Prenumeratoriai žino daugiau. Prenumerata vos nuo 1,00 Eur!
Išbandyti

Dar vienu gedimu pasirodymą „Abu Dhabi Desert Challenge“ varžybose baigę lietuviai negailėjo priekaištų kazachams

Ketvirtadienį Jungtiniuose Arabų Emyratuose finišavo tradicinės „Abu Dhabi Desert Challenge“ dykumų lenktynės. Jų metu dalyviai turėjo įveiki 1300 kilometrų smėlynais, tačiau lietuviams viso atstumo įveikti nepavyko.
Ketvirtas greičio ruožas
Ketvirtas greičio ruožas / Tomo Markelevičiaus nuotr.

Ketvirtadienį varžybų dalyviai startavo penktame greičio ruože. Po trumpos greičio ruožo pradžios kopose, ekipažai persikėlė į greitesnes vietas. Organizatoriai apie paskutinėje varžybų dalyje tykančius pavojus dalyvius perspėjo iš anksto.

Anot varžybų rengėjų, lemiamos varžybų akimirkos tampa pragaištingos per daug atsipalaidavusiems ar virš savo galimybių ribų važiuoti nusprendusiems dalyviams.

Penktame greičio ruože taip pat startavo lietuviai Vaidotas Žala ir Saulius Jurgelėnas. Tautiečiams įveikti pavyko vos kiek daugiau nei 80 kilometrų. Ekipažui sukliudė automobilio gedimas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Ketvirtas greičio ruožas
Tomo Markelevičiaus nuotr./Sugedęs lietuvių automobilis

Pirminiais duomenimis, sugedo „Toyota Hilux“ reduktorius arba paskirstymo dėžė. Spjovę į sugedusį automobilį ir netekę kantrybės, lietuviai paliko sugedusį automobilį smėlynuose ir nebaigė greičio ruožo.

Dykumoje paliktu „Toyota Hilux“ pasirūpins kazachų komanda „Mobilex“, iš kurių Vaidotas Žala ir nuomojosi automobilį varžyboms. Lenktynininkas iš Lietuvos negailėjo kritikos jo automobilį aptarnavusiems kazachams.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Ketvirtas greičio ruožas
Tomo Markelevičiaus nuotr./Ketvirtas greičio ruožas

„Būčiau nustebęs, jei greičio ruožą įveikti būtų pavykę. Ypač su tokia mašina. „Balvonai“ tie kazachai. Pravažiavome trečdalį atstumo ir pasipylė įvairiausi garsai. Sustojome, tuomet pro šalį važiavo teisėjai, pasiūlė patempti. Nutempus vos vieną kilometrą „Toyota Hilux“ sugedo galutinai. Taip ir palikome automobilį dykumoje. Kazachai pasiims, išsilups iš dykumos. Mūsų kantrybė trūko, tad automobilį palikome ten, kur sustojome, ir išvažiavome. Kiek galima ten toje dykumoje po mašina gulėti. Per daug gedimų, nesąmonė kažkokia. Mašina tiesiog buvo neparuošta. Pirmą ir paskutinį kartą važiuojame su iš kazachų nuomota mašina“, – neslėpė apmaudo V.Žala.

Nepaisant nesėkmingo pasirodymo Vaidotas Žala tvirtina, kad dabar jau susipažino su dykumų lenktynėmis ir čia tykančiais pavojais. Anot dalyvio, nors debiutas ir nesėkmingas, tačiau į smėlynus lietuvis tikrai sugrįš.

