“ paskelbė, kad į Dakarą išsiųs tik kiek patobulintą keturiais ratais varomą „Hilux“ modelį – bagis greičiausiai pasirodė per mažai patikimas.
Bagį intensyviai testuoja ir MINI, tačiau jų bandymai kol kas nesėkmingi.
„Kalbant apie MINI, tai jie techninio ginklavimosi varžybose jau atsiliko. Jeigu jie norės būti konkurencingi, teks labai daug investuoti. „Toyota“ dirba savo darbą tik neaišku, kaip jiems viskas pavyks. O šiais metais, nepaisant visų pasikeitimų, manau, jog „Peugeot“ išliks labai rimtas konkurentas bet kam“, – apibendrino „Dakaro enciklopedija“ S.Jurgelėnas.