Tomo Markelevičiaus nuotr./V.Žala
Tomo Markelevičiaus nuotr./V.Žala „Abu Dhabi Desert Challenge” varžybose

„Manau, kad čia tikrai grįšime. Įspūdžiai labai geri, nors iš penkių važiavimų važiavome tik tris ir nė karto nefinišavome dėl problemų. Vieną kartą finišas buvo labai arti, bet likus iki jo 5 kilometrams pritrūkome degalų. Dar dvi dienas nuvažiavome po trečdalį atstumo ir sėdėjome dykumose sugedę ar sulūžę. Dabar galiu pasakyti, kad dykuma – rimtas iššūkis. Įdomu, kažkas naujo, labai didelio. Ta visa varžybų masė, dydis, sunkiai apčiuopiama. Manau, kad grįžęs į Lietuvą dar dvi savaites „virškinsiu“, į ką aš čia patekau. Aišku, mes juk pusę laiko po mašina praleidome, galėjome ir daugiau patirti. Visas penkias dienas pilnai įveikti turbūt reikėtų ir nemažai savo jėgų. Reikia viską apmąstyti, apgalvoti, kaip ir kas čia įvyko. Galiu patikinti, kad man „Abu Dhabi Desert Challenge“ labai patiko ir, manau, pratęsime šią istoriją“, – įspūdžiais dalijosi lenktynininkas.

Tomo Markelevičiaus nuotr./Ketvirtas greičio ruožas
Tomo Markelevičiaus nuotr./Ketvirtas greičio ruožas

Nesibaigiantys gedimai perpildė ir Sauliaus Jurgelėno kantrybės taurę. Šturmanas sakė, kad nuvažiuoti vos 86 kilometrus per dieną jau buvo tapę keista norma.

„Jau ima trūkti ir veiksmažodžių, ir keiksmažodžių. Kažkokia vargo vakarienė. Na, šiandien viską saugojome. Net išdžiūvusių ežerų dugnais visu greičiu nevažiavome. Kaip ir vakar, nuvažiavome 86 kilometrus ir staiga pasigirdo garsai. Lyg laidotuvių maršas. Aišku, kad iš transmisijos sklinda agonija. Greit paaiškėjo, kad galiniam reduktoriui atėjo paskutinioji. Bandėm nusukti kardaną, bet ką ten mes dvi kūdos baidyklės padarysime – varžtai vos ne užsivirinę. Kazachai bandė guosti, kad vienam jų vakar sugedo reduktorius, o kitam – užvakar. Skirtumas tik tas, kad mechanikai buvo už kelių kilometrų. O šįkart jie Abu Dabyje – už 200 kilometrų“ , – pasakojo S.Jurgelėnas.

Tomo Markelevičiaus nuotr/Saulius Jurgelėnas
Tomo Markelevičiaus nuotr/Saulius Jurgelėnas

Primename, kad prieš varžybų kvalifikacijos startą V.Žala ir S.Jurgelėnas patyrė avariją ir praleido pirmąją lenktynių dieną. Antrą dieną į nacionalinę klasę perkelti lietuviai sustojo dėl degalų stygiaus. Naktį mechanikai dar keitė ir sankabą, smagratį, tačiau to nespėjo padaryti iki trečios varžybų dienos ryto. Ekipažui vėl teko praleisti dienos greičio ruožą.

Ketvirtąją dieną startavę lietuviai vėl buvo priversti leisti laiką dykumoje. Duetas smėlynuose keturias valandas laukė, kol atvyks mechanikas ir sutvarkys su visomis smeigėmis nulūžusio rato pasekmes. Galiausiai, penktąją, paskutinę lenktynių dieną tautiečiai sustojo dėl, kaip manoma, galinio reduktoriaus problemos.

Pranešti klaidą

Sėkmingai išsiųsta

Dėkojame už praneštą klaidą
Reklama
Šviežia ir kokybiška mėsa: kaip „Lidl“ užtikrina jos šviežumą?
Reklama
Kaip efektyviai atsikratyti drėgmės namuose ir neleisti jai sugrįžti?
Reklama
Sodyba – saugus uostas neramiais laikais
Reklama
Žaidimų industrijos profesionalus subūrusiems „Wargaming“ renginiams – prestižiniai tarptautiniai apdovanojimai